PSA/AA CRJ7 og US Army Black Hawk i Midair-krasj ved landing i Washington DCA 29JAN25

Re: Mid air crash Washington DCA

PSA 5342 ser ut til aa vaere en CRJ 700 operert som American Airlines Eagle, AA har lagt ut noe informsjon paa sine sider.
 
Re: Mid air crash Washington DCA

Rapporteres om 60 pax. Helikopter er visstnok VH-60, som brukes som VIP transport
 
Re: Mid air crash Washington DCA

Tail: ikke N535EA, men N709PS

61280_1622165838.jpg
 
Last edited:
Re: Mid air crash Washington DCA

Temperatur i Potomac-elva i kveld... 1 grad. Overlevelse ca 10 minutter. Her er det mange døde :/
 
Re: Mid air crash Washington DCA

Ifølge media så var det en vanlig Blackhawk på en trenings tur. Her bør det bli forandring på trafikken over elven. Jeg kom ofte ned på River Visual 19 i gamle dager, før RNP. Da handfløy vi nedover elva, og ofte på 3-400’ så fikk vi beskjed at vi hadde trafikk under oss, helikopter. Det var de som hadde ansvar og se oss, vi var altfor opptatt.
 
Ekstremt sjeldent at det er kollisjoner i lufta. Helt utrolig om det er noen overlevende her, virker som det er omkomne de leter etter nå.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk
 
Det er vel første dødelige flyulykke for et amerikansk selskap siden Colgan Air 3407 i 2009, like under 16 år siden..?

Kan dessverre bare forestille meg hvordan ulykken blir misbrukt i dagens politiske klima i USA, tipper det ikke går lang tid før de begynner å rette pekefingre her.
 
Det er vel første dødelige flyulykke for et amerikansk selskap siden Colgan Air 3407 i 2009, like under 15 år siden..?

Kan dessverre bare forestille meg hvordan ulykken blir misbrukt i dagens politiske klima i USA, tipper det ikke går lang tid før de begynner å rette pekefingre her.
Trump har allerede vært ute med pekefinger sånn før etterforskningen har kommet ordentlig i gang. Han har sagt allerede at det så ut som noe som kunne vært unngått. Joda kanskje det men det tar seg ikke ut å hoppe rett til konklusjonen som politiker.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk
 
Uten å konkludere, men sannsynligheten for at helikopteret har opprettholdt visual contact og own separation to traffic er jo faktisk stor, men det kan hende de har forvekslet flyet de skulle følge med et annet. Ingen sjans i havet at det helikopteret med intensjon var på kollisjonskurs dersom de faktisk hadde det aktuelle flyet i siktet.
 
Trump har allerede vært ute med pekefinger sånn før etterforskningen har kommet ordentlig i gang. Han har sagt allerede at det så ut som noe som kunne vært unngått. Joda kanskje det men det tar seg ikke ut å hoppe rett til konklusjonen som politiker.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Fra Truth Social:
 

Attachments

  • image0.jpg
    image0.jpg
    148.9 KB · Views: 996
Trump har jo skrevet mer enn at det kunne vært forhindret, han mener jo direkte at helikopteret fløy direkte mot flyet... Hva skal vi med NTSB når vi har Trump ?
 
Dere som flyr i området eller har fløyet der: Er det normal prosedyre at helikoptertrafikk krysser under approach-sektoren og at separering skjer visuelt? Det høres ut i så fall ut som et sårbart system hvor en enkeltfeil kan få katastrofale konsekvenser.
 
Back
Top