Qatar starter Oslo - Doha

Re: Qatar starter OSL-DOH 5. okt

Alla kvinnliga kabinanställda vet vad som gäller när de skriver konktrakt med QR, EK och EY.
Reglerna är stenhårda, de måste vara singlar, de får inte gå upp i vikt, de måste se bra ut(facekontroll inför varje flygning) men de tjänar bra med $$$ under ett par år.

Kommer QR erbjuda 2 klass eller 3 klass koncept på sin linje till OSL?
På ARN/CPH är det 2 klass som gäller...bizz och ekonomi.

Last edited:

Etter å ha lest litt om QR på nettet ser det ut til at selskapet har en personalpolitikk som får Ryanair til å fremstå som en drøm i forhold.
Dersom dette stemmer tror jeg nok at jeg vil ha betenkeligheter med å støtte selskapet.
Kvinnelige kabin- ansatte får f.eks ikke forlate hotellet uten tillatelse fra Doha. Får man en klage er det rett ut, og ordet "overvåkning" får en ny og skremmende betydning.
Virker rett og slett helt utrolig.

Er selv ikke kjent med personalpolitikken til QR spesifikt, men at flyselskapene i gulfområdet som ansetter mye utenlandsk arbeidskraft i kabin og cockpit har en sær og ikke minst streng personalpolitikk kan en faktisk lese litt om i enkelte tråder på forumet. Mitt personlige inntrykk er at de som jobber i disse selskapene, være seg cockpit eller kabin ikke føler seg som noen viktig ressurs for arbeidsgiver og hensikten med å ansette deg er ikke at du skal ha en lang karriere i selskapet men heller arbeide noen år og komme deg videre.

Men til en annen sak... Noen som er kjent med hvorfor QR har valgt MEL som destinasjon i Australia framfor SYD?

mod
La oss holde oss til topic som er Qatars nye rute mellom OSL og DOH. Diskusjonen om personalpolitikk kan tas i en annen tråd.
/mod

Alla kvinnliga kabinanställda vet vad som gäller när de skriver konktrakt med QR, EK och EY.
Uansett er ikke dette en behandling av mennesker som jeg ønsker å støtte. Selskaper som behandler sine ansatte slik hører etter min mening ingensteds hjemme. Det grenser jo til menneskeforakt og utbytting, med forbehold om at disse historiene stemmer. Det er også blitt sterkt antydet at det forventes at kvinnelige ansatte skal stå til "tjeneste" for sine mannlige overordnede.
Dersom man alltid skal unnskylde slikt ved å si at "de visste hva de gikk til da de begynte i jobben" kommer man aldri til å bli kvitt problemet.

Fordi MEL er hovedstaden i Australia?
Sist jeg var i Australia var det den "lille" byen Canberra som var hovedstad, og mine venner i Melbourne har ikke informert meg om at byen deres har fått hovedstadsstatus ;)

Men til en annen sak... Noen som er kjent med hvorfor QR har valgt MEL som destinasjon i Australia framfor SYD?

Det bor rätt mycket europeer (greker, italienare osv) i och runt omkring Melbourne. Kan ju vara en anledning till att QR flyger dit och inte till SYD.

Hva blir egentlig flytiden mellom OSL-DOH? Tiden jeg får frem på qatarairways.com og kayak sier 5t45min, men det må jo helt klart være feil. CPH-DOH tok jo over 6t så OSL-DOH må være lenger. Dessuten er returen satt til 8t15min...

Hva blir egentlig flytiden mellom OSL-DOH? Tiden jeg får frem på qatarairways.com og kayak sier 5t45min, men det må jo helt klart være feil. CPH-DOH tok jo over 6t så OSL-DOH må være lenger. Dessuten er returen satt til 8t15min...

Om lag seks timer, tipper jeg. København-Dubai flys på 5:45 og Dubai-København på 6:30.

Flytiden mellom OSL-DOH er 6t:45, mens DOH-OSL er 7t:15, estimated.

Om lag seks timer, tipper jeg. København-Dubai flys på 5:45 og Dubai-København på 6:30.

Det er fordi man må klatre mer når man flyr oppover på kloden. ;)

Men, mer seriøst, jeg satt og puslet med priser nedover til BKK nå om noen uker, og QR dukker opp med en Z-klasse fra ARN via DOH til BKK. priset til 14330 NOK uten skatter og avgifter. Denne er som andre sin b-b-billig-biz begrenset, men ikke mer enn at endringer lar seg gjøre for 2000,-.

Må være billettert 4 dager før avreise, og kan brukes som èn vei på en billett, og så gjerne bruke D/C-klasse på returen som er fleksibel innbakt i samme prisen.

-A

Jeg fikk nattstopp begge veier da jeg sjekket til BKK. Det skal være ekstremt mye billigere for å gidde 2 netter på flyplassen i Doha, premium terminal eller ei.

Jeg fikk nattstopp begge veier da jeg sjekket til BKK. Det skal være ekstremt mye billigere for å gidde 2 netter på flyplassen i Doha, premium terminal eller ei.

Tror Qatar Airways tilbyr overnatting på hotell til F og C passasjerer som har mer enn 8 timer connection. Men dette forutsetter at det ikke finnes noen andre flighter samme dag som kan bringe deg til DOH tidligere/senere, slik at du hadde hatt kortere connection.

Har lest noen rapporter fra Qatar Airways nå, og jeg trodde ærlig talt det skulle være en del bedre, både i økonomi og i høyere klasser.

Har lest noen rapporter fra Qatar Airways nå, og jeg trodde ærlig talt det skulle være en del bedre, både i økonomi og i høyere klasser.

Det er vel litt tidlig å gjøre seg opp sterke meninger om ett flyselskap før man selv har testet produktet. Tripreports kan være nyttig og konstruktiv lesing, men tro er vel uansett best å gjøre i kirka...

Back