Project Sunrise - Qantas mål om SYD-LHR nonstop - Bestiller A350-1000

Re: Project Sunrise - Qantas mål om SYD-LHR nonstop - Bestiller A350-1000

Det er de 12 første -1000 maskinene som vil komme i ULR konfigurasjonen, så vil neste 12 bli 3-klasser og en med LR utgave. I tillegg snakker de åpnet ut om flere A350 ordre.

https://www.executivetraveller.com/qantas-a350-flagship

Those long-legged A350s will be followed by a second tranche of A350-1000s which will replace the ageing Airbus A330s on international routes from FY2028 (along with a dozen Boeing 787 Dreamliners).

Speaking with Executive Traveller on the sidelines of Qantas’ launch of direct flights to Paris, Hudson confirmed these jets – which the airline is calling the A350-1000LR, for ‘long range’ – will be a “higher-density” three-class version of the Project Sunrise jets.
 
Re: Project Sunrise - Qantas mål om SYD-LHR nonstop - Bestiller A350-1000

PLanen er at Airbus skal starte montere første "Sunrise" maskin til Qantas i september, men er tydeligvis litt testing som skal til, for første maskin er først planlagt levert og satt i trafikk i andre halvår 2026.
 
Re: Project Sunrise - Qantas mål om SYD-LHR nonstop - Bestiller A350-1000

PLanen er at Airbus skal starte montere første "Sunrise" maskin til Qantas i september, men er tydeligvis litt testing som skal til, for første maskin er først planlagt levert og satt i trafikk i andre halvår 2026.

Ny forsinkelse, så levering mot slutten av 2026 og i drift fra 2027.

https://onemileatatime.com/news/qantas-airbus-a350/

Now in early 2025, we’re being told that the first A350-1000 delivery should happen in late 2026, with Project Sunrise flights launching in 2027
 
Re: Project Sunrise - Qantas mål om SYD-LHR nonstop - Bestiller A350-1000

Som en del av modifikasjonene her så tar Airbus på denne modeller å øker drivstoffkapasiteten fra rett over 124 tonn til rett over 145 tonn.
 
Back
Top