Tja, da jeg kjøpte koffert sist for halvannet år siden, forhørte jeg meg med 4-5 butikker i New York først. I samtlige var det massevis av modeller med fire hjul - og alle selgerne sa at det utelukkende var en "motegreie". Den
eneste fordelen jeg ser med det, er hvis man står i en saktegående kø, og skal flytte kofferten en halvmeter om gangen. Utenom det triller man jo på to hjul uansett.
Jeg endte i hvert fall opp med en tohjuling som jeg har vært veldig fornøyd med. (Men svart, med glidelås, TSA-godkjent osv, så to hjul er vel det eneste kravet som er oppfylt.

)
Som jeg skrev tidligere i tråden, 4 hjul på små carry on er bortkastet. Det stjeler plass, siden rimowa har store hjul på 4 hjulingene sine.
Selv om Topazen er vakker, ville jeg ikke gått for en 4 hjuling i 21" modellen.
22" og større mot, er det utrolig mye enklere og bedre med 4 hjul enn to. Mye bedre ergonomi,,mobilitet og mer stabilt.
Så nei, 4 hjulinger er populære av helt annen grunn en at det er en motegreie. Vil nok sammenligne 4 hjulinger som smartphone, mens store tohjulinger er som en gammal flipphone. Noen holder igjen og nekter å gjøre ting som er bra for enselv.
At noen som bor i south side av Chicago og noen pasty, hvite fjortiss smartinger på Oslos vestkant som har sett for mye på Yo MTV raps synes det er kult å sægge bukser en periode og at noen menn synes hvite jeans på 90 tallet kan neppe sammenlignes med utviklingen av kofferten og feks telefoner. Tviler på at Samsonkte kommer til å reintrodusere gammalt hekseskudd dritt igjen. De er borte for alltid med veldig god grunn
Og Robert, vi snakker her om en 100 liters koffert du skal sjekke inn. Vet ikke hvordan du reiser, men det første jeg gjør når jeg plukker opp en koffert fra båndet, er å legge den i bagasjerommet på en taxi eller kjapt ta ett tog til hotellet jeg skal bo på og der forblir den til jeg skal hjem. Jeg drar den ikke med meg på ekskrusjoner. Og trenger jeg en sjelden gang å bytte hotel i samme by, tar jeg alltid taxi dit
Så sjansen for at den ruller avgårde, er null. Og stol på meg, når kofferten er pakket, sørger vekten for at rimowa kofferten ikke ruller avgårde. De derre tyskerne har faktisk tenkt på det
Fordelene med å ha en stor, lett 4 hjuling overveier alle de hmmmm "argumentene" du her har