Du siger "Samfundsmæssigt bidrager Ryanair INTET til Danmark."
Det er muligt, at der ikke betales indkomstskat af stewardesser/piloter - da de ikke er er ansat her i landet - hvilket er fair nok.
Men da der jo som bekendt sker en del udenom det der sker ombord, for at en flyvning kan ske, er der masser af afledte effekter - med samfundmæssigt betydning - der sker som en følge af Ryanair. Så at Ryanair ruterne i BLL "INTET bidrager med samfundmæssigt", er decideret tåbeligt.
Når FR opretter en base i BLL, så er det vel også meningen at stationere besætninger i BLL.
Så er det vel besætninger , der bor i DK, som bemander disse fly...Det er, mig bekendt, FR`s foilosofi, at de IKKE har besætninger som overnatter UDEN for deres baser.
Hvis disse besætninger bor i DK, så skal der vel også betales skat i DK.
Det er besynderligt med FR...et af deres såkaldte "spareforslag" går på at der skal installeres ståpladser, betales for toiletbesøg, kun 1 pilot ombord...alle 3 er da ganske tåbelige...
Kan nogen forstille sig 189 omkomne !!! ifm med et uheld..og at uheldet skyldtes at piloten fik et ildebefindende....
Ved godt at det ikke er en del af denne diskussion, men det viser dog trods alt at FR, er ligeglade med deres passagerer, bare de kan kradse flere penge ud af deres rejsende...skal sige at jeg HAR fløjet FR..3 gange...første, sidste og absolut eneste gang...
Hjemrejsen blev ikke til noget.fordi vi blev afvist ved check-in...vi stod i kø 45 minutter i STN...ca 10 pax før os gik check-in agenten og lukkede...vi kunne ikke checke in...Købte nye billeter til CPH med easyjet...god service osv osv
(ja dette var uden for dsikussion, men jeg skulle bare lige af med det)
Hilsen Ole