Qatar på OSL imponerer litt, men får en grundig delay (23/6)

Re: Qatar på OSL imponerer litt, men får en grundig delay (23/6)

Hehe, jeg glemte å nevne at de har vært ute og kjørt frem vann og brus til de som står og venter på innsjekkingssystemet. Det var visst noe i en datamaskin som hikket når de skulle åpne innsjekkingssystemet i dag og da ble det godt med kø. Men de kjørte i gang 5 skranker for å ta unna innsjekkingssystemet, som var bra. :)

Og når det gjelder han fyren i fast track så hadde jeg helst sett at det eneste han fikk styre med var døren på et fjøs.

-A

Hva skjer med maskinen med snag hvis alle pax enten er booket om, reiser med A7-BCG (eller dagens ordinære avgang)? Ren ferry-flight tilbake til DOH når den er fikset?

Vil tro det, Eva de kansellerer en utbrudd et sted i Europa med lite belegg og slenger denne hjem via der.

-A

Da melder man fra 4K at alt er OK, sjampisen er kjølig, og jeg må dessverre dele kabin med en annen pax og en crew av søte piker som skal passivt hjem. QR og Menzies på OSLO har håndterte dette så bra som man kan forvente, og litt til. :)

-A

Følgende bilde kom også drivende fra 4K til min innboks ... sånn fra en Dreamliner til en annen ... :p

10301518_10152434242906072_6869608527201063448_n.jpg

Ellers meldes det at det mangler menyer ... blir vel en ny sekstimers delay mens man flyr inn nye ... ;)

De har faktisk gått igjennom all catering, og for hånd laget en nydelig skrevet mny, med samme oppstilling som trykk-utgaven og samme flotte beskrivelser. Fullstendig sjeft! :)

-A

Da lukker vi straks 1L og løper før noen får andre ideer. Fenomenalt at stasjonzjähfen zelv kom omsorg for å sjekke at jeg med og si takk for hjelpen. Helt fenomenalt. :)

-A

Alle fikk minst 24t forsinkelse, da noen pax fikk bli med dagens avgang fra OSL, ARN og CPH?
Kan da ikke være mye ledig i disse ferietider...?

Gjorde en kjapp sjekk i går, eksempelvis hadde SAS (direkte) og BA til sammen 10 ledige seter i hele dag til London. SAS til CPH hadde vel så mye som 10-15 seter ledige før kl. 15, samme til ARN. (Se vedlegg eksempel i morgen)

Og når det gjelder han fyren i fast track så hadde jeg helst sett at det eneste han fikk styre med var døren på et fjøs.

Er det ikke omtrent det han driver med, da :lol:

Attachments

• Screen Shot 06-24-14 at 04.44 PM.PNG
    Screen Shot 06-24-14 at 04.44 PM.PNG
    18.3 KB · Views: 586

.. og at mange ble ombooket på første mulighet ut .,..

Mat, hotell, info, ombookinger .. hmmm .. hva står igjen da, egentlig? ;)

Ja, poenget mitt er at det virker som om QR har bedre rutiner, noe som også forventes av et 5 stjerners selskap! Men forsinkelser og snag skjer alle. Så er det vel også sånn at DY pax for mat, hotell og info, men ikke ombookinger.
Så kan man vel heller ikke sammenlikne "utflyttet" med lounge tilgang og pri-tag med de jevne DY pax!

Minst 24 timer? Den skulle gått 1610, så de som dro med morgenflyene fikk 14-15 timer avreisedelay .... [/QUOTE]

Nåja, hjelper vel lite å sitte på Morgenflyet til ARN når DOH er målet. QR 170 gikk 40 min sen, kl 12 og lander ca 30min sent. Ergo minst 20 timer forsinket til DOH med et 5 stjernes selskap!

Så da blir mitt poeng nr 2 at med tekniskfeil så tar det tid og blir forsinkelser, uansett om man heter SAS, Norwegian eller Qatar.

Last edited:

Ja, poenget mitt er at det virker som om QR har bedre rutiner, noe som også forventes av et 5 stjerners selskap! Men forsinkelser og snag skjer alle. Så er det vel også sånn at DY pax for mat, hotell og info, men ikke ombookinger.
Så kan man vel heller ikke sammenlikne "utflyttet" med lounge tilgang og pri-tag med de jevne DY pax!

Minst 24 timer? Den skulle gått 1610, så de som dro med morgenflyene fikk 14-15 timer avreisedelay ....
Nåja, hjelper vel lite å sitte på Morgenflyet til ARN når DOH er målet. QR 170 gikk 40 min sen, kl 12 og lander ca 30min sent. Ergo minst 20 timer forsinket til DOH med et 5 stjernes selskap!

Så da blir mitt poeng nr 2 at med tekniskfeil så tar det tid og blir forsinkelser, uansett om man heter SAS, Norwegian eller Qatar.[/QUOTE]

Men i denne saken som handler om QR's ene dreamliner som fikk snag, så vil ikke de påvirke x antall avganger hos QR. Hvis en dreamliner hos DY for snag så blir det som oftest følge forsinkelser.
Og som Utflyttet påpekte var info veldig bra ikke så ofte man hører det når det gjelder ett visst annet selskap.

J

Men de booket om folk direkte OSL-BKK med TG for de som skulle videre dit og bortenfor. De satt folk på SK til ARN og CPH og gud-veit-hvor for å få dem avgårde i dag tidlig, selv om de hadde en 787 som også fløy av gårde senere i dag fra OSL med ledige plssser. De fikk folk ut med første mulighet, tros av at de kunne valgt å hodle alle på OSL og vente på reserveflyet. Forsinkelser oppstår uansett om det er 1* eller 5* selskap, forskjellen er på måten det håndteres på og følgeproblemene som oppstår. Her høres det ut som de har gjort det de kunne.

Last edited:

Så da blir mitt poeng nr 2 at med tekniskfeil så tar det tid og blir forsinkelser, uansett om man heter SAS, Norwegian eller Qatar.

Men i denne saken som handler om QR's ene dreamliner som fikk snag, så vil ikke de påvirke x antall avganger hos QR. Hvis en dreamliner hos DY for snag så blir det som oftest følge forsinkelser.
Og som Utflyttet påpekte var info veldig bra ikke så ofte man hører det når det gjelder ett visst annet selskap.[/QUOTE]

Ja, sånn må det vel bli når man akkurat har startet et Longhaul selskap. Er man små er man sårbare, og så tror jeg at DY gamblet litt på at Dreamlineren skulle gå mer problemfritt, og sikret seg ytterligere med Gold care avtalen... Men ja, det er en vesentlig forskjell på flåten til disp.

Tror du virkelig at DY ikke kan info, eller er det noen lite reisevandte pax vi hører skriker til media. En sms er ikke godt nok er jo gjengangeren. Men de har helt sikker litt å strekke seg etter DY også, man får vel aldri gitt nok info..

Men de booket om folk direkte OSL-BKK med TG for de som skulle videre dit og bortenfor. De satt folk på SK til ARN og CPH og gud-veit-hvor for å få dem avgårde i dag tidlig, selv om de hadde en 787 som også fløy av gårde senere i dag fra OSL med ledige plssser. De fikk folk ut med første mulighet, tros av at de kunne valgt å hodle alle på OSL og vente på reserveflyet. Forsinkelser oppstår uansett om det er 1* eller 5* selskap, forskjellen er på måten det håndteres på og følgeproblemene som oppstår. Her høres det ut som de har gjort det de kunne.

Helt klart, og det bør jo være noe av forskjellen også mellom et 1* og 5* selskap, noe som også gjenspeiles via billettprisen!

Folk forventer 4* service til JFK for 799kr. Det tror jeg ikke mulig å etterleve, da blir det hvertfall mer røde tall.

Og som Utflyttet påpekte var info veldig bra ikke så ofte man hører det når det gjelder ett visst annet selskap.

Ja, sånn må det vel bli når man akkurat har startet et Longhaul selskap. Er man små er man sårbare, og så tror jeg at DY gamblet litt på at Dreamlineren skulle gå mer problemfritt, og sikret seg ytterligere med Gold care avtalen... Men ja, det er en vesentlig forskjell på flåten til disp.

Tror du virkelig at DY ikke kan info, eller er det noen lite reisevandte pax vi hører skriker til media. En sms er ikke godt nok er jo gjengangeren. Men de har helt sikker litt å strekke seg etter DY også, man får vel aldri gitt nok info..
DY kan nok info ,jeg har da ikke kunnet unngå å høre Skånvik uttale seg i media... Men virker som kvaliteten på infoen er av en annen karakter enn de vi ser i denne tråden.

Hallo i tråden, før jeg tar på meg min lett beduggede (evt får den inndratt), dette er ikke en DU-QR-tråd. Dette er en en tråd om en delay på OSL og at jeg til en forandring er smørblid.

Det som legger en demper er at undertegnede har antakelig løpt fra et sett Sennheiser-plugger i gaten og må ut å brenne av en stabel penger for nye.

-A :)

For en herlig tråd dere! Godt at du kom deg av gårde Utflyttet!

DY kan nok info ,jeg har da ikke kunnet unngå å høre Skånvik uttale seg i media... Men virker som kvaliteten på infoen er av en annen karakter enn de vi ser i denne tråden.

Eller man hører det man vil høre. Når Qatar serverer Champagne og har lounge så må jo i tillegg være helt rå på info ved irr.

Men for all del, QR kan sine saker!

DY kan nok info ,jeg har da ikke kunnet unngå å høre Skånvik uttale seg i media...

Info til passasjerene gjøres ikke av Skånvik & Co ... Den kommer fra et helt annet sted i organisasjonen.

Hallo i tråden, før jeg tar på meg min lett beduggede (evt får den inndratt), dette er ikke en DU-QR-tråd. Dette er en en tråd om en delay på OSL og at jeg til en forandring er smørblid.

Det som legger en demper er at undertegnede har antakelig løpt fra et sett Sennheiser-plugger i gaten og må ut å brenne av en stabel penger for nye.

-A :)

Kanskje ikke så rart at DY blir dratt inn, da man automatisk starter en sammenlikning av hva to selskaper som opererer Dreamlinerer gjør ved teknisk! Ut fra din skildring, og VG's dekning av fortvilte pax i USA så er forskjellen stor, og det gir grobunn for diskusjon, noe vi vel bør kunne tillate oss på et diskusjonsforum!

Men for all del, ha en fortsatt fin reise. :-)

Dette er et godt eksempel på hvordan en delay skal håndteres! Kudos til Billettørens kollegaer!

Håper du har sendt avgårde en feedback til QR

Kanskje ikke så rart at DY blir dratt inn, da man automatisk starter en sammenlikning av hva to selskaper som opererer Dreamlinerer gjør ved teknisk! Ut fra din skildring, og VG's dekning av fortvilte pax i USA så er forskjellen stor, og det gir grobunn for diskusjon, noe vi vel bør kunne tillate oss på et diskusjonsforum!

Men for all del, ha en fortsatt fin reise. :-)

Sant nok :)

Da har man fått ett av livets store spørsmål besvart: hvor mye iskrem er det med i en catering-tralle. :p

-A

Back