Privatair/SAS - BBJ - HB-JJA (var HB-IIQ)

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Min personlige mening er at jeg synes det er flott at flyet har vanlige SAS farger. Varemerket SAS og liveryet rimelig godt kjent, også i utlandet. Å begynne å olle med noe spesial livery har jeg ikke troen på. Kanskje en eller annen spesiell sticker på nesen kanskje? Men ikke noe dominerende. Bare se på BA som flyr med vanlig livery på sine A318 som flyr LCY-JFK. Ikke noe ekstraordinært med disse maskinene.

Et mulig alternativ kunne eventuelt være å malt den i Retro-farger lik OY-KBO. Men jeg tror ikke Janne-fargene hadde funket så bra. De passet best på DC-9/MD80.

Noen som kjenner til om flyet har fått et Viking-navn enda?

Min personlige mening er at jeg synes det er flott at flyet har vanlige SAS farger. Varemerket SAS og liveryet rimelig godt kjent, også i utlandet. Å begynne å olle med noe spesial livery har jeg ikke troen på. Kanskje en eller annen spesiell sticker på nesen kanskje?
Enig! Diskret, men nok til at det legges merke til og kan bli en snakkis.

HB-JJA har/vil få et Viking navn.
Blir offentliggjort i forbindelse med åpningen på onsdag, i følge sikre kilder.

Trodde den sorte flekken (der navnet kommer) skulle forestille olje.... :)

Den skal hete Åljå Viking .. :p

Neida, bare fleiper. Imidlertid har jeg fra folk som har vært ombord at setene er de samme som var i før eierskiftet - altså standard PrivatAir 'skråbenker'.

Den skal hete Åljå Viking .. :p

Neida, bare fleiper. Imidlertid har jeg fra folk som har vært ombord at setene er de samme som var i før eierskiftet - altså standard PrivatAir 'skråbenker'.

Med AVOD på fanget (les IPAD) ?

Her har HB-JJA ankommet Sola. I går 17.08.14.

Da er bildet lastet opp på planespotters.net så får vi håpe det blir godtatt så vi får korrekt bilde på fr24 etter hvert. :)

Kan hende jeg er litt på etterskudd, men det ser ut som BBJen er i drift mellom CPH og BOS. Noen som kjenner til detaljer rundt dette? Fant ikke så mye i umiddelbar søkeradius på nettet.

Kan hende jeg er litt på etterskudd, men det ser ut som BBJen er i drift mellom CPH og BOS. Noen som kjenner til detaljer rundt dette? Fant ikke så mye i umiddelbar søkeradius på nettet.

Den har gått CPH-BOS siden SVG-IAH ble lagt ned, så du var nok litt på etterskudd her ;)

Uansett, om kort tid går leasingavtalen ut og maskinen returneres. CPH-BOS endres da til 3x (eller var det 4x, husker ikke og spiller ingen rolle) med A330.

Den har gått CPH-BOS siden SVG-IAH ble lagt ned, så du var nok litt på etterskudd her ;)

Uansett, om kort tid går leasingavtalen ut og maskinen returneres. CPH-BOS endres da til 3x (eller var det 4x, husker ikke og spiller ingen rolle) med A330.

Spennende. Rart jeg ikke har latt merke til den noe sted tidligere. Hadde vært morsomt å vite hvordan belegget er mellom CPH og BOS på en slik maskin. Skal bli morsomt å følge den videre nå :)

Og da er det slutt. Siste flight var i natt. HB-JJA har gått til Budapest for (formodentlig) ommaling og rekonfigurasjon.

Aner ikke hvor den skal fly, men tidligere HB-JJA, nå som D-AWBC skal i tjeneste for British Airways

Boeing 737 -7AK(BBJ) 34303 1758 D-AWBC PrivatAir Deutschland posn 08sep18 DUS-LGW on wet-lease to British Airways ex HB-JJA

Back