Reiseåret 2018

Re: Reiseåret 2018

Klokket inn 85 flighter i 2018. Det meste i jobb, mest minneverdige tur var vel T/R Austin, TX fra Stockholm med SK. Inflight konsert, og første gang jeg fikk lov å sitte foran kronprinsen på et kulturelt arrangement :)

Flyselskap:
SK: 65
DY: 3
WF: 17

Mest benyttede ruter:
OSL-TRD: 8
OSL-HAU: 7
OSL-TOS: 4

Tirsdag er den mest populære reisedagen: 30 flighter

Vindusplass: 71 flighter
Midtsete: 2 flighter
Midtgang: 10 flighter
Cockpit: 2 flighter
 

Attachments

  • 2018.png
    2018.png
    167 KB · Views: 352
Re: Reiseåret 2018

NE9-SEA6wXujMUv9DCQEAt2oep1Uoj0WfjoZ6fUthPEU5_FnYAcXLsDC-mHh0X4DPGMt8dlNOAVHux1fxSQILLe1hCN8lOQ-Lx_sK4kOUSJ80W-xAK0jelCQgwvcMjT7vn1yuvj4SgTgYiIakymA6XHBrQoO346X8eKr2LQ_HfBrAepGtePlnnyBNmpUXGElxMomohZhrHP9s3vi0Q3nHoztbz5pAZfY9dxV6TWYYQ7cbuZTfQ6fIXrNfW_qwTPQ18R6mViTW_9hRusH0Tedy2v9TTY62LbY7r4axFsAIvM8rxedET0DRVrQoO_J3-NnGWS0exDZlTu8Ks37flw4h57f_klw0BsJqzn64YeCaeN_XCy8SkGxKxgcdglsZ83Z0pESFfTr8l1of7t4veiCAdgao_3ZzJF5TkbatWBog05CKn2wzDLCPnBEWvBoTjlC3i6NsY0gJeYnZYXrMudqMWuuCz96YlyzJVfmIeFx9rllA0XeU3IzqWneANnCR52c48l_EPmPWTGP9PErFZ9TlhIcXfWPhCYaeYHYTaA6H9JRaPM4dl04faS1k7almYXnxQr-w_APFdArZMDtm6kUQMTn7VLLbrGLWlQUeFt93ORP3i5jIr-VoNlMKJYChfxANsx0rRk9asmtwvMy1EgZQceA9g=s540-no



42 flyvninger, kun privat (ned fra 61 i 2017)


Flyselskap:
SAS 18
Norwegian 6
Lufthansa 5
Turkish Airlines 4
Air Canada 3
Swiss 2
Air India 1
GoAir 1
British Airways 1
Emirates 1

Flyplasser:
OSL, ARN, TOS, AMS, BOM, FRA, IST, MUC, GOI, ZRH, TOS, BOO, BGO, SVG, HAU, CDG, YUL, YTZ, YYZ, LHR, MLE, CMB, LAX
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2018

For min del ble det 144 flighter i år. Litt opp igjen etter 2017, men fortsatt 20% ned fra 2016. Herav 26 intercont og 99 ulike flyruter. Det var 32 private flights og 109 i jobb.
Nytt er også at SAS er tilbake på flyselskapstoppen.


Antall flighter: 144
Economy: 51
PLUS/ekstra: 17
Business: 71
First: 2 (snufs)

Flyselskap
SAS: 31
British Airways: 29
Lufthansa: 21
American Airlines: 14
KLM: 12
LATAM: 4
Air Canada: 4
Delta: 3
TAP: 3
Air France: 3

Også videre også videre

Flittigste ruter
LHR-OSL: 9
OSL-LHR: 8
AMS-OSL: 7
OSL-AMS: 6
Ingenting spennende på repeat med andre ord

Beste opplevelser må være BA First med helt fantastisk mat. Likeledes en lang flight med AF som også hadde utrolig bra mat i C.
Kjipeste opplevelser må være innmari mye delays og søl i sommer og høst.
 
Re: Reiseåret 2018

45572137495_e84434421d_z.jpg


Totalt 51 flighter, opp fra 39 året før. Litt statistikk, med nye flyplasser, flytype og selskap i parentes:

Antall flyplasser: 13 (HEL ny)
Antall selskaper: 9 (Luxair og Swiss ny)
Antall flytyper: 11 (E2 ny)


Ca 1/4 jobb, resten privat. Andelen privat vil nok ligge tett oppunder 100% i 2019 ettersom ny jobb har fint lite reiseaktivitet. Ikke noen minneverdige turer, men heller ikke noen som peker seg negativt ut.
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2018

Så var man ferdig med reiseåret 2018… Året endte på 71.242 km fordelt på 62 flighter, så det ble enda et «dårlig» reiseår omtrent på nivå med 2017. 33 reiser i økonomi, 16 i premium økonomi, 10 i business og 3 i First. 39 flighter i jobb og 23 private. Av årets høydepunkter var to flighter med Thai 747 i F, og ICN-FRA i Asiana sin F-suite på A380. Et annet «høydepunkt» var at det faktisk ble noen nye flytyper i 2018: Airbus A318, Airbus A321 neo (TP sin CS-TJJ som da var fem dager gammelt) og Embraer 190-E2. Den siste var WF first flight med hyggelige flypratkolleger fra Bergen til Tromsø.

Nye flytyper: Airbus A318, Airbus A321 neo, Embraer 190-E2.
Nye selskaper: Asiana, Joon, Hop!, Air Dolomiti
Nye flyplasser: Venezia (VCE), Ankara (ESB), Seoul (ICN)
Nye land: Sør-Korea

Topp 10 flytyper:
Boeing 737-800 (16)
Boeing 737-700 (8)
Airbus A321 (7)
Airbus A330-300 (4)
Dash 8-100 (4)
Airbus A320 (3)
Airbus A319 (3)
Boeing 747-400 (2)
Boeing 777-300 (2)
Embraer 195 (2)

Topp 10 selskaper:
SAS (23)
Thai (6)
Norwegian (5)
Widerøe (5)
Turkish (4)
Lufthansa (3)
KLM (3)
Air Dolomiti (2)
Asiana (2)
Air France (2)

Topp 3 destinasjoner:
Paris (8)
København (7)
München (6)
Bangkok (6)
Amsterdam (6)
Bergen (6)
Trondheim (6)

Og 37 turer startet eller sluttet på OSL.

Gyldne kort og den slags:
SAS EB - Lifetime Gold (i grevens tid…)
BA Exec - Blue (her har det gått fra Silver til ingenting på kort tid)
KLM FB - Basic
Club Carlson - Silver
 
Re: Reiseåret 2018

Det er omsetning som spiller rolle for EBP, ikke reiser.

Det er det samme som jeg har hørt.
EBP tildeles den gruppen av xxx personer som har lagt igjen mest penger i SAS systemet i løpet av 1 år. Størrelsen på gruppen er ukjent for meg, og jeg har forstått at den er krympet betraktelig de siste årene.
Så antall reiser eller poeng gir ikke automatisk EBP
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2018

Nye i uthevet:

Flyselskap:

Ethiopian
Norwegian
SAS
SA Airlink
Swiss
Widerøe
Wizz Air

Flyplasser:

ADD
BGO
CPT
JNB
MQP
LHR
RIX
TOS
TRD
ZRH

Flytyper:

290
319
320
321
73G
738/73H
7M8
77L
77W
788
789
CS1
CS3
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2018

2018 gav bare to flyrejser - en nedgang på 25 fra 2017! Sølle 1 397 kilometers flyvning.

Første flyvning var den 4. januar fra CPH til OSL med DY, og den anden (og sidste) flyvning var 12 dage senere, 16. januar fra TRD til CPH med SK og en CRJ9. 2019 bringer forhåbentlig på flere flyvninger - BRU, BFS og PRG er under planlægning.
 
Re: Reiseåret 2018

Reiseåret 2018 ble litt mindre enn fjoråret. De fleste lange reiser er privat ferie, mens de korte hoppene i Norge, Europe og over Nordsjøen somregel er jobb.

Flyturer:
113

Antall Kilometer:
154.941km

Timer:
252:30

Top 3 flytyper:
Boeing 737-XXX (40)
Sikorsky S-92 (12)
BombardierCRJ900 (10)

Nye flyplasser:
SFO, CUN, YYZ, BVC, AAR, USM, YNT, FNJ

Nye flytyper:
Tupolev Tu 204-100, Tupolev Tu 204-300

Nye flyselskap:
Air Koryo, Air Canada, Air Canada Rouge, Bangkok Airways, TuiFly Nordic, Air China, Dalian Airlines

Beste opplevelse:
Reisen til Nord Korea er noe jeg aldri kommer til å glemme (på godt og vondt)

Verste opplevelse:
Kjedelige og trange helikopterturer over havet.
 

Attachments

  • Reiser2018.jpg
    Reiser2018.jpg
    138.7 KB · Views: 288
Re: Reiseåret 2018

En solid økning fra 1, de siste årene. I år ble det 5. Fikk en jobb med å kjøre en Mercedes til Sandnes, så da fikk jeg opplevd Sola for første gang. Det ble en tur til STO-CPH også og eneste flight jeg betalte selv var OSL-BGO for å hente en Audi jeg hadde kjøpt.
Da ser det slik ut:
FLighter:5
DY 1
SAS 4
Flytyper: 2x737-700, 737-800 og 2xA320
Flyplasser: OSL, SVG, BGO, STO, CPH

2019: Det blir en uke i Dubai i februar, med DY begge veier. Første feriereise på 4 år.
 
Re: Reiseåret 2018

Totalen for 2018 ble 89 flighter.

Ingenting nytt: ingen nye flyplasser, ingen nye selskap, og ingen nye flytyper. Tror faktisk ikke det ble andre maskiner enn 737-700 og -800 i det hele tatt. Har heldigvis litt mer spennende planer i 2019.
 
Re: Reiseåret 2018

Rolig år i år også.

Antall flyvninger i 2018: 8
Domestic: 3
Intra-Continental: 3
Intercontinental: 2
Others: 0

Distanse fløyet i 2018:
8982 km

Mest benyttede flyselskap:
TAP Air Portugal: 4
SAS: 2
Sola Flyklubb: 2

Mest benyttede flytyper:
Airbus A320-200: 2
Airbus A321neo: 2
Cessna 172: 2

Nye flytyper:
Airbus A321neo

Nye flyplasser:
FNC

Nye flyselskap:
TAP Air Portugal
 
Re: Reiseåret 2018

Flyåret ble avsluttet i går med flyvning Bodø - Oslo. Derfor kan jeg oppsummere at 2018 hadde flere take off og landinger i forhold til 2017, men antall kilometer og timer brukt i lufta gikk ned.
Mye kan forklares med betraktelig nedgang i antall reisedøgn i jobben.

Distanse: 197 811 kilometer (-16%)
Tid: 313,15 timer (-14%)
Antall flyvninger: 116 flyvninger (+13%)
Lengste flyvning: SIN-LHR (10 894 km)
Korteste flyvninger: HOV-SDN (39 km)

Topp tre selskaper
SAS 48 (+109%)
Thai 6 (-25%)
China Eastern 6 (-54%)
Widerøe 6 (+500%)

Flytyper - forsøkt sortert produsent. Nye typer med fet skrift.
A319, A320, A320N, A321, A330-200/300, A340-300, A350-900, A380
ATR72
B737-700/800/900, B747-400/8i, B757-200, B767-300ER, 777-300ER
C300, CRJ900, Dash 8-100/200/400
E175, E190, E195, E2-190

Selskaper
SAS, Norwegian, Widerøe, Icelandair, Air Iceland Connect, Lufthansa, Swiss, KLM, British Airways, LOT Polish Airlines, Aeroflot, Virgin Australia, Jetstar Airways, Singapore Airlines, Thai Airways, Korean Air, All Nippon Airways, Xiamen Air, China Southern, China Eastern, Hainan Airlines, Juneyao Airlines, Air China, Cathay Dragon, Cathay Pacific, EVA Air

Flyplasser
OSL, BGO, SDN, HOV, BOO, TOS, KEF, RKV, AEY, CPH, AAL, GDN, WAW, SVO, FRA, ZRH, VIE, AMS, LHR, ALC, SIN, BKK, ADL, HBA, MEL, BNE, NRT, HND, PUS, HKG, TPE, PEK, PVG, WUH, WDS, XIY, CAN, XMN, SZX, SYX

Diversions
- Oljelekkasje på vei til GDN. Retur til CPH, der nødetatene stod klare ved siden av rullebana.
- Turbulent innflyvning til BGO. Piloten tok ingen sjanse på landing. Retur til OSL.

Go around
- Avbrutt take-off på CAN. Uønsket objekt på rullebana. Vi svingte ut og tok plassen bakerst i køen. Kom oss i lufta på andre forsøk.
- Sterk sidevind ved landing i PUS. Landet på andre forsøk.
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2018

@Snorreth, interessant mix av Asia og Island, blir nysgjerrig på hva slags firma som er stort i disse to landene :p
 
Re: Reiseåret 2018

@Snorreth, interessant mix av Asia og Island, blir nysgjerrig på hva slags firma som er stort i disse to landene :p
Bedrifta er ikke så stor, men vi har en grei portefølje innenfor maritim industri.
Rapp er vårt gamle navn, men vi er på vei inn i MacGregor.

På Island var jeg en snartur innom Siglufjordur på en fabrikktråler jeg var innvolvert i under oppstart i Tyrkia for ett par år siden.
I Øst-Asia, da spesielt Kina er det forskningsskip. Flere kommer i løpet av første halvår 2019! :)
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2018

Bedrifta er ikke så stor, men vi har en grei portefølje innenfor maritim industri.
Rapp er vårt gamle navn, men vi er på vei inn i MacGregor.

På Island var jeg en snartur innom Siglufjordur på en fabrikktråler jeg var innvolvert i under oppstart i Tyrkia for ett par år siden.
I Øst-Asia, da spesielt Kina er det forskningsskip. Flere kommer i løpet av første halvår 2019! :)


Så interessant! Høres ut som en spennende jobb som tar deg til diverse avhøl man ikke så ofte besøker :) Har ekstra interesse i forskningsskip, men da mest av alt ikke Kinesiske :p
 
Re: Reiseåret 2018

3f20e62dc6b0ca83cf464bc09d7d013a.jpg


Her landet vi på 133 flighter i 2018.
82 i jobbsammenheng
51 i privat sammenheng
Har flydd en distanse på 143 000 kilometer
Fikk 4 nye land, Canada, New Zealand, Australia og Vietnamog derav en rekke nye flyplasser.
Bare en ny flytype, A350, men tre nye selskap, Air Asia, Air New Zealand og Air Canada, to sistnevnte i Biz.
Flest flydde km er med SQ med 62k km
Beste opplevelse må faktisk deles mellom SQ First og QR First.

2019 starter også meget bra, har 28 flighter booket, majoriteten av disse er private og alle disse private er interkontinentale reiser (4)
Har også to flighter booket med BA i First (787 og 777)


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2018

Stort sett nye destinasjoner for min del i år.
Budapest i januar, München i mai, St. Petersburg i august. Fire turer til Brno fordelt utover året, stort sett via Wien med unntak av siste hjemreise hvor jeg fløy hjemover fra Praha.
Ingen spennende flytyper, desverre, men det har vært et bra reiseår.
 
Re: Reiseåret 2018

Et år helt på det jevne. Nytt flyselskap var utrolig nok WF, som også bidro med ny flytype; E290. Ingen nye land, men tre nye flyplasser; Bologna, Firenze og Boston. Det meste har vært SkyTeam, så gullkortet er i havn. 25% av innsjekket bagasje ble forsinket til minst dagen etter. Ganske håpløst. Ser også at jeg ikke har vært i London iår, og at det bare ble to turer til Nice.
 

Attachments

  • 31122018.jpg
    31122018.jpg
    95.5 KB · Views: 131
Back
Top