• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Quiz: Flytyper og selskap

BSSW

Browncoat
Fant denne videoen, og som man kan se så er all "handlingen" om bord i et fly (eller skal se slik ut).
https://vimeo.com/17014453

Men så er quizet, hvilke flytyper kan man se, og hvilke selskaper tillhører de? Ikke sikkert alle kan besvares, og jeg vet ikke alle selv.
Noe trenger ikke være i et fly heller.

Ca 1 min ut i videoen så er det et annet godt kjent, men ikke lengre i bruk, fremkomstmiddel, men det er ikke vanskelig å se type eller vite operatør :p

Ca 3:20 ut i videoen så er det en flyplass øverst i skjermen, hvilken?

NB, liker man ikke musikken kan man slå av lyden :p

Vingen vi ser temmelig tidlig ligner paa A319-320-321, setene ligner veldig paa Continental foer de slukte United og ble United (disse setene finnes ennaa paa endel COUA maskiner) det mangler IFE - hvilket kan tyde paa UA A320 (737'ene har stort sett IFE i seteryggen) glasset hun drikker av passer med United

Tror også UA320 ... tipper det er filmet på bakken med litt lyskastere, vannkanoner etc på utsiden. Tørris på dass ...

Tror også UA320 ... tipper det er filmet på bakken med litt lyskastere, vannkanoner etc på utsiden. Tørris på dass ...

Syns vinduene ser litt for firkantede/rektangulære ut til å være A320-kabin. A320-vinduene har mye rundere kanter. Ellers er jeg enig i andre observasjoner.

Cockpit er hvertfall ikke A320-familien ;) Tipper det er en god kombinasjon av litt av hvert

Back