• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny NTP, fram til 2033

kekker

Onkel reisende kekker
Både nye Bodø og ny Mo i Rana er ett skritt nærmer realisering.

Regjeringen bekrefter fredag det som har vært kjent, nemlig at Bodø får 3 milliarder til å flytte dagens flyplass. Kommunen og Avinor skal bidra med 2,5 milliarder.

Mo i Rana får 1,8 milliarder til ny flyplass.

Null- og lavutslippsfly skal settes inn i vanlig ruteflyvning innen 2030.


https://www.aftenposten.no/norge/i/0K3wXG/plan-til-1200-milliarder-som-vil-hoeste-storm
1a5030e9d961ca52cc82075fbf25aa48.jpg


Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
 
Last edited by a moderator:
Har noen link til siste analyse av utbyggingen på Hauan? Sist jeg leste den, vel og merke sikkert 3-5 år siden, fikk prosjektet sterk kritikk i forbindelse med at området tilsedd flyplassen var en urørt myr med høy viktighet for den lokale faunaen. (Så vel som, så vidt jeg husker, også ironisk nok et viktig treffpunkt/pausepunkt for trekkfugl på tur nord eller sørover).
 
Back
Top