Qatar starter Oslo - Doha

Re: Qatar starter OSL-DOH 5. okt

Det er vel litt tidlig å gjøre seg opp sterke meninger om ett flyselskap før man selv har testet produktet. Tripreports kan være nyttig og konstruktiv lesing, men tro er vel uansett best å gjøre i kirka...

Jeg har ikke gjort meg opp noen personlige mening - jeg har jo ingen erfaringer med Qatar - men det er da lov å gjøre litt research? Og de rapportene jeg har lest, er mer blandede enn jeg hadde trodd ...

Jeg personlig tror Qatar slår en rekke flyselskaper når det gjelder forskjellige ting.
Qatar har 5 stjerner hos Skytrax.

Så er det er mye forskjellige personlige meninger, det er noen som mener maten er viktigst, setepitch, service, flytype, flyplass...
Det beste er nok å teste de selv. ;)

Jeg har ikke gjort meg opp noen personlige mening - jeg har jo ingen erfaringer med Qatar - men det er da lov å gjøre litt research? Og de rapportene jeg har lest, er mer blandede enn jeg hadde trodd ...

Ikke vær redd. De er nok langt bedre enn det vi er vant til her på OSL. Har en del kollegaer og kunder som har benyttet seg en god del av Qatar og de er svært fornøyde.

At de ikke har lie flat i biz trekker definitivt ned.

Ikke nok med at de har lie flat, de har faktisk horisontale "senger" som er 78" lange og 22" brede. Det tilsvarer dimensjonen på et typisk 1.klasse-sete fra pre-suite tiden.
Dette er i 77W og 77L som er lounghaul-maskinene. OSL-DOH er vel regnet som en medium-haul, og dermed er ikke hardware like bra.

QR får variable anmeldelser, men det gjør alle selskap. Det er svært få selskap der enkelte reisende ikke blir skuffa i ny og ne. Det kan være at QR (i likhet med EK) sliter med hurtig ekspansjon, og dermed er det lettere at det kommer glipper i rutiner osv.

Tror Qatar Airways tilbyr overnatting på hotell til F og C passasjerer som har mer enn 8 timer connection. Men dette forutsetter at det ikke finnes noen andre flighter samme dag som kan bringe deg til DOH tidligere/senere, slik at du hadde hatt kortere connection.

For de med tilgang til reglene for prising så skal det være opplyst hvilke priser som inkluderer STPC.

-A

QR får variable anmeldelser, men det gjør alle selskap. Det er svært få selskap der enkelte reisende ikke blir skuffa i ny og ne. Det kan være at QR (i likhet med EK) sliter med hurtig ekspansjon, og dermed er det lettere at det kommer glipper i rutiner osv.

Jeg tror også at vi som er litt småskrullete og faktisk setter oss ned for å skrive slike rapporter ofte har et annet forhold til å fly en "vanlige" mennesker ;) "Vi" har jo også en tendens til å ha et favorittselskap så alt annet blir halvveis.

Min svært lite flyinteresserte mor snakker om at de kom med en ekstra madrass og redde opp en flat seng.

Har sittet og tittet masse på nettsiden deres, og i business står det helt klart at de har 160 grader. De har også 360-visning av kabinen og det vises ingenting flatt.

Din mor har ikke flydd First da?

Din mor har ikke flydd First da?

Det håper jeg ikke! ;)

Såvidt jeg kan se online står det følgende om business-klasseproduktet deres:

Experience a liberating sense of comfort and space onboard Qatar Airways Business Class. Awarded World’s Leading Business Class at the 16th World Travel Awards 2009, our signature product features 180 degree flat bed seats, foot rest with 8 in-seat massage settings and in-seat power supply*. With touch-screen inflight entertainment, 15.4” monitors, and, over 770 audio and visual options, it is a treat for your senses. Whether you choose to rest before the big board meeting or finish that business proposal on your flight, Qatar Airways will ensure you arrive at your destination fresh and ready to go.

Mulig A330'ene til Skandinavia ikke har full flat bed dog.

Hm... mulig de er midt i en oppgradering da, så ikke all info har blitt oppdatert enda.

Leste en sammenligning mellom QR og EY fra NYTimes, og der vant EY pga at de hadde flate seter noe QR ikke hadde. I tillegge hadde EY mye bedre pitch, 90" mot 60 hos QR.
Men det er mulig de har fått/er i ferd med å få andre biz-seter?

QR har full lie flat på de nye flyene sine på biz.

Jeg fløy med dem ifjor på ruten LHR-DOH-BKK Retur (økonomi) og jeg må si at det var et behagelig selskap. Setene var gode og både pitch og with var ok.

De serverte et mellom måltid som var en lefsegreie eller pirorg som det kansje kalles, dette var et mellom måltid og smakte fyyyy, sterkt curry krydret og ukjent innhold...men når det er sagt så har jeg alldri fått bedre kaffe i noen flyselskap enn hos QR!

SIA har til nå den aller verste kaffien!

Doha er grei nok men harde gulv å sove på, en kompis prøvde å legge seg i moskeen men ble bedt fint å komme seg ut.

Men Qatar er ingen 5 stjerners selskap synes jeg, heller 3+

Våknet litt opp nå.. Tittet på Dividend Miles og fant ut at i Reidarklasse er det 100 % i flg : B, G, H, K, L, M, Q, T, V, W, Y,

Skal kjøpe 87.500 snart og har lyst til å dra til Doha ( vil starte Doha tråd i Reiseforumet ). Så hvorfor ikke fylle opp denne kontoen til vinteren. Null sjanse til å bruke de 87.500 før senere neste år... Arbeide seg oppover mot 100.000 eller 110.000. Samtidig prøve Qatar.. Liker veldig godt Abu Dhabi og Dubai, hva med Qatar.. Muligens kommer de med rimlige tilbud som LH stadig vekk. :rolleyes:

Har sittet og tittet masse på nettsiden deres, og i business står det helt klart at de har 160 grader. De har også 360-visning av kabinen og det vises ingenting flatt.

QR har helt flate senger på ALLE sine B777: B777-200LR og B777-300ER. Airbus A330-200, A330-300 og A340-600 har bare lie-flat. Setene i airbusene varierer også innenfor kategorien 'lie flat'. F. eks da jeg reiste CPH-DOH med A332 ble ikke setet helt flatt, men noe liknende det THAI har på sine B772ER, B773 og nye A333. DOH-CPH var derimot flate (les: flate, men ikke parallelt med gulvet) som TG sine A345/6, B772 og oppgraderte B744.

Tittet på priser i nov 11 og jan 12. Kr. 6.323 , så man får vente på a la LH til AUH og DXB på 2.600 etc...

Ja også er det skikkelig smart å fly med ikke EU flyselskap når det er uregelmessigheter,
og du ikke kommer deg videre fra ikke EU land, for da har du jo null rettighete,r og muligens
får deg en uke ekstra på kjøpet på egen regning- som forsikring ikke dekker. Haleluja
for månelanding på OSL.

Ja også er det skikkelig smart å fly med ikke EU flyselskap når det er uregelmessigheter,
og du ikke kommer deg videre fra ikke EU land, for da har du jo null rettighete,r og muligens
får deg en uke ekstra på kjøpet på egen regning- som forsikring ikke dekker. Haleluja
for månelanding på OSL.
Så du mener at det er kun EU flyselskap som bør fly til og fra Europa??
Det er faktisk ikke bare innen EU man har rettigheter som flypassasjer...:old

Back