Punktert Novair-fly førte til full utrykning og ''Ekstra nyhetsending'' - PFU-sak

Re: Fly punktert ved take off på OSL - alle nødetater rykket ut

På veg mot OSL. Landing live på TV2.no nyhetskanalen.

Ja de ligger vel innenfor "Farris Approach" som går opp til FL900 !?

Farris er jo i vinden om dagen og skal ha sine kronasjer for dem som våger seg inn i deres luftrom, men jeg tror selv ikke de kan påberope seg råderett over FL900. Eller 90.000ft:)

Maks landingsvekt er 77.800kg .. Den må ha vært i nærheten av maks avgangsvekt, som er 93.500 siden den må holde så lenge.

Forøvrig ingen fare forbundet med å lande umiddelbart hvis det er kritisk, men de må i såfall gjennomføre en omfattende sjekk.

Ikke nødvendigvis noen veldig omfattende sjekk ved overweight landing heller, avhengig av hvordan landingen blir. Men det er jo unødvendig å ta noen sjangser når det ikke er tidskritisk. Mulig de vil brenne litt ekstra fuel, så de er enda lettere enn akkurat på max landing mass.

Ingen grunn til å skjene av banen med et punktert hjul. Du har jo ett til på samme hjullegg. Det viktigste er at punkteringen ikke skader noe annet i nærheten, hydraulikk etc.

Ekstra nyhetsending på nrk1 nå klokken 20.55

Helt åpenbart er en punktert Airbus mer dramatisk enn en punktert Volvo, men ekstra nyhetssending?!? Det kvalifiserer til agurk.

Helt åpenbart er en punktert Airbus mer dramatisk enn en punktert Volvo, men ekstra nyhetssending?!? Det kvalifiserer til agurk.

Ja , definitivt.
Jeg trodde sommeren var over!?

NRK Nyhetene har omorganisert seg og skal satse mer på live nyheter når det skjer noe, men dette virker jo ut som dramatisk overkill, på grensen til patetisk. Stakkars journalister som må dramatisere dette. Dette blir for dumt.

Noen som har statistikk på hvor mange ganger fly rundt om i verden lander med punktert hjul?

Noen som har statistikk på hvor mange ganger fly rundt om i verden lander med punktert hjul?

Har vært med på 3 punkteringer selv. (Tror alle var WF, muligens en SK)

Der har de landet trygt :)

Da er det bare å huske å ta med seg alle taxfree-posene.

Phu! Alt vel, helt suverent :) Glad nyhet!

Dette gikk jo supert :) God nyhet :)

For meg så det ut som alle dekkene var like hele...?

Åååå..for en patetisk dekning av saken fra VGTV...Reporteren kunne opplyse at det var et fly fra Avinor....men bra alt gikk fint da.

Fikk de ikke inn hjulene? Og om de fikk inn hjulene hvorfor ikke ta nøslandingen der hvor de skulle? Det blir jo masse ekstra styr og forsinkelser av å ta nødlandingen på flyplassen de kom fra.

Må bare få sagt det. Norsk presse er en farse.

Må bare få sagt det. Norsk presse er en farse.

Dette er pinling av både NRK og TV2 , har man ikke noe å tilføre så hold kjeft.
Makan til svada i 2 kanaler .

Fikk de ikke inn hjulene? Og om de fikk inn hjulene hvorfor ikke ta nøslandingen der hvor de skulle? Det blir jo masse ekstra styr og forsinkelser av å ta nødlandingen på flyplassen de kom fra.

Fordi det oftere er enklere å reparere sånt på OSL enn på Kreta.

Er også nevnt lenger opp i tråden.

Norsk presse er i en så dyp dal av lavmål at jeg ikke finner ord. Men fint min arbeidsgiver har kjøpt en A321 på bursdagen min. Koselig det. :up:

Back