• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Problem med intenett-innsjekk

L1011-500

ScanFlyer Silver
Hei!

Holder på å sjekke inn på et par flighter med LH, men får bare sjekket inn og valgt sete på ett av to leg's. Skal fly SVG-FRA-KBP, men får altså bare sjekket inn og valgt sete på SVG-FRA. Noen som vet hva som kan være problemet?

På forhånd takk :)

Du skal normalt få begge i ett, men det er nok linken som har sviktet. Evt. at LH-flighten var stengt for c/i i det aktuelle tidstommet ...

Hei, jeg har hatt samme problemet de siste gangene jeg har reist til KBP fra SVG. De greide heller ikke å skifte sete for meg i insjekkingen i SVG.

SAS har ikke tilgang til LH/Austrian sine systemer var beskjeden når jeg prøvde å bli kvitt mitt vindussete på Austrian igår.

Hei!

Holder på å sjekke inn på et par flighter med LH, men får bare sjekket inn og valgt sete på ett av to leg's. Skal fly SVG-FRA-KBP, men får altså bare sjekket inn og valgt sete på SVG-FRA. Noen som vet hva som kan være problemet?

På forhånd takk :)

nogen gange kan man gøre andet på mobile.lufthansa.com end direkte på hjemmesiden, specielt hvad angår checkin.

Du kan selv gå inn på Lufthansa.com eller app'en og 'justere' setet ditt inntil de stenger på gate'n. I gamle PALCO var det også en måte å bytte seter på de fleste selskapene man gjennomsjekket, men det var ikke så mange av oss som kunne den ... ;)
Hvordan det er i Altea aner jeg ikke .. mistenker at det ikke lenger er mulig.

Takker for svar folkens, har prøvd SAS (som man forsåvidt automatisk blir henvist til) og mobilen, men får ikke sjekket inn på FRA-KBP.

Jaja, får gå i skanken i morgen og gjøre det på gamlemåten :)

Hvordan det er i Altea aner jeg ikke .. mistenker at det ikke lenger er mulig.

For noen år tilbake så kom det endring i LH sine systemer, som gjorde at det ble mer problematisk å endre seter fra andre systemer. Alle endringer fra PCI/PACS etc, måtte gjøres i en transaksjon per passasjer - noe som gjorde det vanskelig å få passasjerer som reiser sammen, men med ulik status til å sitte sammen i samme kabin eller at noen "tok" setet i mellomtiden. I Altéa må man også ta passasjer hver for seg, og der er det om mulig enda verre å få et nytt sete, og det kommer nok av "god dag mann økseskaft"-popuper så det er vanskelig å vite hva som er grunnen til avslaget. Det er dog blitt bedre og enklere og sjekke inn videreforbindelser i Altéa om det ikke er blitt gjort, og man trenger ikke kansellere lokal innsjekk for dette som man måtte i PCI/Starcheck/PACS.

Det er også noen finurlige ting som skjer ved lokale setevalg også, og stadig vekk så vil den ha en "reason" for setebytte, fordi den mener setet som passasjeren har fått er best. Synes det var morsomt når en EBG som har fått sete på 31E og jeg ville flytte den fram til en midtgang lengre framme, så mener Altéa at det setet som han har allerede er det beste for passasjeren.

Samme problemet da eg nylig fløy SAS fra AES via OSL til LHR med retur - kun sjekke velge sete på første flight men etter at eg hadde sjekka inn kom det opp sete på andre flight.

På utreise fekk eg forandre dette til samme seterad eller lenger bak uansett om det var samme klasse mange seter forover. På retur var det ikkje muligt å forandre i det heile tatt

For sjå kordan det går på tirsdag når eg skal med SAS via OSL til ARN...

Back