Reise med Delta - hovedtråd

• Thread starter Thread starter RSL
  • Start date Start date

RSL

ScanFlyer Silver
Ring flyselskapet!

Hei alle sammen, god påske!

Har nettopp bestilt tur til USA, en Multi-City-reise for meg og min kjære AMS-MCO-LAS-MCO. Prøvde to ganger, men det gikk bare ikke på Internett. Ringte så Delta, først det Nederlandske nummeret, men der var kontoret stengt - ringte så booking i USA. Tok en halv time, men en hyggelig advisor ordnet alt - og det hele kostet 400 euro mindre enn det Internett gav meg.

Så det skader ikke å ringe, dersom du er ute etter en god pris, selv i disse internettider.

Reise med Delta - hovedtråd

Sitter å legger inn APIS info på delta sine sider, men de gir deg mulighet til å legge inn pass. Noen som vet hvordan man får lagt inn pass, eller om det er greit å gjøre det ved innsjekk? Finner ikke noe info på delta sine sider, og fra support får man email som leser "
At this time, we are unable to address these types of
requests via email."

Noen som vet hvordan man legger det inn, hvis det er nødvendig?

Re: Delta og APIS

Legg inn navn og referansenummer på Find My Trips, så skal det være en link der når du får opp detaljene. Har gjort det selv mange ganger, både på id og 'vanlig'.

Men du kan gjøre det ved innsjekk også, er ikke noe problem det.

Jo, ser den, men får lagt inn alt untatt pass. Vet det KAN gjøres ved innsjekk, men mener å huske det var noe med 96 timer før avgang med de greiene der...

Secure Flight Overview

Secure Flight is a behind-the-scenes program that enhances the security of domestic and international commercial air travel through the use of improved watch list matching. Collecting additional passenger data improves the travel experience for all airline passengers, including those who have been misidentified in the past.

When passengers travel, they are required to provide the following Secure Flight Passenger Data (SFPD)(.pdf, 192kb) to the airline:

Name (as it appears on government-issued ID the passenger plans to use when traveling)
Date of Birth
Known Traveler Number (if applicable)

Ser det står navn som skrevet i dokumentet du skal reise med, så mulig man ikke kan legge inn før innsjekk

Last edited:

Name (as it appears on government-issued ID the passenger plans to use when traveling)
Date of Birth
Dette er Secure Flight for deg, og denne informasjonen legges normalt inn i pnr'en når du booker. Navnet i billetten skal stemme overens med den maskinlesbare linjen i passet ditt. Passinfo er en del av APIS (eller AQQ som det heter til USA) og må legges inn før sjekkin kan gjennomføres.

Forvirrende hos DL

Skjønner godt at passasjerer ikke alltid forstår alt, når t.o.m en i bransjen ikke skjønner alt;
The fees below are based on your original ticket purchase. If you qualify for free or discounted checked baggage, this will be taken into account when you check in.

Wed 24 Jun 2015 DELTA: SVG TO AMS
CARRY ON FREE -FIRST FREE -SECOND kr617 NOK

Wed 24 Jun 2015 DELTA: AMS TO EWR
CARRY ON FREE -FIRST FREE -SECOND FREE

Visit delta.com for details on baggage embargos that may apply to your itinerary.
Sun 05 Jul 2015 DELTA: ATL TO AMS
CARRY ON FREE -FIRST FREE - SECOND kr617 NOK

Sun 05 Jul 2015 DELTA: AMS TO SVG
CARRY ON FREE - FIRST FREE - SECOND FREE

Så bortover kan jeg ha med 1 gratis på KL og 2 på DL, men hjem så kan jeg ha 1 på DL og 2 på KL:rolleyes:

Hm, på den annen side, gjelder ikke Most Significant Carrier her mon tro, dvs 2gratis hele veien....

Re: Reise med Delta - hovedtråd

Delta har såvidt jeg vet ikke innført muligheten for å betale for (ekstra) håndbagasje .. finner ingenting om dette på Delta.com.

Noen her som har erfaring med muligheten for betalt oppgradering til BusinessElite med Delta, enten på forhånd eller på flyplassen (US->Europa)?

Noen her som har erfaring med muligheten for betalt oppgradering til BusinessElite med Delta, enten på forhånd eller på flyplassen (US->Europa)?

Forsøkte dette for et par år siden da jeg fløy GFK-MSP-AMS (gruppebillett som jeg på forhånd hadde oppgradert til eco+ for $$ via delta.com). Fikk da beskjed ved innsjekk i GFK at det var ledig, men at det måtte ordnes ved gate i MSP. Hadde dessverre veldig kort connection, kom til gate MSP under boarding, og da var det ikke lenger mulig å oppgradere. Mulig de har endret policy på dette siden den gang.

Skal til å bestille høstens tur;
13. sept TRD - (MSP) - LAX, med open jaw retur:
29. sept MBJ - (ATL/AMS) - TRD
på delta.com. Prisen jeg får opp er 5.280 kr.. klasse Main Cabin (V).

Noen som kan fortelle meg om jeg har innsjekket bagasje inkludert på disse flyvningene? Får ikke til å bestille dette sammens med flyvningene. Ikke så enkelt å finne det ut på delta.com da jeg krysser flere av regionene der forskjellige priser gjelder for innsjekket bagasje!? Fant også en side som sa at ett lite innsjekket kolli er inkludert. Jeg er FlyingBlue medlem. Kan kanskje klare meg uten innsjekket til USA; men tilbake fra Jamaica må jeg ha 1 kolli + håndbagasje.

Får ikke opp samme opplegget om jeg søker på KLM. De skal ha 2500 mer for å ta meg via PTY hjemover istedenfor ATL.

Last edited:

Skal til å bestille høstens tur;
13. sept TRD - (MSP) - LAX, med open jaw retur:
29. sept MBJ - (ATL/AMS) - TRD
på delta.com. Prisen jeg får opp er 5.280 kr.. klasse Main Cabin (V).

Noen som kan fortelle meg om jeg har innsjekket bagasje inkludert på disse flyvningene? Får ikke til å bestille dette sammens med flyvningene. Ikke så enkelt å finne det ut på delta.com da jeg krysser flere av regionene der forskjellige priser gjelder for innsjekket bagasje!? Fant også en side som sa at ett lite innsjekket kolli er inkludert. Jeg er FlyingBlue medlem. Kan kanskje klare meg uten innsjekket til USA; men tilbake fra Jamaica må jeg ha 1 kolli + håndbagasje.

Får ikke opp samme opplegget om jeg søker på KLM. De skal ha 2500 mer for å ta meg via PTY hjemover istedenfor ATL.

En stk baggasje inkludert, 23kg. Gjelder for reise mellom Europa og USA, og bl.a karibia. Om du samtidig bestiller innenriksfly/til MBJ får du også gratis baggasje, mot $25 ordinært. Har selv opplevd et par ganger at å bestille hele flyreisen, inkludert innenriks, har blitt billigere enn å ta innenriks for seg selv. Men her er det mange faktorer som spiller inn. Har gode erfaringer med delta.com, som mange ganger har kommet billigere ut enn f.eks Air France eller KLM, men samtidig har jeg noen dårlige erfaringer med det å fly Delta...

En stk baggasje inkludert, 23kg. Gjelder for reise mellom Europa og USA, og bl.a karibia. Om du samtidig bestiller innenriksfly/til MBJ får du også gratis baggasje, mot $25 ordinært. Har selv opplevd et par ganger at å bestille hele flyreisen, inkludert innenriks, har blitt billigere enn å ta innenriks for seg selv. Men her er det mange faktorer som spiller inn. Har gode erfaringer med delta.com, som mange ganger har kommet billigere ut enn f.eks Air France eller KLM, men samtidig har jeg noen dårlige erfaringer med det å fly Delta...

Tusen takk for svar. Har jeg en bag inkludert i flyprisen, eller pga. FlyingBlue medlemskap?

Re: Ring flyselskapet!

Flyprisen. Flying Blue Ivory (laveste status) gir ikke noe...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bagasje med Delta - litt forvirret

Skal med kona til USA i høst. Til MIA og retur fra EWR med SK i C - Companion ticket.

Et av målene er Key West.

Har bestilt fly med Delta fra Key West til Atlanta og skal bruke 4 dager på landeveien fra Atlanta til Newark.

Jeg er forvirret av bagasjereglene til Delta.
Har kjøpt billetter i Delta Comfort + (W). Klarer ikke å forstå om bagasje er innkludert eller om jeg blir avkrevt $ 25 pr kolli ved innsjekk.

Noen som vet?

Alle i 'Main Cabin' avkreves 25 daler for first bag. Delta Comfort regnes som Maiin Cabin. Unntak for statuskunder og holdere av Delta Amex-kort.

Alle i 'Main Cabin' avkreves 25 daler for first bag. Delta Comfort regnes som Maiin Cabin. Unntak for statuskunder og holdere av Delta Amex-kort.

Takk for svar!
Jeg ble ikke klok på selve bestillingsprosessen hos Delta og trodde da jeg bestilte at 1 stk innsjekket bagasje var innkludert i Comfort +. I ettertid ble jeg usikker

Valget sto mellom AA fra Key West til Charlotte og Delta til Atlanta.
Delta kom ut en del rimeligere, men jeg trodde som sagt at bagasje var innkludert.
Differansen tror jeg var ca 100 USD pr person

Back