Riding on a British Airways plane, pt.2

..og vi prøver igjen..

Var oppe av køya litt over fem, og prosedyren var stort sett rett ut i bilen.. Kjørte avgårde på nybrøytede veier, og egentlig var det litt koselig å kjøre rundt, sånn halv seks en søndag morgen.

Siden bussene ikke går på sånne tider av døgnet, hadde jeg altså valgt å ta bilen, og parkere på jobben. Da jeg kom dit, var selvsagt ikke parkeringsplassen brøytet :o

Dum og trøtt som jeg var, gav jeg på, i et desperat forsøk på å komme meg de 10-15 metrene bort til der jeg hadde tenkt å parkere, men det endte med at jeg satt bom fasst - akkurat sånn en har lyst til, når en skal rekke en flight som en i utgangspunktet ikke hadde lyst til å være på.

En snill dame (Jeg har fått ny respekt for G4S!!), tilbød seg å dytte, men fant fort ut at hun trengte hjelp, så hun gikk for å hente en kollega. I mellomtiden, klarte jeg å flytte bilen litt, men med det resultat at jeg satt fast på et annet sted.. Hun og kollegaen kom tilbake, og nå hadde også han som drev og brøytet plassen (en som jobber i firmaet vi deler lager med), både fjernet snøen foran bilen, og nå stod alle tre og dyttet bak, så jeg fikk kjørt fram, og kom meg til slutt fram til en plass som han allerede hadde måkt.. Så da fikk de noe å snakke om på jobben i morgen og :rolleyes:

Fikk med meg bagasjen, og tuslet retning terminalen. Prøvde meg på automaten, men de ville ikke sjekke meg inn. Damen som slapp folk inn i køen (en av de samme som hadde vært på jobb i går og. All honnør til de som står opp og møter på jobb så tidlig, dagen etter en sånn dagf), spurte om jeg hadde sjekket inn? Neei.. Det ville ikke automaten, og hun slapp meg inn..

Stod og ventet litt i Biz-køen, og skranken ble så ledig. Forklarte den unge herremannen at jeg ikke hadde fått sjekket inn. "Nei, du skulle flydd i går?" Det stemte. "Er du på scanair-forumet?" Eh.. Ja, det er jeg.. Det viste seg at han bak skranken var matsbg (hyggelig å hilse på :)). Han tastet i vei, og klarte til slutt å trylle fra både boarding pass og baggasjelapper hele veien til Dublin. Til tross for at jeg ikke hadde fått sjekket meg inn på nettet, var det ikke noe problem å få et sete på venstresiden (Der BA har tosetere, i motsetning til treseteren til høyre), og jeg kunne velge mellom 5A og 5C, hvilket tyder på at hele de toseteren var ledig inntill da. Fikk 5A, samt 21C på Lingus, takket pent, og tuslet avgårde.

Security gikk greit, med kanskje en 5 minutters venting, og turen gikk så opp i loungen, hvor jeg nå har fått meg litt frokost.


Snakkes plutselig!
 
Vel fremme i DUB, en liten time før det opprinnelige skjemaet.

Etter loungen, tuslet jeg mot gaten, hvor matsbg nå (hvertfall så ut som han) var "in charge". Tuslet mot vinduet for å titte på flyet, satte meg ned, og omnrent 2 sekunder etterpå, tok matsbg mikrofonen, og annonserte boarding, så da var det opp igjen.

Boaerdet, og fikk et "lykke til" av Mats, og det tror jeg hjelp. Pushback omtrent på tid, taxing til 01L med litt deice på vegen, og vi var vel i lufta ca. 20 minutter etter det som var rutetid. Dro avgårde på vanlig vis, og etterhvert gikk lyset av, og vi fikk frokost. Hun som serverte minnet meg forresten om Mila Kunis (Jackie i '70s show anyone?), men kunne kanskje fått et lite smilekurs? Fikk eggerøre, sopp, skinke og en slags pølse. ALt smakte greit, untatt soppen, som minnet om viskelær.. Hadde nå fått en recliner foran meg, men jeg klarte da å spise for det ;). Siden det var litt tidlig, holdt jeg meg til et glass appelsinjuice, og en kopp te.

Ble plutselig overrasket bakfra, av en enda søtere (og ikke minst blid!) flyvertinne, som lurte på om hun kunne ta brettet mitt? "If I can sneak it out", svarte jeg, men da hun fikk brettet, gikk hun.. (;))

Landet, og taxet, og jeg tror ikke vi hadde noen voldsom forsinkelse. Det ble bussgate, og buss og trapp stod allerede klart (i motsetning till forrige gang jeg ankom LHR på en bussgate). Var kjapt av, og ombord i den første bussen, som tok oss inn til T5. Så var det opp en rulletrapp, bort en gang, ned igjen, og inn i en ny buss! Dukket så opp i T1, og så var det å følge skilter. Gjennom e passkontroll, så kom man til et sted hvor de tok bilde av deg, og man fikk en liten lapp med en strekkode på. Deretter, ny sikkerhetskontroll, opg vips så var man ute i avgangsomrpådet i T1, som i og for seg så normal ut.

Vi hadde landet fra OSL litt over ni, og det var gått godt under en time når jeg var fremme her. Gate-info skulle dukke opp 10:20, men skjønte fort at jeg kunne følge skiltene som viste flighter til UK, Ireland and Channel Islands", og tuslet avgårde. Der møtte jeg en dame, som tok strekkoden min, og vips var mitt vakre ansikt slettet fra BAA sine databaser. Her trodde jeg nå at gaten var "rett borti her", men neida :rolleyes:

Flighten var nå oppført med "gate 77-86" eller noe sånt, så jeg visste i det minste sånn ca. hvor jeg skulle, og fulgte et skilt med et gateområde på ca. 4 gater mer enn de jeg visste jeg skulle til. Gikk så gjennom en gang på ca. 5 kilometer. plutselig, så dukket det opp et lite område hvor det gjerne lå en liten pub, tax-freebutikk eller lignende, også var det en ny gang på 5 nye kilometer. Enda mer spennende var det å gå i de 5.kilometersgangene uten at det var ett eneste annet menneske der.

Kom til slutt ut i enda en gang, som hadde gater langs ene veggen, og her skulle jeg visst fly fra. Det var grågrønt, og kjedelig.. Var en liten pub der, og jeg tror EI hadde en lounge og en skranke like borti gangen. Nå hadde jeg vel gått ca. halvannen mil..

Boarding begynte etterhvert, og jeg fant mitt 21C ombord i 321'ern. Setene var ganske så ok, og om ikke hele knyttneve, så var det litt luft i mellom knærne og 20C.

Observerte her og en eldre herre, som tydeligvis ikke fløy hver dag. Han ble nøye forklart "TWENTY-FIVE C!!", og flyvertinnen pekte på den lille blå lampen som der de stod, viste rad 3 eller noe sånt.. Så gikk han tre rader bakover, bøyde seg saakte, og kikket på den tilsvarende lille blå lampen, som nå fortalte at han var ved rad 6.. Så tre rader til.. Jadda :rolleyes: Han ble dog vinket bakover, og jeg tror han fikk satt seg..

Belegget var ca. 2 per treseter, av det jeg kunne se, og ellers et trivelig crew. En av de, med etternavnet MOOney, beklagde seg, da hun måtte lene seg opp i hyllen over meg, men det gjorde ingenting.. Kikket dog opp, for å holde et øye med sakene.. Sakene mine altså, som hun flyttet litt på..

Flighten gikk bra, og konseptet var Buy-On-Board. Gadd ikke kjøpe noe, så jeg fant fram iPoden, og lot Bruce Springsteen slå følge med meg på turen over irskesjøen.

Landert vel sånn ca. på rute, og man kom seg av til slutt, gjennom en passkontroll, og ut til bagasjebåndet, hvor jeg fant kofferten forholdsvis fort (dog etter å ha ventet på at 20 rader med passasjerer skulle komme seg av flyet før meg).

Tuslet ut, fant en taxi, og sa navnet på hotellet, hvor en hyggelig dame sjekket meg inn. Rommet er trivelig, og på heisdøra er det et bilde av Mona Lisa som viser rævsprekken. Heisen var forøvrig og av typen med madrasser på veggene, så jeg ble skeptisk et lite øyeblikk. Noen timer igjen, og jeg tror ikke det blir store utskeielsene, med tanke på at jeg sov tre timer i natt.

Snakkes plutselig!
 
En anne artig detalj, var flyet jeg hadde fra OSL til LHR (som jeg mistenker var det samme som jeg skulle ha flydd i går). Først la jeg merke til at den ikke hadde de små blå lampene, som viser seterader, men vanlige markeringer på hattehyllene. Airshowen imponerte også, istedenfor det vanlige kartet, som vises i alle nyttige og unyttige målestokker (Kjekt å se kartet helt ned til Sør-Afrika når en flyr innen Europa), var det bl.a. en fancy 3D-modell, som viste flyet, mens man så navnene på byene man fløy over.

Noe av årsaken, kan være at flyet er forholdsvis nytt: Første flight 28/11 2008, levert til BA 16/12..

G-EUYD
 
Imponerende til kjapphet med å få ut tripreports Martin :)
Artig lesning - fint at du fikk et nytt flyselskap i blokka. Jeg har prøvd EI en gang, det var DUB-ORD. Det var helt OK, hverken mer eller mindre!

VC-10
 
Egentlig dumpet jeg jo en kombo av EI og BMI til fordel for business på BA - men værgudene ville det annerledes :D

Helt greit - Likte setene ganske godt, og ellers er de vel som DY og SK på innenriks: Vil du ha noe, så kan du få kjøpe (Bortsett fra kaffekoppen til SK).

Og det med liverapporter, har vel blitt kjennetegnet mitt her.. Kan ikke skuffe "fansen" :D
 
Konserten var bra! Spillested på størrelse med Rockefeller (på gulvet. Dog et par etasjer i høyden), og ståplasser nede. Varmt og klamt og stå i en to-tre timer, men det var bra. Oppvarmingsband var forøvrig The North, som frontes av dattera til Francis Rossi.

Med avgang 12:15 i morgen, satser en på et par timer i loungen, ETD fra hotellet rundt 9..

Talast!
 
Kan definitivt melde meg på som en del av "fansen"... keep writing!
 
Flott rapport. Forresten, neste gang du må sitte å vente i innenriks/Irland delen av T1 hadde jeg gått og satt meg ved BMI sitt område ved gate 5. Der har du kjempe utsikt over den ene rullebanen. Ellers er det som du sier, et stykke å gå fra transfer senteret på T1 til domestic/Ireland.
 
Last edited:
Ønsker deg en riktig god tur tilbake. Fint vær på OSL :) Jeg har aldri flydd med BA så nu er det snart på tide å prøve de også!
 
Gudd Friday!

Våknet av tonene til Bruce Springsteen's "Cadillac Ranch" som dundret ut av iPhone'n ca. klokken halv ti. Kom meg opp, og sjekket at alt var pakket, og da klokken passerte ti, var jeg sjekket ut, og hoppet inn i den eneste taxien som stod parkert utenfor. Følte meg heldig, der ;) Hadde bestemt meg for å skippe frokosten, siden det sikkert var noe i loungen på DUB. Kom oss gjennom et forholdsvis godt trafikkert Dublin, og var ute ved flyplassen etter kanskje en snau halvtime, med ca. halvannen time til avgang.


Fant innsjekksområdet, hvor det var en passasjer i skranken, men han ble ferdig når jeg var ferdig i automaten og det ble in tur. Fikk tag og pri-tag, og damen forklarte meg vegen til loungen, som forøvrig var rett innenfor Security.

Anna Livia loungen brukes av en rekke selskaper, og lista utenfor er nesten like lang som medlemslisten til Star Alliance, i tillegg til andre kortprogrammer, ala Priority Pass. Om en ikke skulle være en av de heldige som hadde loungetilgang gjennom noen av disse, kunne man også betale €25 for å slippe inn. Jeg tuslet opp for å se om det var noe Livia Anna, og kom opp i en forholdsvis liten lounge, men ikke mindre enn at jeg fikk plass i en av de mange ledige stolene. Var mao. ikke så voldsomt "belegg".

Ble et par cola, og et par forsøk på å komme seg online, men til ingen nytte. Det ene nettverket het "Free wifi Zone", og det hørtes jo bra ut. Dessverre virket det tydeligvis ikke. Forsøkte også et som het "eircom", hvor man kunne kjøpe seg tilgang, men den ville ikke belaste VISA-kortet mitt, så jeg ga F...

Ja, jeg skippet jo frokosten, med håp om å få noe hos a Anna.. Mat? Nei.. Var noe kjeks og greier, men det fristet ikke, så det ble med to cola..

Et skilt sa at man skulle beregne 15 minutter til gaten sin, og da det var 15+10, tuslet jeg avgårde. BA har skjønt det med å ha både innsjekk og lounge rett ved Security, men gatene de bruker, lå heeelt i andre enden. Tuslet til og med forbi enda en sikkerhetskontroll.

Fant gaten, og G-DOCF, en 737-400, kom taxende inn. Dette var en gate uten bro, og de brukte tom. flyets egne innebygde trapp. På gaten ved siden av, var det boarding av en AF\Cityjet Avro (eller Bae-146). Hadde visstnok vært en rugbykampm i byen, hvor Frankrike hadde spilt. Tydelig at flyet ble for lite, for omtrent hele køen til min flight snakket også fransk. Vel ombord ble det faktiosk kjørt en egen announcement på fransk, til stor applaus fra de uvaskede franskmenne.

Var ikke mer enn 5 (inkl. meg), som hadde vasket seg, så i snitt var det 1 per rad. To reiste sammen på 2A og C, jeg satt på 3A, og de to siste reiste sammen på 4A og C.. Lenger bak var det heller ikke mer enn halvfullt.

Taxet avgårde, og så bl.a. en av "mine egne" maskiner, samt en SK-gris på vei til OSL.. (Nå, det ironiske med det, var at en av grunnene til at jeg valgte bort direkteflighten, var at den gikk litt tidilgere enn det jeg foretrakk. Flighten min hadde avgang 10 minutter etter SAS :rolleyes:). Det jeg la merke til, var at vi taxet i en helt annen retning enn de andre, og det skyldtes visst at vindretningen var snudd. Til slutt fikk vi ta av, og dro avgårde. Vel oppe startet serveringen, og den så sånn ut:

IMG_0158.jpg


Smakte slettes ikke verst, og det var virkelig på tide med litt mat da. Serveringen foregikk uten tralle, og Mr. Flight Attendant kom ut med brettene til en og en. Til drikke, ba jeg faktisk om vann, og da tok han bare glasset mitt, forsvant inn i galley, og kom tilbake med det fylt med vann.

Landet etterhvert på Gatwick, og parkerte ved en internasjonal gate, som betydde at vi måtte busses. Av en eller anne grunn, brukte de da kunn den bakerste utgangen, som betydde at vi som hadde vasket oss kom oss sist av flyet.. Dog var vi sist på bussen og, og dermed først av den igjen ;)

Duret så avgårde, gjennom noen kilometer med ganger, mens jeg fulgte skiltene med "UK Arrivals", og kom til slutt fram til et bagasjebånd. Var enda ikke kommet noe bagasje, men da båndet først rørte på seg, kom min som nummer tre.

Så var det å finne toget: Først et førerløst shuttletog ned til den søndre terminalen, deretter var det å kjøpe seg en billett, og komme seg inn på Galtevikexpressen. Skvatt litt, da det plutselig kom et par bevæpnede vakter, med en litten bissevov, som snuste på bagasjen til folk.. Ja, vi snakker ordentlig maskingevær!

Framme på Victioria etter en halvtime, og kjøpte deretter en Singe Zone 1-billett, som skulle funke for å komme seg til Paddington via Circle Line, eller "den gule".. Den delte riktignok plattform med "den grønne" og jeg løp rett på toget som stod der, før jeg fant ut at det var feil tog.. Det gikk dog i samme retning, og det var flere gulgrønne stasjoner langs linja, så jeg hoppet bare av på neste, og ventet et par minutter, før et nytt (gult) tog dukket opp.

Landet 13:35, og sånn ca. to timer etter dette, stod jeg på Paddington. Ironisk nok, var det den strekningen hvor jeg var nervøs for at noe skulle skjære seg, den som gikk knirkefritt, mens den jeg trodde skulle gå bra, som gikk til H....

Rett over vegen, har kjeden Garfunkles en "filial", og der ble det tid til et kjapt "pit-stop", for påfyll av cola og kyllingburger

IMG_0159.jpg


Tuslet så tilbake til Paddington, kjøpte meg billett til Heathrow Express, som fraktet meg hit.

Opp noen etasjer, og heeelt bort i andre enden av terminalen, hvor området for Biz-checkin ligger (Jeg hadde sikkert fått lov til å sjekke inn hvor jeg ville, men jeg synes nå jeg kan benytte meg av tilbudet når det er der ;))

Printet Boarding Pass, og leverte kofferten til en søt dame, som klistret tag og pri-tag på den (igjen: J********vlig spent på om den funker på OSL).

Skulle så gjennom Security, in den biten som heter fast-track. Her havnet jjeg bak en familie på tre (to voksne, og en "sitte-i-vogn"-liten), som skulle pakke ut omtrent alt de eide, og legge på båndet. Bl.a. dukket alt de hadde av flytende opp fra div. vesker. Og Hva skjedde med han som står 10 meter bak og spør om du har noe flytende?? :rolleyes:

Bl.a. hadde de en flaske som var ovet de 100 milliliterne, men av en eller annen grunn lot mannen som jobbet der, de sende den gjennom, med resultat at maskinen begynte å pipe, og far ble stående og krangle med hun som jobbet på andre siden, mens de 140 boksene med tingene deres (pluss barnevogna, som ble sendt på egenhånd), hopet seg opp, med det resultat at mine ting ikke slapp fram. ikke at jeg hadde det travelt, men..

Fant så veien opp til lounge, hvor jeg sitter og slapper av med litt cola og noe å tygge på.. (Skulle selvsagt kost meg med noe merspennende enn cola, og hadde tom. sørget for privatsjåfør hjem fra OSL i kveld, men dessverre...

Blir her en drøy time til, før sete 4A på BA770 venter..

Snakkes!
 
Og returen ble heller ikke helt uten dramatikk..

Tuslet ut av loungen når det var en ca. 40 minutter igjen til avgang, stusset litt over at gaten ennå ikke var satt opp. De gjør det rimelig sent på LHR, men avganger etter oss, hadde allerede fått gate. Var dog ikke verre, enn at jeg etter et kjapt dobesøk, så at gate 9 var satt opp (typisk.. samme som sist :rolleyes:). Boarding begynte sånn omtrent når den burde, og alle fant plassene sine. Forøvrig forholdsvis fullt i en 6-raders kabin. Stor business-fakktor, med folk som leste store, rosa aviser. Klokka var nå farlig nære departure, og da plutselig, kom pilotene! Har hørt at det er greit at de også er på plass..

Historien bak dette, var at de hadde flydd den maskinen som egentlig skulle flydd til Oslo, fra FRA, og den hadde visstnok blitt syk underveis, eller "unservicable" som de sa. Hørtes ikke betryggende ut at den ble det underveis, men de hadde nå klart å lande det, hvertfall. De hadde så kommet inn på ca. motsatt ende av T5, og kom derfor forsinket til den nye maskinen som var satt opp. Skal forøvrig ikke se bort i fra, at vår maskin (G-EUPN, en A319) stod der fordi et par avganger til CDG var blitt kansellert.

De trengte så en halvtime til å "fyre opp kjerra", og delayen ble på den halvtimen. Vi kom oss dog avgårde, og taxet den korte veien bort til 9R, sammen med bl.a. at par 346'er fra Virgin og Ethiad (tror jeg det var), og de motorene imponere meg hver gang. 380 ble også observert, men parkert ved gate (Så forøvrig en som startet take-off-roll på lørdag.. den var seig å få i gang ^_^).

Passerte no'n-og-tjue-tusen fot, setebeltelysene gikk av, og den mannlige av de to som serverte foran, kom med drikketralla. Siden bilen ventet, ble det cola på meg. Hans kvinnelige kollega, kom etterhvert med mattralla, og valget var enten lam med coscos (stavet jeg det riktig?), eller "chicken casserolle". Gikk for kylling, og fortsatte med cola. Mr. drikketralle, sjenket i glasset, og lurte på om jeg ikke ville ha en ekstra boks med cola? Jo takk! En colaboks er ikke mye, men sånne små detaljer legger en faktisk merke til, og blir en enda mer fornøyd kunde! Thumbs up, der :)

Maten ble spist, og colaen ble drukket opp, og vi hadde fortsatt et godt stykke igjen til vi skulle suse forbi Bizflyer. Litt musikk?? F**N!!! Noen som vet om BA har en e-postadresse for etterlysning av gjenglemte saker? Ny iPod Touch koster forresten 2999 NOK.. :angry: (Ligger nok i setelommen bakpå sete 2A på G-DOCF, den..).

Anyway, vi suste oppover norskekysten, og nærmet oss etterhvert Oslo, og ellers er jeg ikke helt sikker på hvordan vi fløy, annet enn at jeg til slutt fant ut at vi lå på approach nordfra. Det var rimelig tåkete, og det kan være moro.

Der man kunne se bakken, kunne man se at den kom nærmere. Det siste jeg kunne se av bakken, var nære nok til at jeg skjønte at touch-down nå kunne være hvert sekund.. Ventet.. ventet.. Touch Down snart?? Nei.. Fikk være med på min første Go-around, gitt. Artig det, og :)

Nå skulle jeg egentlig sendt en SMS til VG, om at jeg ble livredd, og at det ikke kom noe info fra cockpit, men egentlig syntes jeg det bare var skikkelig moro, og regnet med at det var litt viktigere for de å fly flyet, enn å skravle til oss. Til slutt kom det info om at det visstnok var litt tåkete på den rullebanen vi hadde fått tildet, men at de nå skulle prøve den andre, hvor det ikke var tåke.. Så fint, da.. Hvorfor ikke sende oss på den minst tåkete med en gang? Fant ut at det var 19L vi hadde prøvd oss på, for etterpå landet vi på 19R, og taxet heeeeeeeele veien over til gate 50 (tror jeg?). Ellers var jeg såppass fornøyd, at jeg smilte litt ekstra, når jeg kom med et "thank you" til crewet da jeg gikk av flyet.


Vi kom oss av, og hvertfall for min del, smertefritt gjennom passkontrollen. Fremme i bagasjehallen var det fortsatt ingen bagasje, så jeg tuslet innom tax-free'n for litt sjokolade og tyggegummi. Forøvrig rart å vare i den butikken når den er tom. Først da jeg oppdaget hvordan butikken egentlig så ut.

Når bagasjen først kom, kom min koffert egentlig ganske fort, men jeg vet egentlig ikke om det var tilfeldig. Mener dog de første som kom, var uten pri-tag. Så var det ikke annet enn å tusle ned til bilen, å komme seg hjem, og alle (les: meg) var enige om at det hadde vært en bra tur :)
 
Buckingham Palace! ;)

Glitrende rapport forøvrig! Men hvorfor kaste bort penger på Heatrow Express da du kunne tatt tuben hele veien ut til Vidderad for en langt billigere penge??

BF:cool2
 
Buckingham Palace! ;)

Glitrende rapport forøvrig! Men hvorfor kaste bort penger på Heatrow Express da du kunne tatt tuben hele veien ut til Vidderad for en langt billigere penge??

BF:cool2
Og det hadde nok tatt akkurat like lang tid også(eller kjappere). Circle Line tar usannsynlig lang tid, og på den tiden når du endelig nådde Paddington, så ville du vært halvveis til LHR med Piccadilly Line.
 
Artig rapport, Martin. Høres ut som litt etterarbeid med turen, både få tak i iPoden og få registrert points på Lingus-flighten.


BAEC pleier å være kjappe med korreksjoner, men e-mail-formen kan være vanskelig å finne:
https://www.britishairways.com/travel/customersupport/execclub/_gf/en_gb?source=BOT_contactus

Der finner du "Contact British Airways by email." helt nederst med mulighet for å velge "Missing BA-miles" Du kan jo evt. bruke den for iPoden også.
 
Og det hadde nok tatt akkurat like lang tid også(eller kjappere). Circle Line tar usannsynlig lang tid, og på den tiden når du endelig nådde Paddington, så ville du vært halvveis til LHR med Piccadilly Line.

Jeg tenkte på det, men jeg hadde god tid. Hadde også delvis planlagt på forhånd, det besøket på Garfunkles.

Artig rapport, Martin. Høres ut som litt etterarbeid med turen, både få tak i iPoden og få registrert points på Lingus-flighten.


BAEC pleier å være kjappe med korreksjoner, men e-mail-formen kan være vanskelig å finne:
https://www.britishairways.com/travel/customersupport/execclub/_gf/en_gb?source=BOT_contactus

Der finner du "Contact British Airways by email." helt nederst med mulighet for å velge "Missing BA-miles" Du kan jo evt. bruke den for iPoden også.


Ah! Den så jo litt annerledes ut enn den jeg brukte i går. Venter litt og ser om jeg får noe svar på den først, ang. poengene. Skal sende en mail om iPoden nå. Takk for den, Discus :).


Er det forresten noen som vet noe om hvordan man kan få slippe å betale et hotellopphold man ikke har møtt opp til? Fikk ikke kansellert Sofitel før det var for sent, men tenkte ikke noe mer over det, da jeg ikke ble belastet. Fikk så en mail fra Sofitel i går, om at de ville belaste kortet mitt. Svarte på den og forklarte situasjonen, men venter fortsatt på svar fra de.
 
Er det forresten noen som vet noe om hvordan man kan få slippe å betale et hotellopphold man ikke har møtt opp til? Fikk ikke kansellert Sofitel før det var for sent, men tenkte ikke noe mer over det, da jeg ikke ble belastet. Fikk så en mail fra Sofitel i går, om at de ville belaste kortet mitt. Svarte på den og forklarte situasjonen, men venter fortsatt på svar fra de.

Evt. ta det med reiseforsikringen?
 
Er det forresten noen som vet noe om hvordan man kan få slippe å betale et hotellopphold man ikke har møtt opp til? Fikk ikke kansellert Sofitel før det var for sent, men tenkte ikke noe mer over det, da jeg ikke ble belastet. Fikk så en mail fra Sofitel i går, om at de ville belaste kortet mitt. Svarte på den og forklarte situasjonen, men venter fortsatt på svar fra de.

Reiseforsikringen din vil dekke dette hotelloppholdet. Hotellet vil mest sannsynlig ikke dekke det fordi du har reservert et rom de ellers kunne solgt til noen andre. Og ellers skal du få bonuspoeng for den opprinnelige reiseplanen din, og ikke for den nye reiseplanen.

Takk for fin rapport - håper konserten var bra!
 
Back
Top