Riding on a British Airways plane, pt.2

Det er ikke bare stjaalet reisegods som du kan faa igjen paa forsikringen. Dersom du har glemt igjen ting paa ett fly, er det tapt reisegods. Jeg hadde brukt reiseforsikringen for aa faatt meg ny ipod

Det ville jeg også. Det har man forsikring til - og ihvertfall de bedre forsikringene dekker nok dette.

Det er jo bare å prøve seg. Meld den tapt uten å forfalske noen historier. Det værste som kan skje er at de svarer nei.

Som fagmann i forsikring kan jeg bare si med en gang at Ipoden din ikke blir dekket som følge av uaktsomhet. Oppdiktede historier med at den er stjålet osv holder ikke vann for da ville du vel meldt den tapt med en gang du kom til Norge eller levere anmeldese i Irland/England?
Hotellet skal du derimot ha refusjon for og med forsinket utreise vil du ha krav på kr 500.- pr døgn.

Velger å stole på fagmannen. Hadde uansett ikke diktet opp noen historie (er for ærlig til sånt), så det hadde nok da mest sannnsynlig blitt et nei.

Krysser fingrene for et positivt svar fra BA. Hvis ikke, sitter noen og koser seg med masse artig musikk. Hvis f.eks. Øystein Sunde plutselig blir populær i UK, så vet vi hvorfor :p

Forbanna irriterende, men :(

Martin, du bør heller lage en Facebookgruppe for tap av iPoden, da kommer den helt sikkert til rette;)

Innbiller meg Amex eller AIG eller noe sånn har en deal der de også dekker tap der du har vært "simpelt uaktsom" (ikke grovt..), men hvis fagmannen sier at det ikke er kutyme for det får vi tro ham.

Kjenner til at AIG dekker alle tap uansett årsak. Har selv brukt denne en gang og den var meget bra da!

Av de norske er vel Europeiske de som generelt sett er greiest å ha å gjøre med, har jeg inntrykk av. Selger AIG til privatmarkedet i Norge eller er det kun bedriftsavtaler etc?

Jeg har AIG både på jobben og privat gjennom jobben.

Dessverre kommer kortene deres med den stygge Manchester United logoen.........

Av de norske er vel Europeiske de som generelt sett er greiest å ha å gjøre med, har jeg inntrykk av. Selger AIG til privatmarkedet i Norge eller er det kun bedriftsavtaler etc?

Europeiske eller Gjensidige er de beste. Så lenge de er tilknyttet SOS international er det bra.
Viktigste er hurtigheten på skadeoppgjøret ikke prisen. Der skiller det lite i toppen.

Jeg tenkte på det, men jeg hadde god tid. Hadde også delvis planlagt på forhånd, det besøket på Garfunkles.

Ah! Den så jo litt annerledes ut enn den jeg brukte i går. Venter litt og ser om jeg får noe svar på den først, ang. poengene. Skal sende en mail om iPoden nå. Takk for den, Discus :).

Hei. Ville også prøvd: heathrow.lostproperty@excess-baggage.com
Jeg tror de tar imot glemte eiendeler for BA. Evt du kan ringte +44 20 8745 7727.
-bf

Har selv reiseforsikring gjennom Storebrand og de benytter vel SOS International etter det jeg vet.

Back