Reiseåret 2022

Re: Reiseåret 2022

Da kan man runde av 2022. Det ble 58 flyturer i 2022.

Nye flyplasser:
RET, MIA, LUX, og LCY

Ny flyselskaper:
JetBlue, Luxair og EuroWings.

Topp 3 flytyper:

1. A320neo
2. DH8D
3. A319

Årets opptur: Å bli stuck i London, slik at man kunne fly LCY-LUX-OSL dagen etterpå.
Årets nedtur: Det ULTRAKJIPE hotellet vi bodde på ved LCY. Det er kanskje det kjipeste hotellrommet jeg noen sinne har sovet på. Det var rent, men minnet mer om en fengselcelle enn hotellrom.

Hehe vel det er vel ikke uten grunn at London har vunnet flere tvilsomme kåringer for å ha de dyreste og dårligste hotellrommene i verden. Har selv betalt 250 pund pr natt fra tid til annen for überkjipe bøttekott i den byen der. Heldigvis skjer ikke akkurat det så ofte, men noen ganger er prisene sånn. Men de hotellene som er i øverste sjiktet er virkelig virkelig bra og da. Tok meg råd til å bo en natt på The Landmark, det er vel verdt det bare for å ha opplevd det.

Last edited:

2022 ble et godt år for nye flyplasser og flyselskaper.
Nye flytyper fikk jeg også i boka mi.
Hyggelig gjensyn med A380 og!
Men 2022 bærer fortsatt preg av corona, der jeg historisk sett har fartet mye. Begge flyplassene i Shanghai er for første gang på flere år utenfor topp 10-listen., mens Wuhan er rolig kommet tilbake på topp 10.

Nye flyplasser:
BRE, GLA, ADD, CPT, JNB, MRU, VLC, HGH

Nye selskaper:
Ethiopian Airlines, South African Airways, Air Mauritius

Nye flytyper:
- CRJ-1000 hos Iberian
- A330-900NEO hos Air Mauritius
- A321NEO hos China Southern

Attachments

• 2023-01-02 11_36_01-Window.png
    2023-01-02 11_36_01-Window.png
    238.2 KB · Views: 51
Last edited:

En halvering i antall flygninger i år i forhold til i fjor, så endte på 25.
Nye flyplasser ble BER, EVE og ANX. Nye flytyper ble DH8C, så da har man fløyet alle flytyper i WF sin nåværende flåte :)

Som vanlig mest mellom OSL og TOS, men og en tur til HFT og en svipptur innom BOO for å besøke luftfartsmuseet. Og en helgetur til Berlin før påske. Faktisk deilig med få folk og koronarestriksjoner, kunne gå rundt uten å trampe i andre folk, og ingen kø. Tror det er den mest avslappende storbyturen jeg noen gang har hatt!

Det meste ble med DY, men og 5 turer med WF og en med FS.

Back