• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Radartips. SK984 i Barentshavet med kjentfolk bak spakene!

LN-SEK

ScanFlyer Gold
Langt ute i Barentshavet nå, ett kjent forummedlem i sete 0A har kommet inn på Berlevåg radaren...
 
Last edited:
Der gikk den inn over Kola-halvøya og forsvant fra dekning. Høyde 10600 meter.Dukker vel opp igjen over Nord-Finland...
 
og da er det straks så han med erfaren hånd skal sette ned sin A340 på Kastrup, velkommen tilbake til skandinavia :-)
 
Med fare for å virke gretten, men har "tipset" noe betydning utover det faktum at det er en forumist som gjør det han gjør "hvilken som helst dag"?

(Og så er det et eget radarunderforum...)
 
Med fare for å virke gretten, men har "tipset" noe betydning utover det faktum at det er en forumist som gjør det han gjør "hvilken som helst dag"?

(Og så er det et eget radarunderforum...)

Synes bare det var litt morsomt, derfor la jeg det ut i hovedforumet. Ser ut til å ha litt interesse, ganske mange som har lest det!

Ja, jeg vet om ATC forumet, der la jeg ut info først, mest for å si at Berlevåg radaren dekker langt ut i havet nå.

Men hvis det ikke interesserer deg, be my guest
 
hehe syns det var et storveias tips jeg, fulgte`n ned på bakken i cph jeg, men om det har noe betydning? niks. Men det er det vel ikke alle andre tråder her på forumet som har heller, så hvorfor ikke ;-)
 
Heisann! Ja, vi fikk den nordligste ruten denne gangen med trekk nord for Novaja Zemlja, oceanic clearance og det hele. Vi var godt forsinket ut fra NRT fordi maskinen hadde problemer i CPH. Først med cargo loading, så noe teknisk. Men vi var vel bare 5-6 minutter sen inn til CPH, så vi rakk flyet videre til OSL uten problemer. Blokktid på 10:30 vestover lar seg høre! Vanligvis ligger flytiden på 11++.:fly
 
Back
Top