Reitan ut, svenskene inn!

De får iallefall en super anledning til å utvikle et slikt kiosk-konsept. OSL er jo det definitivt største 'veikrysset' i Norge. I tillegg finnes det jo ikke konkurrenter i mils omkrets.

Kommersiell direktør Espen Ettre i Oslo Lufthavn AS sier SSP ble valgt fordi selskapet totalt sett hadde det beste tilbudet. Han hevder at selskapet ikke skal få melke de flyreisende med skyhøye priser.

Nåja, det toget har vel gått for lengst... Det var faktisk adskillig billigere å kjøpe mat ombord hos Germanwings enn på den Kon-Tiki (elns)-saken som ligger rett overfor kiosken i avgangshallen. Og kvalitetsforskjellen var på det nærmeste ikke-eksisterende.

Det blir en Amigo-kiosk, vet jeg. Dette er triste nyheter! Jeg har visst det en stund, men fikk munnkurv... Vekk med 7-11 (Norges mest innbringende, tror jeg), og inn med en f***ings bladkiosk!! :angry: Hvor skal man nå få kjøpt seg mat til en rimelig penge?

Enig!!! Deli de Luca er noe av det beste på "convinence" konseptet... De har til og med gjort 7-11 mye mye bedre i Osloområdet.

Det står også at nå får SSP nærmest monopol på salg av mat på Gardermoen. Og ingen konkurranse betyr således dyrere mat? :old

Men hjelpe meg for et prisnivå det er på ALLE kioskene/spisestedene på Gardermoen.....:( :(

Det burde vært en 30-30 % billigere(minst) å handle mat og drikke der. Jeg lurer på hvordan salgsstedene kan forsvare en baguette med ost og skinke til 60 kroner, og da hjelper det ikke om den er aldri så fersk......

Jeg synes folk burde slutte å handle mat på disse svinedyre plassene, ev. ta med mat selv, for slik å vise at dette er uholdbart......

Originally posted by LN-FHU

Men hjelpe meg for et prisnivå det er på ALLE kioskene/spisestedene på Gardermoen.....:( :(

Det burde vært en 30-30 % billigere(minst) å handle mat og drikke der. Jeg lurer på hvordan salgsstedene kan forsvare en baguette med ost og skinke til 60 kroner, og da hjelper det ikke om den er aldri så fersk......

Jeg synes folk burde slutte å handle mat på disse svinedyre plassene, ev. ta med mat selv, for slik å vise at dette er uholdbart......

Tilbud og etterspørsel, my friend...! Det er ikke akkurat mange alternativer å velge mellom om man ikke skal kjøre bil langt av gårde, og det er vel få som er innom Gardermoen som gidder å bevege seg utenfor bygget. Derfor kan man forsvare en baguett til 60 kr, selv om det nok ikke akkurat koster så mye å lage en.

Back