Rygge Air Show 2009

Eller søster med bolig og gjesterom. Overnatting ikke booket....enda :D
Overnatting booket, samt flybilletter.

Varsko her, det dukker opp en Egersunder på Rygge både 22 og 23 august :hi2:eek:
Og han kommer til å være bevæpnet med DSLR... :eek: :8: ;)

Hvor mye får vi oppleve KC-135? Lowpass?

Blir det KC 135E, eller de god gamle bråkete med de eldre motorene som avbildet på airshowets hjemmeside?

Voicecom: Betyr det da at å stå utenfor gjerdet (alt fra 3m til 1 km) og ta bilder er ulovlig?
og vet noen om det blir oppvisning med SASs 738? Det står jo at NAX vil ha statisk, men hva med skandinavene? Tør de å fly sånn som de gjorde for 2 år siden?

Last edited:
Voicecom: Betyr det da at å stå utenfor gjerdet (alt fra 3m til 1 km) og ta bilder er ulovlig?

Han skriver da:
Fotografering
Det er lov til å fotografere inne på hele stevneområdet.

Og som journalist på Rygge og allerede fått permnekt den helgen (ikke at jeg hadde søkt), så kan jeg si at det er bare til å ta så mye bilder du vil! :)

og vet noen om det blir oppvisning med SASs 738? Det står jo at NAX vil ha statisk, men hva med skandinavene? Tør de å fly sånn som de gjorde for 2 år siden?
Det programmet som LN-RRB fløy i 2007 var innenfor konvolutten og er manøvre som flygere trener regelmessig på i simulator (mener jeg å ha hørt). Så hvis SK dukker opp med flyvende display, så blir det vel ikke ulikt slik som det var i 2007.

Er litt bekymret nå, jeg. Når jeg nå ser i programmet for bekreftede fly så er nå SASs 738 eksludert fra listen ! :O Noen som veit noe mer?!

Patrouille de France er på MAKS 2009 mellom 20. og 22. august og deretter drar de på Sør-Amerika-turnee

Det er synd, jeg syns programmet hadde trengt noe slik, da det (ihvertfall etter min mening) er ganske langt unna programmet som var i 2007. Hvis man prøver å tolke programmet på hjemmesidene (man må tolke siden ingenting av en eller annen merkelig grunn er spesifisert der), så kan det hende vi får se et Typhoon-display, men that's it hva militære displays angår (okay, Patrouille Suisse også) og det er jo i såfall veldig trist..

regner med at f.eks. spitfire kanskje skal gjøre noe og Harvard... -men det er jo gammelmilitært, da. Blir nok mye som Kjeller flyshow i år...

Joda, men det er sånt man ser på hvert eneste airshow her i landet. Jeg tenkte mer på "fast jets", i 2007 var det mye bra på programmet med nederlandske, danske og belgiske F-16 displays, Typhoon display fra Luftwaffe, og Gripen display fra sverige. I år er det kanskje et Typhoon display og ikke noe mer... Og det syns jeg er trist, spesielt når det er så mange gode displayer rundt om i europa som man kunne ha invitert.

mulig at norske F-16 gjør noe da! Bekreftet at de kommer, men det er jo mulig at de gjør som på Kjeller - avslutter med flybys med ekstrem kraft ;)

Back