Re: Reiseåret 2018
Flyåret ble avsluttet i går med flyvning Bodø - Oslo. Derfor kan jeg oppsummere at 2018 hadde flere take off og landinger i forhold til 2017, men antall kilometer og timer brukt i lufta gikk ned.
Mye kan forklares med betraktelig nedgang i antall reisedøgn i jobben.
Distanse: 197 811 kilometer (-16%)
Tid: 313,15 timer (-14%)
Antall flyvninger: 116 flyvninger (+13%)
Lengste flyvning: SIN-LHR (10 894 km)
Korteste flyvninger: HOV-SDN (39 km)
Topp tre selskaper
SAS 48 (+109%)
Thai 6 (-25%)
China Eastern 6 (-54%)
Widerøe 6 (+500%)
Flytyper - forsøkt sortert produsent. Nye typer med fet skrift.
A319, A320, A320N, A321, A330-200/300, A340-300, A350-900, A380
ATR72
B737-700/800/900, B747-400/8i, B757-200, B767-300ER, 777-300ER
C300, CRJ900, Dash 8-100/200/400
E175, E190, E195, E2-190
Selskaper
SAS, Norwegian, Widerøe, Icelandair, Air Iceland Connect, Lufthansa, Swiss, KLM, British Airways, LOT Polish Airlines, Aeroflot, Virgin Australia, Jetstar Airways, Singapore Airlines, Thai Airways, Korean Air, All Nippon Airways, Xiamen Air, China Southern, China Eastern, Hainan Airlines, Juneyao Airlines, Air China, Cathay Dragon, Cathay Pacific, EVA Air
Flyplasser
OSL, BGO, SDN, HOV, BOO, TOS, KEF, RKV, AEY, CPH, AAL, GDN, WAW, SVO, FRA, ZRH, VIE, AMS, LHR, ALC, SIN, BKK, ADL, HBA, MEL, BNE, NRT, HND, PUS, HKG, TPE, PEK, PVG, WUH, WDS, XIY, CAN, XMN, SZX, SYX
Diversions
- Oljelekkasje på vei til GDN. Retur til CPH, der nødetatene stod klare ved siden av rullebana.
- Turbulent innflyvning til BGO. Piloten tok ingen sjanse på landing. Retur til OSL.
Go around
- Avbrutt take-off på CAN. Uønsket objekt på rullebana. Vi svingte ut og tok plassen bakerst i køen. Kom oss i lufta på andre forsøk.
- Sterk sidevind ved landing i PUS. Landet på andre forsøk.