Privatair/SAS - BBJ - HB-JJA (var HB-IIQ)

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Nei de ser jo ikke spesiellt behagelige ut for å være business-klasse...

Ikke et sete jeg ville sovet i... Men som nevnt, sålenge SAS er rimeligst og raskest kan det være de lykkes.

Er det helmanuell innstilling av setene? Den skruknotten rett under sitteputen ser ganske illevarslende ut.

HB-JJA landet på Sola som PTI737 kl.16:52 i dag.

Det skulle ikke forundre meg om det dukker opp noen bilder snart? :)

Merkelig at SAS ikke velger en spesial-livery på dette flyet av markedsføringshensyn - tekst av typen "Intercontinental direct SVG-IAH" el.l. Slik den nå fremstår vil den ikke skille seg ut fra enhver SAS 737 når den står parkert på SVG?

Men det er da neppe poenget heller.
Ingen kjøper billetter ut fra livery på maskinen.
Det er helt andre kriterier som er diskutert tidligere i tråden.

Her har HB-JJA ankommet Sola. I går 17.08.14.

Attachments

• HBJJA-00-SVG-737BBJ-170814.jpg
    HBJJA-00-SVG-737BBJ-170814.jpg
    54.5 KB · Views: 1,269

Jeg er litt enig. De burde ha skrevet Houston express eller noe på kroppen. Om ikke prangende, men synlig.

Er det noen med tilgang som får tatt noen gode interiørbilder av denne maskinen?

Jeg er litt enig. De burde ha skrevet Houston express eller noe på kroppen. Om ikke prangende, men synlig.

Godt poeng. De kunne vært litt "Air NZ" og kjørt på med et innovativt og dristig design.

Hvorfor investere penger i noe som egentlig ikke gir effekt? Markedet for denne ruten er såpass spesielt at jeg tror det er bedre å bruke markedsføringsbudsjettet på andre ting ..

Hvorfor investere penger i noe som egentlig ikke gir effekt? Markedet for denne ruten er såpass spesielt at jeg tror det er bedre å bruke markedsføringsbudsjettet på andre ting ..

Her sliter jeg litt med å følge deg. Du mener altså at folie eller klistrenerker er en investering? Da burde jo også maling til SAS livery være meget unødvendig, all den tid ruten er det du beskriver.....

Swissinavian blir det jo uansett:)

Godt poeng. De kunne vært litt "Air NZ" og kjørt på med et innovativt og dristig design.

Gjort som feks flytoget

Websidetopp_Flytoget.jpg

Her sliter jeg litt med å følge deg. Du mener altså at folie eller klistrenerker er en investering?

Tror neppe man får slikt gratis, så ja - det er en investering. Man har et budsjett å forholde seg til, og man bruker de tilgjengelige midlene på det man mener er mest effektivt.

Og du kan med sikkerhet si at det ikke gir noen effekt i form av branding, bevisstgjøring, oppmerksomhet? Og banneren som henger langs Interstate10 helt garantert gir effekt?

Halvparten av markedsføringskronene er mer eller mindre bortkastet, men det er praktisk talt umulig å vite hvilken halvpart, er det ikke det de sier...

Og at et kilstremærke eller folioe på ett flyindivid er en stor investering stiller jeg meg tvilende til. Da bør de kanskje også vurdere å droppe SAS merket på serviettene ombord. De som sitter der vet jo allerede at de er i en SAS maskin...penger å spare der.

Halvparten av markedsføringskronene er mer eller mindre bortkastet, men det er praktisk talt umulig å vite hvilken halvpart, er det ikke det de sier...

Det er for det meste flyspottere og andre svært spesielt interesserte som får med seg dette, så ja det er ganske sikkert hvilken halvpart dette gjelder. Om andre får det med seg så er det som oftest via sekundære kilder, som reklamemateriell som benytter f.eks. bilder av flyene. Nå har SAS beynttet folie i enkelte anledninger, så hvis du er så sikker på effekten så husker du helt sikkert de ulike de har benyttet i år uten å søke det opp. Personlig så synes jeg SAS-liveriet er best uten krimskrams og ser mye bedre ut uten slikt.

Jeg synes også det er litt rart at de lar flykroppen ligne en hvilken som helst innenriksgris.

Jeg synes også det er litt rart at de lar flykroppen ligne en hvilken som helst innenriksgris.

Hvorfor det? SAS har da et livery som de benytter på alle sine fly uansett om de skal fly OSL-TRD, BOO-TOS eller CPH-SFO. Det er nok viktigere med en gjenkjennelig, enhetlig profil enn spesialvarianter som kun nerdene bryr seg om!

Hvorfor det? SAS har da et livery som de benytter på alle sine fly uansett om de skal fly OSL-TRD, BOO-TOS eller CPH-SFO. Det er nok viktigere med en gjenkjennelig, enhetlig profil enn spesialvarianter som kun nerdene bryr seg om!
Fordi jeg tror den lille ekstrakostnaden ville betalt seg i form av pr og omtale, f. eks. i sosiale medier. Greit at ruten er tiltenkt oljefolk, men tipper at den vil ha godt av noen "vanlige" folk også. Og siden du nevner nerder; du må enten være oljeansatt eller nerd for å vite om ruten.

Back