Priskrigen raser på CPH

Re: Priskrigen raser på CPH

Regner med du mener i den danske enden .. DL har et gigantisk rutenettverk ut av ATL de feeder fra.

Ja jeg mener på naturligvis på CPH - her er det lokal-pax der driver ruten...
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Som nævnt er der ingen mulighed for gennemgående bagage på SWIFT, så transfer skal baseres på lykkeridere som flyver uden gennemgående billet og er villig til at løbe den risiko - det tror jeg ikke på kommer til at være en stor trafik...

Et selskab som Delta baserer sig også hovedsageligt på lokaltrafik. De har en fin 80% gennemsnitlig load på CPH-ATL set over året og det er næsten 100% lokaltrafik.

Der er nu en del pax på CPH der flyver ind med hovedsageligt QI eller DY og videre med fx. DL eller andre selskaber uden interlining og de fleste bliver meget overrasket over at de skal tjekke ind igen i CPH... Så det er nok ikke noget stort marked men det er der
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Der er nu en del pax på CPH der flyver ind med hovedsageligt QI eller DY og videre med fx. DL eller andre selskaber uden interlining og de fleste bliver meget overrasket over at de skal tjekke ind igen i CPH... Så det er nok ikke noget stort marked men det er der

Itillegg så feeder SAS litt DL fra CPH. Kjenner flere som har reist OSL-CPH-ATL-xxx på samme itiniary
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Nøytrale siter som expedia, Supersaver og lignende selger mye kombinasjoner man ikke ser hos flyselskapene ...
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Der er nu en del pax på CPH der flyver ind med hovedsageligt QI eller DY og videre med fx. DL eller andre selskaber uden interlining og de fleste bliver meget overrasket over at de skal tjekke ind igen i CPH... Så det er nok ikke noget stort marked men det er der
Du kan sagtens have en gennemgående QI-DL billet. (endnu da - det ændrer QI sikkert også snart på de vil jo være FR klon)
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Nu er der ikke nogen som har sagt at der ikke er feed ind til CPH-ATL med DL - men iflg. den statistik jeg har til rådighed er det under 10% af pax på ruten som transfer igennem CPH. Dvs. at over 90% er lokal-pax, hvilket så også dækker over folk der f.eks. flyver ind med DY og så på ny tjekker ind til ATL.
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Som nævnt er der ingen mulighed for gennemgående bagage på SWIFT, så transfer skal baseres på lykkeridere som flyver uden gennemgående billet og er villig til at løbe den risiko - det tror jeg ikke på kommer til at være en stor trafik...

Et selskab som Delta baserer sig også hovedsageligt på lokaltrafik. De har en fin 80% gennemsnitlig load på CPH-ATL set over året og det er næsten 100% lokaltrafik.

Jeg tror nu ikke man skal negligere separate billetter. Jeg har f.eks. flere gange fløjet med SAS til Hamburg på separat billet, og derfra videre med EK, hvilket jeg kender andre der også har, og har forøvrigt fået at vide fra en af EK´s ansatte i HAM at det har de en del der gør. Så f.s.v.a. EK og QR tror jeg bestemt der vil være nogle muligheder, selvom EK jo nok vil søge en lign. aftale med SK som der findes omvendt ud af DXB.
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Jeg tror nu ikke man skal negligere separate billetter.

Poenget er vel at dette bare er 'slengere' og som sådan ikke har den store innvirkningen på tallene. Det er heller ikke 'salgbart' ... Skikkelig volum genererer man kun ved ordentlige avtaler.
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Poenget er vel at dette bare er 'slengere' og som sådan ikke har den store innvirkningen på tallene. Det er heller ikke 'salgbart' ... Skikkelig volum genererer man kun ved ordentlige avtaler.

Ikke for at virke ignorant, men hvad betyder "slengere"???
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Det kan vel best oversettes med noen få eller en og annen

Takker :-)

Og enig, men glem ikke at mange af dem der vælger denne løsning er premium class passagerer som ønsker at flyve EK´s premium produkt. De gange undertegnede har valgt det, er for at flyve videre på F ud af HAM.
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Takker :-)

Og enig, men glem ikke at mange af dem der vælger denne løsning er premium class passagerer som ønsker at flyve EK´s premium produkt. De gange undertegnede har valgt det, er for at flyve videre på F ud af HAM.


Pris CPH-DXB med SAS til LHR og F på EK derfra: NOK 17285

HAM-DXB NOK 27333 .... :love:

wideroe.no
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Pris CPH-DXB med SAS til LHR og F på EK derfra: NOK 17285

HAM-DXB NOK 27333 .... :love:

wideroe.no

CPH-HAM-DXB gennemgående - pris Dkr. ca. 33.000,- (det var ud og hjem sidste uge Januar)
CPH-HAM-DXB med separate billetter - samlet pris Dkr. ca. 19.000,-

Har faktisk altid været billigere via HAM når jeg har rejst (nå men nu er vi ude på et sidespor).
 
Re: Priskrigen raser på CPH

MÅ du til HAM, da? Men ja - la oss komme tilbake til saken ..
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Iflg. takeoff.dk bliver besparelse for at benytte SWIFT på 42 kr. per passager efter det nye taksregulativ. Den normale afgift er 103,75 kr. hvorved prisen for afgiften i SWIFT bliver 61.75 kr.

Spar 42 kr. pr. passager i lavpristerminal

Under forudsætning af at LCC selskaberne der kommer til at benytte SWIFT tager denne besparelsen i egen lomme (tvivler på de vil sende det videre til passageren), så kan der være tale om ganske store summer. F.eks. vil easyJet med deres nuværende pax tal på CPH kunne spare i omegnen af 25 mio dkr. om året.

Ryanair synes dog stadig prisniveauet er for højt og udtaler følgende til Børsen:

Ryanair vil gerne flyve fra Københavns Lufthavn, men finder, at omkostningerne fortsat er for høje til, at det er attraktivt. Tvisterne med Københavns Lufthavn drejer sig om for høje fly- og passagerafgifter samt omkostninger til handling af passagerer og baggage.

»Københavns Lufthavn er hovedlufthavnen i Norden, og det eneste realistiske sted at vokse er i København,« siger Erik Elmsäter.

Københavns Lufthavne har tidligere sagt, at selskabets produkt er rettet mod lavprisselskaber som Ryanair, når lavpristerminalen Swift står klar til efteråret. Men Ryanair mener fortsat ikke, at den nye terminal vil være attraktiv nok.
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Nå vil vel aldri Ryanair være fornøyd med prisen de må betale, nettopp fordi de lever av å presse priser.
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Iflg. takeoff.dk bliver besparelse for at benytte SWIFT på 42 kr. per passager efter det nye taksregulativ. Den normale afgift er 103,75 kr. hvorved prisen for afgiften i SWIFT bliver 61.75 kr.

Spar 42 kr. pr. passager i lavpristerminal

Under forudsætning af at LCC selskaberne der kommer til at benytte SWIFT tager denne besparelsen i egen lomme (tvivler på de vil sende det videre til passageren), så kan der være tale om ganske store summer. F.eks. vil easyJet med deres nuværende pax tal på CPH kunne spare i omegnen af 25 mio dkr. om året.

Ryanair synes dog stadig prisniveauet er for højt og udtaler følgende til Børsen:
Da kan vel Ryanair drite i å fly til København da, hvis det aldri blir bra nok for dem!!
 
Re: Priskrigen raser på CPH

Iflg. takeoff.dk bliver besparelse for at benytte SWIFT på 42 kr. per passager efter det nye taksregulativ. Den normale afgift er 103,75 kr. hvorved prisen for afgiften i SWIFT bliver 61.75 kr.

Ryanair synes dog stadig prisniveauet er for højt og udtaler følgende til Børsen:

hvad betaler de i AAR, BLL, RYG m.v.? Nogen der ved?
 
Back
Top