Qatar på OSL imponerer litt, men får en grundig delay (23/6)

Utflyttet

Ute på tur
Qatar på OSL imponerer litt, men får en grundig delay (23/6)

Dreamlineren i dag lider av influensa og vi har fått beskjed om å ta en RTL (Return To Lounge) i to timer.

Ikke bare ble setet mitt videre ordnet på 30 sek i gaten når de annonserte forsinkelsen, men nå kom de løpende etter oss i loungen med matkuponger i tilfelle vi ville ha varm middag.

+1 og tommel-opp.

-A

PS: hun som eskorterte oss inn i Schengen igjen ble noe stram i smilet når jeg spurte om hun ville høre en liten spøk om Dreamlinere og et annet selskap. :p

Re: Qatar på OSL imponerer litt

He, he, høres veldig bra ut. Skal reise med Qatar med Dreamlineren fra OSL på første gang på lørdag, har sjelden gledet meg så mye til en reise :-)

Det er vel første gang på alle årene jeg har reist med QR at jeg har opplevd delay av noe slag utover de vanlige 15-20 min som skjer her og der.

-A

Hvor syk er den dreamlineren nå? Så at ny avgangstid var 1930?
Forøvrig topp service av QR :)

Skal til SIN med QR snart. Dreamliner hele veien frem og tilbake. Etter å ha lest og sett mange trip reports fra deres C klasse i 787, må jeg si jeg gleder meg til turen. Ser glimrende ut!

Re: Qatar på OSL imponerer litt, men får en grundig delay (23/6)

2040 og de sier at en kompressor som ikke fungerer spesielt bra og at sjansene for en overnatting er stor.

-A

For sent å booke om via andre destinasjoner?

Time will show. Får håpe vi får seng snart. Kom hit 10:20 i dag etter 3-4 timer søvn natt til i dag. Men det går nok bra :)

-A

Kansellert, bag i retur og se om noen finner hotell i dag.

-a

Da får vi se hvordan et 5 Star Airline håndterer et Nightmareliner-problem. Reporter har vi på plass. Får håpe de greier seg bedre enn et herværende 3 Star Airline.

Så langt helt glimrende. Vi har fått bruke lounge etter behov, betjeningen har vært smørblid og informativ, til og med innrømmet at de ikke besitter så mye info og forklart hva alternativer som jobbes med.

Jeg har fått teste to spisesteder på Galemoen, og det kan meldes om at løksuppe og creme bruleè på Fancy-Fransk-sted på utenlandspiren var overraskende OK.

På tross av ingen ledige rom i Radisson-herberget sitter jeg likevel nå på et rom på heberget, og har snakket med en hyggelig tysk-norsk duty-manager for Menzies som satte veldig pris på at jeg bare hadde holdningen om at de kan bare la vær å ombooke meg for nå, nå går jeg og sover og så begynner vi på ny frisk utpå dagen i morgen med å se hva vi finner på for noe.

For de andre som stod i premium-pax-køen så var det pågående aggressiv ombooking og koordinering med hoteller for å få folk frem der de skulle raskest mulig, og siden køen for disse mytiske folkene som er bak gardinen var begynt å bli lang kjørte de til og med frem stoler og ordnet for de som fikk en lang kø.

Siste ryktet er at de holder på å sende opp et NAF-fly fra Doha som inneholder friske mekanikere, nye deler, og litt skrunøkler for å ordne dagens syke fugl.

Dette ender nok bra. :)

Det kan til og med meldes at når vi fikk bag i retur så fungerte pri-taggen glimrende. :p

-A

Blir vel da muligens to QR maskiner på OSL i morgen da?

Tre blir det vel.

Dagens maskin stå rett syd for gate 51, i morgen tidlig kommer jo neste Fisher-Price Boeing og så var det siste jeg hørte at NAF-flyet er en 330.

-A

Åja... Trodde kanskje NAF-flyet var en bizjet eller noe.

Mener jeg har hørt at det er SAS som håndterer det tekniske for QR på OSL?
Men de har vel ikke alle deler på lager.
Eget fly med deler og mekanikere høres jo ut som en temmelig dyr løsning.

Mener jeg har hørt at det er SAS som håndterer det tekniske for QR på OSL?
Men de har vel ikke alle deler på lager.
Eget fly med deler og mekanikere høres jo ut som en temmelig dyr løsning.

De stiller tydeligvis opp. Time will show. De som viste hva de gikk i mumlet ordene "kompressor" flere ganger, det er sikkert andre på forumet her som både leser og kansje skriver som vet mer.

-A

Såvidt jeg forsto av Boeing ingeniøren som stakk innom "min " Dreamliner som hadde lignende problem i dag (OSL-OAK), så var det snakk om en kompressor som hadde med resirkulering av kabinluft, at alt på den ene siden ikke fungerte, så det var bare ett av to systemer som fungerte.

Back