Re: Rullestol eksploderer i fly
...og ikke alle sturere vet eller har fått opplæring å koble fra et batteri på en slik rullestol, inkl meg selv!
Ser det samme problemet selv. Noen stoler er rett og slett ikke bygget for at man skal kunne ha tilgang til batteriet mens stolen er i en slik posisjon at den kan lastes, og andre krever en meget god teknisk innsikt for å i det hele tatt kunne åpnes.
Stuere blir ikke kurset av produsentene av dette utstyret, og er derfor strengt tatt ikke kompetente til å utføre slike "vedlikeholdsoppgaver".
Jeg har jo f.eks. et sertifikat fra
Company Vestergaard AS, som et bevis på at jeg kan utføre feilsøking og vedlikeholdsarbeider på våre
Elephant Beta de-icingbiler.
Det jeg vet om elektriske rullestoler er selvlært....
Hvem skal påta seg ansvaret om stueren gjør en feil og ødelegger den elektriske rullestolen?
Det finnes mange stuere hvis tekniske innsikt begrenser seg til å fylle diesel og peile olje. Skal man slippe slike løs på svinaktig dyre elektriske rullestoler?
Nei nei nei .... safety first ... man slurver ikke med sånt - det kan få katastrofale følger. En slik innstilling vil få deg i trøbbel før eller siden.
Tror ikke det er innstillingen som er problemet her, heller mangelen på grundig opplæring innen dette ganske spesielle feltet. Man kan jo ikke utdanne alle stuerene til serviceteknikere på elektriske rullestoler heller, eller hva?
Da er jo løsningen ganske enkel: Nekte å transportere elektriske rullestoler, inntil de blir designet med et lett tilgjengelig batteri, med hurtiglås på polene...