Qatar starter Oslo - Doha

Re: Qatar starter OSL-DOH 5. okt

Det blir saker dette! Godt utvidelsene av OSL er godt i gang. Særlig for flighter til India er dette er ganske godt tilbud mtp connections fra Doha. Virker likevel som businesstrip-markedet er det som står mest i fokus for denne satsningen. Får håpe de holder seg godt på ruten - blir en interessant spotterhøst dette her! :)

Re: Qatar starter OSL-DOH 5. okt

Halvbroren min kommer hjem fra Mumbai i morgen, fant jeg ut for et par timer siden.. Han kommer med Qatar fra BOM via DOH. Når overraskelsen over at han kommer hjem la seg måtte jeg jo finne ut hvordan han flyr hit og hva den morroa koster. Tur retur BOM - OSL kostet han ca 18 000 INR, noe som tilsvarer ca 2 000 kroner..

Nå er vel det både oppstartspriser og gunstige priser fra den delen av verden, men allikevel ekstremt billig..

Jeg skal prøve Qatar når jeg skal besøke han over jul, men tror ikke jeg får slike priser..
Nå gleder jeg meg mest til å møte broren min!!!!

Re: Qatar starter Oslo - Doha 5OKT11

Jeg må desværre meddele, at endnu et rygte om en Oslo-rutes død florerer på nettet. Denne gang er det Qatar-ruten, de rygtes nedlagt næste år.

Ifølge de mange rygter er Oslo Lufthavn jo næsten ved at lukke og slukke. Det giver ingen mening. Hvor kommer disse evige rygter fra?

Jeg må desværre meddele, at endnu et rygte om en Oslo-rutes død florerer på nettet. Denne gang er det Qatar-ruten, de rygtes nedlagt næste år.

Ifølge de mange rygter er Oslo Lufthavn jo næsten ved at lukke og slukke. Det giver ingen mening. Hvor kommer disse evige rygter fra?

Du kan jo starte med å linke til dette ryktet du har lest...

Det er i så fall en katastrofe! Et stort tap for OSL og spesielt oss som foretrekker Oneworld. Hvis det stemmer ... :(

Last edited:

Disclaimer:
Jeg er ikke flymann, så dette er utelukkende synsing fra sofakroken.

Tipper antallet reisende i businessclass ut fra Norge har fallt som en stein etter at "oljekrisen" startet. Ikke bare på reise i jobb, men også Leisure business. Norge har vel vært et litt anderledesland, der det har vært vesentlig enklere å fylle opp foran gardina enn bak.
Og (dette er vill gjetting), men siden vi er en liten fis av et land og Oslo er en fis av en by i fht STHLM og København, så er vi Nordmenn litt mer tilbøyelig til å akseptere at vi må connecte ut fra OSL.

Dermed kan det spekuleres i at vi synes det er ok å reise OSL-CPH-DXB/DOH - ASIA.

Nå er det bare rykter, så klart. Men om det skulle være noe i dem så er dette mine 5 cent.

Og helt ærlig - det er jo ikke såååååå innmari elegant å kuke rundt nedi sandkassa på vei til Østen. Det er to medium haul, så du får ikke sove skikkelig uansett. Prisene er nå like høye som Europeiske carriers og conection (i hvert fall i DXB) er jo bare en enorm "People grinder". En gyselig plass

Så om de gir opp så er det trist for OSL, men muligens forståelig.

Det er i så fall en katastrofe! :(

Ja, men "kilden" har fejl i sin viden om CPH-ruten (rapporterer at den øges med 3 til 24 ugentlige). Ruten har kun 14 ugentlige i dag, så noget er forkert.

Jeg beklager selvfølgelig, at jeg nu selv viderebringer dette rygte, men jeg synes det er mærkeligt, at OSL gang på gang bliver nævnt på rygtebørsen med usande rute-nedlæggelser.

Ja, men "kilden" har fejl i sin viden om CPH-ruten (rapporterer at den øges med 3 til 24 ugentlige). Ruten har kun 14 ugentlige i dag, så noget er forkert.

Jeg beklager selvfølgelig, at jeg nu selv viderebringer dette rygte, men jeg synes det er mærkeligt, at OSL gang på gang bliver nævnt på rygtebørsen med usande rute-nedlæggelser.

Synes det er helt rett å dele slike rykter som er så konkrete her, det er jo tross alt et flyforum. Så får du heller heve deg over at du får kjeft for ikke å ha linken/kilden med i første posten..

Synes det er synd om QR må gi tapt. Er litt overrasket over at de da flytter 3 ukentlig til CPH og 4U til GOT og gir opp OSL helt. Rart de ikke starter med reduksjon på sommeren først, men bare kaster inn alt det de har opparbeidet av marked og kunder.

Synes det er synd om QR må gi tapt. Er litt overrasket over at de da flytter 3 ukentlig til CPH og 4U til GOT og gir opp OSL helt. Rart de ikke starter med reduksjon på sommeren først, men bare kaster inn alt det de har opparbeidet av marked og kunder.

Det er vigtig at være lidt kildekritisk, især til flygtorget.

Hvis man har kigget bare 5 min på det forum, ved man at det flyver rundt med rygter. Det ene mere utroligt end det andet. Det ene øjeblik er der en der Ved at Singapore starter op på Oslo, en anden der har sikre kilder på at ANA starter på ARN osv. Det samme med rutelukninger. Her er et andet eksempel http://www.flygtorget.se/Forum/Detaljer.aspx?ForumKatID=1&ID=75482

Jeg ved ikke hvor mange ruter Qatar har lukket i Europa, men især fra Skandinavien kan jeg ikke tænke mig de giver op. Mon ikke de ville starte med at reducere lidt? Jeg tror det.
Det er sikkert bare en internet troll der lige følte for at skabe lidt ravage.

Det første som skjer er normalt at man stenger flightene for booking. Alt normalt foreløpig.

Hvis man skal ressonere/synse litt, ville jeg se for meg at Thai er den første til å gi opp fra OSL kontra QR og EK, DERSOM det er noen som sliter. Fra Oslo er det nok fortsatt en del business-reiser innenfor bank og shipping til/fra Asia, selv om oljesektoren er nede i en bølgedal. Og økonomien i Norge går jo nokså bra fortsatt, selv om "oljå" er på billigsalg om dagen.

Men husk at rykter er rykter!!

Det er vigtig at være lidt kildekritisk, især til flygtorget.

Hvis man har kigget bare 5 min på det forum, ved man at det flyver rundt med rygter. Det ene mere utroligt end det andet. Det ene øjeblik er der en der Ved at Singapore starter op på Oslo, en anden der har sikre kilder på at ANA starter på ARN osv. Det samme med rutelukninger. Her er et andet eksempel http://www.flygtorget.se/Forum/Detaljer.aspx?ForumKatID=1&ID=75482

Jeg ved ikke hvor mange ruter Qatar har lukket i Europa, men især fra Skandinavien kan jeg ikke tænke mig de giver op. Mon ikke de ville starte med at reducere lidt? Jeg tror det.
Det er sikkert bare en internet troll der lige følte for at skabe lidt ravage.

Ja, helt enig at man må være litt kildekritisk. Mye løse rykter og spekulasjoner stadig vekk. Likevel så synes jeg man kan dele konkrete rykter her, så får vi de heller avkreftet av folk med troverdighet og innsikt.

Som andre skriver så håper jeg at dette er rykter uten noe hold, og at QR består!

MHT til TG, så har de jo visse problemer med myndighederne...så hvis ikke der bliver rette op på det ude i Bangkok, så vil TG jo automatisk blive udelukke fra europæiske lufthavne....og det kan hverken flyselskab eller landet, for den sags skyld holde til...
Thailand lever af turister, som jo ikke vil komme i det tal de kommer nu, og TG vil gå konkurs, hvis det kommer så vidt..
Hilsen Ole

Trist för OSL om det skulle vara sant men samtidigt ska jag vara ärlig och säga att jag föredrar om någon av bolagen från Mellanöstern stänger framför att SAS eller Thai skulle behöva stänga rutter.

OSL och sen ARN?

Trist för OSL om det skulle vara sant men samtidigt ska jag vara ärlig och säga att jag föredrar om någon av bolagen från Mellanöstern stänger framför att SAS eller Thai skulle behöva stänga rutter.

OSL och sen ARN?

Nå truer de vel ikke SAS så mye fra Oslo? SAS flyr jo ingen konkurrerende steder. Ikke engang remotely konkurrerende. Norwegian derimot...

Nå truer de vel ikke SAS så mye fra Oslo? SAS flyr jo ingen konkurrerende steder. Ikke engang remotely konkurrerende. Norwegian derimot...

Nej,
men SAS försöker ju bygga upp något nytt även om just OSL inte fått så mycket. Poängen var dock att jag hellre ser ME3 försvinna än andra. Till och med hellre än Norwegian.

Nej,
men SAS försöker ju bygga upp något nytt även om just OSL inte fått så mycket. Poängen var dock att jag hellre ser ME3 försvinna än andra. Till och med hellre än Norwegian.

Fra et Svensk ståsted er jeg enig med deg. Men fra et Oslo-ståsted vil jeg si at jeg heller vil ha sandkasse longhaul fra Oslo enn flere SAS ruter fra ARN/CPH. Det er liksom er no-brainer.

Dette er ikke landskamp altså. Bare at man jo heller vil ha noe selv enn å gi det bort slik at naboen skal få en hel haug. Altså vanlig menneskelig egoisme. :)

Back