Qatar med store planer (60 A350 og 20 777)

Her er A350 i Qatar-fargene. Dette blir bra!

2921.JPG
 
Ehh,er vel ikke så voldsomt stor forskjell på A350 og A330 de flyr nå,ihvertfall ikke utvendig,så illustrasjonsbildet her kunne like godt vært en 330:spin:
 
Ja - hva blir de store forskjellene mellom dagens A330 og A350?
 
Så spørs det hva SAS velger etterhvert da,A350 eller B787?Vet ikke hvor "liten"den minste 350 blir,men 787 får man vel ned til i ca 220 seter,så for Norges del og intercontinentale ruter så er vel den det beste valget?
 
Originally posted by amatør
Ehh,er vel ikke så voldsomt stor forskjell på A350 og A330 de flyr nå,ihvertfall ikke utvendig,så illustrasjonsbildet her kunne like godt vært en 330:spin:

Tsssk, A330 er i mine øyne noe av det mest elegante som finnes, så jeg har mine ord i behold - i mine øyne selvsagt. Uansprett kler A330/A350 Qatar's livery. :)
 
Originally posted by amatør
Så spørs det hva SAS velger etterhvert da,A350 eller B787?Vet ikke hvor "liten"den minste 350 blir,men 787 får man vel ned til i ca 220 seter,så for Norges del og intercontinentale ruter så er vel den det beste valget?

A350-800 (minste) blir like stor som A330-200 (ørlite større enn 767-300), mens A350-900 blir lik på A330-300.

SAS har jo forsøkt å slå kloa i etpar A332 for nye ruter på kort leasing, men det har ikke vært så enkelt. Og i og med at de allerede har A333, kan begge varianter sånn sett være aktuelle.
 
Stemmer :)... Får håpe på SK etterhvert ja :)

Her er flere ordre... også igjen på A350 ;)

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=5219
 
Med andre ord,B787 er det beste valget hvis vi ønsker intercontinentale ruter fra Oslo,ettersom den minste typen er like stor som B767.
 
Originally posted by amatør
Med andre ord,B787 er det beste valget hvis vi ønsker intercontinentale ruter fra Oslo,ettersom den minste typen er like stor som B767.

Nja, A350-800 blir samme størrelse, og tar man crew-commonality (A330/A340/A350 kan vel mer eller mindre dele crew) og ønske om så lik flåte som mulig med i betraktningen står A350 vesentlig sterkere i utgangspunktet.
Men SAS har jo hatt en egen evne til å vingle som ei gammal heks på et dårlig trimmet kosteskaft når de har drevet flåteplanlegging, så jeg blir ikke overrasket hvis de dukker opp med 787 i stedet. ;)
 
Back
Top