Rickard Gustafson slutter i SAS - Ny blir: Anko Van der Werff

Re: Rickard Gustafson slutter i SAS

Hollenderen seiler inn som personlig favoritt :spin

Vel...Avianca la inn søknad om konkursbeskyttelse ("Chapter 11") den 10. mai 2020 og Aeromexico gjorde det samme den 30.juni 2020, så jeg antar det trekker litt ned for hans kandidatur(dersom han som konserndirektør og toppsjef skal holdes ansvarlig for slikt).

En kamerat av meg jobber for Austrian Airlines i STHLM(nå for Lufthansa), og han fortalte de hadde vært igjennom noen skikkelig tøffe runder under Alexis von Hoensbroech sin ledelse...så jeg antar at alle disse kandidatene både har sine pluss og minus sider. Om disse er favorittene blir det som å velge mellom pest eller kolera.

Last edited:

Finnes det styrer der ute som lekker informasjon mer enn SAS sitt? :rolleyes:

Tviler på at du blir hans av å kalle han "hollender". Mannen er fra En av de nordlige provinsene, så det er omtrent som å kalle en finnmarking ".... søring!" ;)

I know I know, det ligger bare så mye bedre på tunga enn «Nederlenderen». Kanskje har jeg flaks og han er fra det korrekte Hollandske området :D

Og nei, om det er noen som har lekkasjer og spredning av intern info i hytt og gevær så er det SAS.

"SAS is the leading carrier of Scandinavia"

Spesielt å starte i jobben med faktafeil, menmen..

Sent fra min LE2123 via Tapatalk

Stemmer, alle vet jo at Widerøe har flest avganger pr dag/uke/mnd siste 12 mnd.

I flåtestørrelse har han ihvertfall rett ..

732eec6f7ac51507024d8ad7c2b52544.png

6f295221a9be3790232317cf72293f48.jpg

Og i å pisse på sine ansatte har ham rett:p

Blir spennende å se hvordan dette går, han har sikkert mye kompetanse og erfaring som vil komme til gode. Det at det ikke er en skandinaver vil nok også kunne by på utfordringer, men jeg tror det også vil bringe med seg fordeler da man får sett selskapet med nye øyne. Ønsker han lykke til!

I flåtestørrelse har han ihvertfall rett ..

732eec6f7ac51507024d8ad7c2b52544.png

6f295221a9be3790232317cf72293f48.jpg
De fleste regner nok fraktede passasjerer som måleenheten på "størst", men. Uansett var det før pandemien, for SAS sin del håper jeg de ikke sitter med 135 fly når Coronastøtten er over..

Da blir det vel snart Stroopwafel i bob-tralla.

Der han kommer fra i Nederland, liker de tørket pølse. Holder en knapp på det, gjerne i kombinasjon med et ikke-hollandsk øl, som Grolsch. (Polaris kan be om den hollandske menyen: Gouda og Heineken)

Der han kommer fra i Nederland, liker de tørket pølse. Holder en knapp på det, gjerne i kombinasjon med et ikke-hollandsk øl, som Grolsch. (Polaris kan be om den hollandske menyen: Gouda og Heineken)

Hollandsk Gouda kjøper jeg ofte :D Men Heineken kan jeg styre min begeistring for. Gleder meg over nyheten, tror dette blir bra! Alt er bedre enn han kjedelige svensken. Har selv hatt nederlandsk styring i flere år nå, med mange supre kollegaer. De har alltid vært kjempegreie og friskuser i tankegangen. Åpne og iherdige.

Gleder meg over nyheten, tror dette blir bra! Alt er bedre enn han kjedelige svensken. Har selv hatt nederlandsk styring i flere år nå, med mange supre kollegaer. De har alltid vært kjempegreie og friskuser i tankegangen. Åpne og iherdige.

Enig! Tror det er bra for SAS med noe nytt og friskt på toppen. Selv om Rickard Gustafson har gjort noen gode og kloke valg opp igjennom årene, ser det ut til å ha kjørt seg helt fast i forhold til de ulike ansattegruppene. Dessuten ble han aldri noen Janne Carlsson :)
Ønsker både den nye CEO og de ansatte lykke til!

Ska till mycket för att få den skutan på flyt igen. Han kan ju börja med att ta fram fredspipan till de anställda som finns kvar i SAS och begrava SZS en gång för alla.

Vel...Avianca la inn søknad om konkursbeskyttelse ("Chapter 11") den 10. mai 2020 og Aeromexico gjorde det samme den 30.juni 2020, så jeg antar det trekker litt ned for hans kandidatur(dersom han som konserndirektør og toppsjef skal holdes ansvarlig for slikt).

Han kan vel ikke akkurat beskyldes for Koronaen....

Rent teknisk var jo SAS (og stort sett de fleste europeiske selskapene) konkurs i 2020. Men man valgte en dyr og dårlig løsning å redde dem med mer gjeld, istedet for ta en "chapter 11" løsning

"Leading" er jo et subjektivt pressemeldingsbullshitord. Slik kan SAS være the leading carrier, mens DY er the leading low-cost carrier.

Maten kan disse kjøtt&fettspiserne ha for seg selv :stir, men jeg håper at man nå kan få servert "glemt ost" i loungen....

Back