• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Privatair/SAS - BBJ - HB-JJA (var HB-IIQ)

Men officiellt reg. som en 737-7AK:

Registration HB-JJA
Manufacturer THE BOEING COMPANY
Aircraft model/Type 737-7AK
Marketing Designation BBJ
 
Man ser godt forskjellen på BBJ og 737-700 fra den vinkelen .. ;)

Med fare for å virke novis i denne forsamling, kan du forklare forskjellen :)

(enten så er det ingen som tør å spørre, eller så vet resten svaret)
 
Hehe .. -700 kropp (med ekstra fueltanker) med -800 vinger.
Hvis du kan se forskjellen på -700 og -800-vinger på et slikt bilde må du ha røntgensyn... med måleutstyr for dimensjoner på skin og diverse andre strukturdeler... ;)
Ellers går jeg ut fra at skroget har et lite scoop for auxiliary fuel tank vent. Men på alle 737 jeg har sett sitter det på høyre side... :colgate:
 
Hvis du kan se forskjellen på -700 og -800-vinger på et slikt bilde må du ha røntgensyn...

Men det har jeg da - hilsen SuperMOW :colgate:

Nei, kanskje ikke, men fra den vinkelen ser vingen uforholdsmessig stor ut.
 
Men det har jeg da - hilsen SuperMOW :colgate:

Nei, kanskje ikke, men fra den vinkelen ser vingen uforholdsmessig stor ut.
Du har kanskje en spesiell type peanøtter i hagen, da? ;)

Men helt ærlig, de utvendige dimensjoner på -700 og -800 vinger er de samme. Og -600 og -900, for den saks skyld. :old
 
large.jpg


take off fra MAN
 
Re: SAS skal ha pressekonferanse i SVG - Annonserer SVG-IAH (offisielt)

Flyet står nå i Basel for montering av seter, kommer til Stavanger søndag kveld er siste info fra SAS.
 
Re: SAS skal ha pressekonferanse i SVG - Annonserer SVG-IAH (offisielt)

Flyet står nå i Basel for montering av seter, kommer til Stavanger søndag kveld er siste info fra SAS.
Betyr det at de forferdelige "legge sitteputene på gulvet"-setene ikke var montert enda eller skal de byttes ut med bedre seter?
 
Re: SAS skal ha pressekonferanse i SVG - Annonserer SVG-IAH (offisielt)

Betyr det at de forferdelige "legge sitteputene på gulvet"-setene ikke var montert enda eller skal de byttes ut med bedre seter?

Det blir disse setene, med mindre SAS og PrivatAir har funnet på noe annet siden presentasjonen ved avdukingen av ruta...time will show...
BBJ_KLM_44C_Interior_01.jpg

Foto: PrivatAir
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Merkelig at SAS ikke velger en spesial-livery på dette flyet av markedsføringshensyn - tekst av typen "Intercontinental direct SVG-IAH" el.l. Slik den nå fremstår vil den ikke skille seg ut fra enhver SAS 737 når den står parkert på SVG?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Merkelig at SAS ikke velger en spesial-livery på dette flyet av markedsføringshensyn - tekst av typen "Intercontinental direct SVG-IAH" el.l. Slik den nå fremstår vil den ikke skille seg ut fra enhver SAS 737 når den står parkert på SVG?

Den vil nok skille seg ut i IAH :)
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

OT, men bruker Klm fortsatt denne flytypen til Iah?

Noen som har sittet i disse setene? Er de gode å sitte i?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

OT, men bruker Klm fortsatt denne flytypen til Iah?

Noen som har sittet i disse setene? Er de gode å sitte i?

Nei, PrivatAir har nå bare operasjoner for Lufthansa og ECAir...og snart SAS.

Det om setene, vil nok variere litt fra person til person, men det tyder på at flere her inn ikke er så veldig begeistret for de ;)
 
Back
Top