Real Swede

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Jeg tror flyets look har en del aa si - ikke bare for oss. Det er en grunn til at selskaper bruker store ressurser paa hvordan flyene skal se ut. Men for Norwegians del er det nok paa tide aa lage et enhetlig skjema som kan brukes paa alle fly, uten at det skaper saa mye problemer som det heltedesginet har gjort.

jikswoboB, mye avhenger av hvilke kjente svensker som hadde blitt valgt ut, og etter min mening vil kanskje noen fra denne listen ha vært selvsagte:

Ingrid Bergman
Dag Hammarskjöld
Raoul Wallenberg
Gustav de Laval
Alfred Nobel
Carl Linnaeus (Carl von Linné)
Anders Jonas Ångström
Anders Celsius
Selma Lagerlöf
Astrid Lindgren
Ingmar Bergman
Isaac Grünewald
Gustaf A. Tenggren
Vilhelm Moberg

Fin blanding av kunstnere, illustratører, diplomater, gründere og vitenskapspersoner som alle har utrettet noe positivt. Beskrivelse av de ovennevnte og flere kjente svensker finnes her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Swedes

Inget fel på dom namnen du listar, men faktum kvarstår att det blir absurt att svenska nunor ska pryda flygplanen till ett flygbolag som gör en stor grej av att vara norskt.

Sen tycker jag att man ska låta bli att i kommersiellt syfte snylta på dessa norrmän och svenskars anseende. Det finns andra sätt att hylla historiskt viktiga personer om man vill det.

Tycker det är dags för Norwegian att skaffa en snygg logotype att ha istället.

Sen tycker jag att man ska låta bli att i kommersiellt syfte snylta på dessa norrmän och svenskars anseende. Det finns andra sätt att hylla historiskt viktiga personer om man vill det.

Dersom jeg ikke husker helt feil, har vel faktisk Norwegian innhentet tillatelse til å bruke navn og bilde fra etterkommerne av de forskjellige Real Norwegians.

Det er jo lov å håpe at tampong designet endres til noe annet der alt er ferdig malt slik at en slipper at mer enn halve flåten flyr med hvite haler.

Dersom jeg ikke husker helt feil, har vel faktisk Norwegian innhentet tillatelse til å bruke navn og bilde fra etterkommerne av de forskjellige Real Norwegians.

Alltså, det betvivlar jag inte. Det här är mer en moralfråga (i brist på ett bättre ord) än en juridisk fråga.

MartinL! jeg håper da det er flere enn oss her på forumet som bryr seg om logoen til Norwegian - ellers kunne de vel fløyet rundt med blanke metallmaskiner som dermed hadde blitt billigere å operere.

MartinL! jeg håper da det er flere enn oss her på forumet som bryr seg om logoen til Norwegian - ellers kunne de vel fløyet rundt med blanke metallmaskiner som dermed hadde blitt billigere å operere.

Jeg sa ikke noe om designet, men om hvor mange som bryr seg om hvem eller om det er en nordmann på halen!

Back