Qatar på OSL imponerer litt, men får en grundig delay (23/6)

Re: Qatar på OSL imponerer litt, men får en grundig delay (23/6)

Dette er et godt eksempel på hvordan en delay skal håndteres! Kudos til Billettørens kollegaer!

Håper du har sendt avgårde en feedback til QR

Ja, med den håndteringen jeg har fått skal de nok få høre det, med klar beskjed om at her har alle ledd levert og gjort ting bra.

Når jeg en gang får slappet av og reflektert så er dt en og annen ting jeg ser kunne vært annerledes eller jeg nok hadde reagert på forskjellig om jeg ikke var utenpå tur på bare måfå og strengt tatt gir en bæng i hva som skjer bare jeg kommer frem i løpet av uken.

Og jeg ser at det har jo vært kjørt en noe strammere linje med omrouting av pax baki bussen, men til syvende og sist har de gjort hva de kan ut av saken gitt at dette er en av de minst artige helgene å få sang på, og enn så lenge 787 ikke er like vanlig i felten som 737 så vil man heller ikke kunne trylle frem alle mulige biter av reservedeler i en fei på en utestasjon.

Men i og med at jeg av en eller annen grunn pleier å tiltrekke meg snags, bygd og annen rar funksjonalitet, så får vi se hva som skjer når NDIA møter meg i kveld. :)

-A

wifi ombord, eller er du framme i DOH allerede ?

Ikke bare godord om Qatar sin info og passasjerbehandling.
Som vanlig er det noen som vet å stille seg opp for pressen - denne gang ikke hovedstadspressen men Adresseavisen:

Måtte vente over ett døgn på Qatar-fly
- Det har vært svært frustrerende å ikke få noe informasjon, sier flypassasjerene Oddrun og Gøran fra Surnadal.

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article9845009.ece

Snodig:
Vi har ikke fått vite hva som er årsaken til forsinkelsen. Dette var en dårlig start på turen, sier paret.

Er det det klassiske at folk sitter med propper i ørene og ikke hører etter når det blir gitt beskjeder? Eller er man på feil plass til feil tid? Eller er de meget selektive med informasjonen?

Sant nok :)

Da har man fått ett av livets store spørsmål besvart: hvor mye iskrem er det med i en catering-tralle. :p

-A

Hvor mye, hvor mye, hvor mye?????

Hvis det er snakk om i går kveld skjønner jeg ikk hva de snakker om, da var all pax samlet ved gate fra ca 1730 av, og det var bemannet av minst 2-3 fra QR og Menzies ingate til en hver tid, og de var på PA aldri sjeldnere enn 30-45 for å informere om hva som skjedde.

Det at de ikke nødvendigvis hadde noe enormt å fortelle utover at det står folk med både skrutrekker og fastnøkkel med hodet inn i en motor pg de kobber fortløpende for å teste, etc, det man jo ikke laste de for.

Det ble også forklart helt tydelig at de gikk selv og purret OCC i Doha på hvilke alternativer som var på vei, og at de presset på for å få konkludert med at det hele var no-go så man kunne fristilles for å få folk på hotell.

Det jeg fikk høre, og ut i fra det jeg forstod på andre var at noen av pax endte på et hotell som hadde komplett misforstått og ikke forstått at disse skulle *ikke* med QR sin morgenavgang i dag, og begynte å vekke folk som knapt hadde sovet 2-3 timer for å få de tilbake på flyplassen.

Sånn jeg forstår det på dagens crew ombygd så må QR ha visst siden ca 06-07 i morges at planen var å avlyse MUC-DOC og slinge denne opp til OSL, og sånn jeg har forstått zjähfen og NK på OSL så er det ingenting de har jobbet hardere for enn å få den planen lagt så de kan få info til folk sp de slippe å ha 200 i kø foran en skranke.

-A

Snodig:

Er det det klassiske at folk sitter med propper i ørene og ikke hører etter når det blir gitt beskjeder? Eller er man på feil plass til feil tid? Eller er de meget selektive med informasjonen?

Greia er vel at man ikke liker informasjonen. Man er mest fokusert på at reisen ikke går som man ønsker.

SnodigEr det det klassiske at folk sitter med propper i ørene og ikke hører etter når det blir gitt beskjeder?

Sånn har det alltid vært og sånn kommer det alltid til å bli. Ingen informasjon betyr som oftest at informasjonen gitt ikke var det man ønsket å høre.

Sånn har det alltid vært og sånn kommer det alltid til å bli. Ingen informasjon betyr som oftest at informasjonen gitt ikke var det man ønsket å høre.

Det er jo noe snodig at enn så mye folk klager på flyplasser og støy, så er det jo ikke en sjel som hører noe når de først er på en flyplass. Kanskje flyplasser er en slags støyvern?

-A

Det som legger en demper er at undertegnede har antakelig løpt fra et sett Sennheiser-plugger i gaten og må ut å brenne av en stabel penger for nye.-A :)

Pluggene er funnet, kan fås igjen ved henvendelse til:
flypassasjerene Oddrun og Gøran fra Surnadal.
:lol:

Herlig tråd! Trist med forsinkelser, men interessant å lese i detalj hvordan dette forløp. "Forsinkelsen - minutt for minutt" :)

Pluggene er funnet, kan fås igjen ved henvendelse til:
:lol:

Haha, dagens!

Artig lesning og bekrefter igjen at de "stakkarerene" vi ser på VG nett for tiden kanskje overdriver en smule.

Som tidligere nevnt, de fleste passasjerer tar vel kanseleringer og forsinkelser med fatning.

En herlig tråd ja :)

Den skadede plastfugl står da fortsatt på stand 186 og skal etter sigende forlate oss senere idag. Om det blir noe av eller ei får vi se :)

Lurer av og til på om det er et typisk norsk fenomen å løpe til pressen å veive febrilsk med armene å hyle når flyet blir forsinka eller kansellert. Hører vel sjelden om hvis selskaper som BA, KL, AF eller andre av de store har tech, snags osv.

Back