Det virker som om alle tror at Flytoget går på egne spor/skinner mellom Drammen og OSL, og at Vy er mye mer forsinket enn Flytoget. Vy og Flytoget går på nøyaktig samme skinner og spor, og hvis Vy er forsinket p.g.a. feil på sporet, strømbrudd, o.s.v., så er Flytoget det også.
Når det gjelder turister, så tror jeg de aller fleste har forstått at det lønner seg å reise med Vy. Jeg reiser for det aller meste med Vy mellom Oslo S og OSL, og det er alltid massevis av turister på toget. De gangene jeg må ta Flytoget, ser jeg nesten ikke en eneste turist om bord, og det skjønner jeg godt. Hvorfor skal de betale nesten dobbel pris med Flytoget for å komme 1 minutt fortere frem?
Personlig synes jeg det er på tide at Vy overtar for flytoget. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett Flytoget kjøre med kun noen få passasjerer til eller fra OSL, mens Vy har fulle tog. Da er det vel mest hensiktsmessig at Vy får kjøre strekningen Drammen - OSL slik at kapasiteten blir utnyttet?
Ellers er jeg enig med dem som skriver at Flytoget er bedre enn Vy til å takle uforutsette hendelser som strømbrudd o.l. Der har Vy absolutt noe å lære.
Når det gjelder turister, så tror jeg de aller fleste har forstått at det lønner seg å reise med Vy. Jeg reiser for det aller meste med Vy mellom Oslo S og OSL, og det er alltid massevis av turister på toget. De gangene jeg må ta Flytoget, ser jeg nesten ikke en eneste turist om bord, og det skjønner jeg godt. Hvorfor skal de betale nesten dobbel pris med Flytoget for å komme 1 minutt fortere frem?
Personlig synes jeg det er på tide at Vy overtar for flytoget. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett Flytoget kjøre med kun noen få passasjerer til eller fra OSL, mens Vy har fulle tog. Da er det vel mest hensiktsmessig at Vy får kjøre strekningen Drammen - OSL slik at kapasiteten blir utnyttet?
Ellers er jeg enig med dem som skriver at Flytoget er bedre enn Vy til å takle uforutsette hendelser som strømbrudd o.l. Der har Vy absolutt noe å lære.