Hadde en lang transit i Frankfurt idag så jeg gikk ut av sikker sone og tok en titt på korffertene til Rimowa. De hadde jo ikke integrert adresselapp! Det hadde selv min gamle Samsonite. Tok det som en selvfølge at de hadde det.
Langt flatere enn hvordan man for eksempel integrerer et håndtak. Det er jo ikke mange millimetrene tykkelse man trenger.Lol... Og hvordan foreslaar du at man integrerer en bagasjelapp i syltynt titan/aluminium/polykarbon?
Langt flatere enn hvordan man for eksempel integrerer et håndtak. Det er jo ikke mange millimetrene tykkelse man trenger.
Mitt krav var bare at fargen ikke skulle være lik den mørkeblåe neste alle kofferter har. At det eneste de hadde tilgjengelig som tilfredstilte mesteparten av mine andre krav var en "damefarge" fikk så være, jeg har jo måtte fire på en rekke krav allerede. Det ideelle hadde vært en selvlysende farge slik at jeg enda lettere ser kofferten.Er den rødfargen tilgjengelig i herrebutikker også![]()
Finner kun en modell fra Romowa som heter Salsa Air. Uten å gjenta hele tråden så har den i alle fall graverende feil som:Som ett lite FYI, er dette spec paa Rimowa's nye Air (koster 350 Euro)
Dimensions (W x H x D): 55.5 x 80.5 x 27 cm
weight: 4.1 kg
volume: 104 l
Finner kun en modell fra Romowa som heter Salsa Air. Uten å gjenta hele tråden så har den i alle fall graverende feil som:
-fire hjul
-glidelås
Alternativt, jeg har en gammal, godt brukt tohjuling Samsonite som staar oppreist paa to hjul, ikke har TSA laas og er i en skikkelig grell farge.
Hentes gratis i Chicago![]()
-- Moderne kofferter med 4 hjul er mye enklere og robust enn to hjul. Du har aldri eid en slik koffert, en test fra 2007 er ikke akkurat representabelt.
Det er sikkert mange firehjuls kofferter passer for, men for meg passer de ikke.Jeg kjøpte for et par år siden en kult utseende firehjuls koffert med kamuflasjefarger fra Caggioni.[.....]
Den nye firehjuleren vise seg imidlertid å være helt ubrukelig og ble pensjonert etter én eneste reise.
Jeg har aldri påstått å vite den ultimate reisemåten for andre, og for meg selv er jeg åpen for forbedringer om det faktisk er forbedringer.-- Som alle andre har paapekt i denne traaden: Selv om du mener at du har fasiten paa den ultimate reisemaaten, sier vante folk sier at risikoen for at noen bryter seg inn i kofferten din med en penn eller stjeler noe paa hotellrommet, er betraktelig mindre enn at en elendig hardkoffert blir oedelagt. Og det er enklere aa deale med ett forsikringsselskap enn Air France![]()
Det er sikkert mange firehjuls kofferter passer for, men for meg passer de ikke.
Jeg har aldri påstått å vite den ultimate reisemåten for andre, og for meg selv er jeg åpen for forbedringer om det faktisk er forbedringer.
At noe er nytt eller populært er for meg et like dårlig argument som at noe er gammelt, det må være bedre i seg selv ut fra mine vel gjennomtenkte krav.
Ellers så har jeg allerede fått klarert reparasjon (lite trolig) eller ny koffert betalt av Air France. En ødelagt koffert kan erstattes med penger (og endel styr med å finne en som passer), mens innholdet i kofferten ofte kan by på langt større utfordringer om det forsvinner.
Sikkert, men de problemene som den kofferten viste med 4 hjul har jeg kjent fungerte akkurat likt på andre 4-hjulinger jeg har prøverullet litt, inkludert de har har prøvd fra Rimowa.Caggioni er italiensk "designer" carry on av meget daarlig kvalitet. Kan hende at det finnes bedre ting der ute?
Finner kun en modell fra Romowa som heter Salsa Air. Uten å gjenta hele tråden så har den i alle fall graverende feil som:
-fire hjul
-glidelås
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.