• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BKK-CNX-BKK med TG 747-400 og A300B4

Hei... kjekk tripreport på en rute jeg også flyr "ofte". (har blitt 20 ganger nå). Jeg har opplevd mange rare lyder på denne ruta, og jeg kjenner meg forsåvidt igjen i den lyden du også beskriver, men hva det er, har jeg ingen peiling på.

Det virker også som om både Thai og One-Two-Go (skrekk og gru!) har en tendens til å kansellere avganger, antakelig for å spare penger. F.eks. hvis de har en proppfull flight kl 14 og en halvfull flight kl 15, så kansellerer de den fulle flighten, setter opp et større fly (747) på den neste flighten og flytter alle passasjerer over dit.

Andre som har vært med på dette? Har skjedd meg ganske mange ganger!
 
Håper det kommer flere tripreports fra deg fremover, for dette er knallbra lesning! :)

Tusen takk - det kommer sikkert flere :)

Det virker også som om både Thai og One-Two-Go (skrekk og gru!) har en tendens til å kansellere avganger, antakelig for å spare penger. F.eks. hvis de har en proppfull flight kl 14 og en halvfull flight kl 15, så kansellerer de den fulle flighten, setter opp et større fly (747) på den neste flighten og flytter alle passasjerer over dit.

Andre som har vært med på dette? Har skjedd meg ganske mange ganger!

Kjenner meg igjen i det, ja. Husker spesielt en periode i 2003 hvor man kunne regne med at TG111 var kansellert på onsdager. Denne gikk normalt med AB6. Da flytta de alle over på TG113 og satte opp 747 eller 777-300. En gang kom det til og med en 737-400, så da må det ha stått dårlig til med bookingene :)
 
Back
Top