Priority bagasje tag

På et annet forum meldes det om erfaringer der innsjekkingsagenter har blitt instruert om ikke å klistre på 'Priority'-tag på bagasje som sendes innenriks, verken for Plus eller EBG.

Jeg har foreløpig til gode å bli nektet 'Priority'-tag på innenriks som EBG. Vurderer å ta med meg en utskrift av Star Alliance-reglene slik at jeg er forberedt når det ev. skulle inntreffe ;)

På et annet forum meldes det om erfaringer der innsjekkingsagenter har blitt instruert om ikke å klistre på 'Priority'-tag på bagasje som sendes innenriks, verken for Plus eller EBG.

Jeg har foreløpig til gode å bli nektet 'Priority'-tag på innenriks som EBG. Vurderer å ta med meg en utskrift av Star Alliance-reglene slik at jeg er forberedt når det ev. skulle inntreffe ;)

Jeg har laminert 2 av dem jeg har, så de kan brukes mange ganger! :cool: :-)
Har dem i håndbagasjen, så viss jeg ikke får så hiver jeg på en selv!

Heisann!

Reiste med SAS . TRD-OSL-EVE på torsdag og fikk da Priority-tag på Værnes..

Som vanlig kom bagasjen sist ved ankomst Evenes.. hehe. :) :) :)

Kim

Fikk ikke tag i går, og bagasjen kom midt i røkla. Med 4,5t til videre forbindelse gjorde det ikke så mye ;)

Tror det er litt forskjellig praksis hos SAS ansatte nå om dagen, vedrørende Priority tag på innsjekket baggaste.. Reiste MOL-OSL-BGO tidligere denne uken, da fikk jeg ikke priority-tag på kofferten min. Så jeg spurte hyggelig damen bak disken hvorfor jeg ikke fikk priority-tag på den, samt at priority ikke var printet på baggasjelappen jeg fikk i automaten. Da sa hun at de hadde sluttet med det på innenriks.. - Kan nevne at jeg er EBG samt reiser alltid med Plus full flex.
Men når jeg sjekket inn på BGO i dag, så satte damen bak disken på priority-tag på min koffert uten noen oppfordring fra meg.

Noen med lignende erfaringer, eller som kjenner til den eventuelle instruksen SAS har gitt til sine ansatte på innsjekk? Ut i fra det jeg finner ut på internett så skal *A Gold members få priority....

Fikk priority før nå det var reiser relatert til videre heliflight offshore.

Helt genialt, og fungerte som bare det for min del.

Har også fått det ved feiltagelse ved noen reiser, og fungerte gull hver gang.

Noen med lignende erfaringer, eller som kjenner til den eventuelle instruksen SAS har gitt til sine ansatte på innsjekk?

Jeg tror ikke SAS er enig med seg selv. Men presiseringen som ble sendt ut fra SAS ifbm. lanseringen av NCC (New Commercial Concept altså SAS Go/Plus) er ikke mulig å misforstå:

Priority baggage
Priority baggage handling will not be in force for pure domestic travel.
Starting 09JUN2013 the kiosks will not print Priority baggage on the baggage tags for customers travelling domestic only.
Note:
The product is still valid for customers travelling on international flights.
Examples:
• EBG customer in M travelling LLA-ARN-GOT:
No Star Priority Baggage Tag
• SAS Plus customer travelling TRD-OSL-CPH:
Attach Star Priority Baggage Tag at the station of origin (TRD)
• EBP customer in M travelling HEL-CPH-BLL:
Attach Star Priority Baggage Tag at the station of origin (HEL)
Baggage with the Star Priority Baggage Tag should be handled according to the
priority baggage procedure.

For øvrig så er det endret en del prosedyrer i forbindelse med priority bagasje (for SK i skandinavia), som blir testet ut nå i november, og skal forhåpentligvis forbedre kvaliteten. Transfer-bagg (for toll-behandling) vil bli prioritert lavere også.

Jeg tror ikke SAS er enig med seg selv. Men presiseringen som ble sendt ut fra SAS ifbm. lanseringen av NCC (New Commercial Concept altså SAS Go/Plus) er ikke mulig å misforstå:
Supert at du tar deg tid til å klargjøre dette for oss, men jeg mener fortsatt at det å nekte EBG/EBP priority-tag på innenriks er brudd på Star Alliance-reglene, slik som de står beskrevet på www.staralliance.com

Heldigvis har SAS fortsatt til gode å nekte meg tag, så den ferdigformulerte klagen ligger inntil videre lagret på pc-en ;)

Supert at du tar deg tid til å klargjøre dette for oss, men jeg mener fortsatt at det å nekte EBG/EBP priority-tag på innenriks er brudd på Star Alliance-reglene, slik som de står beskrevet på www.staralliance.com

Heldigvis har SAS fortsatt til gode å nekte meg tag, så den ferdigformulerte klagen ligger inntil videre lagret på pc-en ;)

Nå er vel ikke det strengt tatt regler man må følge....tror folk her overvurderer allianseprinsippene

Fikk i går, for første gang så lenge jeg kan huske, pritag i CPH da jeg skulle flakse hjem med Widerøe. Jeg hadde sjekket inn på automat, og printet bagtag som jeg festet selv på kofferten min. Leverte den fra meg i bagdrop ved SAS Plus/EBG skrankene. Viste BP og pass og da jeg fikk det tilbake snudde jeg meg og gikk. Da kofferten dukket opp i KRS som nr 4, dukket den opp med pritag. Det var fint :)
På bagtagen står det jo forøvrig ikke priority printet på, slik som det gjør når man flyr SAS.

Fløy Plus, og er sølvmedlem hvis det har noe å si.

OSL - TOS fikk jeg Priority-tag på både bagasje og spesialbagasje uten å spørre.
TOS - OSL spurte jeg pent i Self Service Assistance-skranken (de har ikke egen Plus-innsjekksskranke), men fikk beskjed om at jeg ikke skulle ha fordi jeg ikke er gullmedlem. Presiserte at jeg flyr Plus, men fikk til svar at det ikke hjalp når jeg "bare var sølv".

Er dette riktig?

Ja, det er kun gull og diamant som skal ha pri-tag. Men har fått pri-tag når jeg var sølv, og da sa hun i innsjekken at det var siden jeg var sølvmedlem. Så som vanlig er ikke alt helt konsekvent.

Ikke alt henger like godt sammen, nei. Utgangspunktet er Pri-tag på Pluss, men det gjelder altså ikke innenlands i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Så om du reiser f.eks. ARN-OSL i Pluss har du krav på Pri-tag, men ikke på TRD-OSL. De med Gull eller høyere status har selvsagt krav på Pri-tag uansett...

Og det er hele reisen som gjelder, så TOS-OSL-ARN-GOT i Pluss vil utløse "krav" om Pri-tag siden OSL-ARN er internasjonal, mens en eller annen variasjon av "Norge rundt" (eks: KKN-TOS-BOO-OSL-SVG) i Pluss ikke gir Pri-tag.

Personlig pleier jeg å være litt "raus" når det kommer til Pluss og Pri-tag, men det kommer også litt ann på hvordan spørsmålet fremmes (litt høflighet kan gå en lang vei, og det vet jeg også gjelder andre kollegaer på SVG). Andre ganger går Pri-tag litt av seg selv når jeg ser en stor, fin C i Altea... ;)

Ikke alt henger like godt sammen, nei. Utgangspunktet er Pri-tag på Pluss, men det gjelder altså ikke innenlands i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Så om du reiser f.eks. ARN-OSL i Pluss har du krav på Pri-tag, men ikke på TRD-OSL. De med Gull eller høyere status har selvsagt krav på Pri-tag uansett...

Og det er hele reisen som gjelder, så TOS-OSL-ARN-GOT i Pluss vil utløse "krav" om Pri-tag siden OSL-ARN er internasjonal, mens en eller annen variasjon av "Norge rundt" (eks: KKN-TOS-BOO-OSL-SVG) i Pluss ikke gir Pri-tag.

Personlig pleier jeg å være litt "raus" når det kommer til Pluss og Pri-tag, men det kommer også litt ann på hvordan spørsmålet fremmes (litt høflighet kan gå en lang vei, og det vet jeg også gjelder andre kollegaer på SVG). Andre ganger går Pri-tag litt av seg selv når jeg ser en stor, fin C i Altea... ;)

Så man må be om pri-tag i check-in selv om man har status og egentlig skal ha det uansett? Jeg trodde jo EBG-tagen i seg selv var nok... Jaja.

Så man må be om pri-tag i check-in selv om man har status og egentlig skal ha det uansett? Jeg trodde jo EBG-tagen i seg selv var nok... Jaja.
Les en gang til... De med EBG eller høyere status skal ha Pri-tag uansett, det skal gå av seg selv. Det samme gjelder de som reiser på utenriksruter i Pluss.

Derimot er det de "statusløse" og sølvkunder i Pluss på innenriksreiser som alltids kan spørre om en Pri-tag. Det er ikke noe de har krav på (jeg vet: forvirrende SAS-produkt), men om spørsmålet stilles på rett måte vet jeg flere som gjerne setter på en Pri-tag til dem som reiser i Pluss innenriks.

Back