Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Man vil vel ikke fly til en langtborthjemmefraflyplass når man kan lande på hjemmebasen som helt sikkert har bedre ressurser teknisk og kjappere kan få flyet tilbake i lufta igjen!
Tally-Ho er vel rett mann for å svare på dette.Hva er typisk avgangsvekt på et slik fly for denne turen, og hvor mange tonn bør det kvitte seg med for å lande?
Hvorfor plage paxen med sirkling ? Hvorfor ikke lange rette leg ?!
:headbang
Og hvis de vil fly så lavt som mulig så må de jo også holde seg et sted hvor kontrollert luftrom går så lavt at det blir effektivt.Det blir nok endel enklere for ATC om flyet holder seg i en etablert holding, spesielt når det er snakk om så lang tid.
Novair A321 nødlandet i mars i fjor med punktert dekk på OSL.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/...rt-dekk-noedlandet-paa-gardermoen/a/10114802/
Hva er typisk avgangsvekt på et slik fly for denne turen, og hvor mange tonn bør det kvitte seg med for å lande?
VGs reporter forteller at fly både letter og lander, og øvrig flytrafikk ser ikke ut til å være berørt av hendelsen.
Er det landingsavgift på nødlanding ? og eventuelt er den lik som for en vanlig landing ?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.