Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
Jeg tror vi må skille mellom Plus og EBG/*A Gold. Den overnevnte link virker å gjelde for Plus-kunder.
Ja, det stemmer. Begynte å bli litt sent på kvelden

Jeg tror vi må skille mellom Plus og EBG/*A Gold. Den overnevnte link virker å gjelde for Plus-kunder.
På et annet forum meldes det om erfaringer der innsjekkingsagenter har blitt instruert om ikke å klistre på 'Priority'-tag på bagasje som sendes innenriks, verken for Plus eller EBG.
Jeg har foreløpig til gode å bli nektet 'Priority'-tag på innenriks som EBG. Vurderer å ta med meg en utskrift av Star Alliance-reglene slik at jeg er forberedt når det ev. skulle inntreffe![]()
Jeg har laminert 2 av dem jeg har, så de kan brukes mange ganger!![]()
Har dem i håndbagasjen, så viss jeg ikke får så hiver jeg på en selv!
Noen med lignende erfaringer, eller som kjenner til den eventuelle instruksen SAS har gitt til sine ansatte på innsjekk?
Priority baggage
Priority baggage handling will not be in force for pure domestic travel.
Starting 09JUN2013 the kiosks will not print Priority baggage on the baggage tags for customers travelling domestic only.
Note:
The product is still valid for customers travelling on international flights.
Examples:
• EBG customer in M travelling LLA-ARN-GOT:
No Star Priority Baggage Tag
• SAS Plus customer travelling TRD-OSL-CPH:
Attach Star Priority Baggage Tag at the station of origin (TRD)
• EBP customer in M travelling HEL-CPH-BLL:
Attach Star Priority Baggage Tag at the station of origin (HEL)
Baggage with the Star Priority Baggage Tag should be handled according to the
priority baggage procedure.
Supert at du tar deg tid til å klargjøre dette for oss, men jeg mener fortsatt at det å nekte EBG/EBP priority-tag på innenriks er brudd på Star Alliance-reglene, slik som de står beskrevet på www.staralliance.comJeg tror ikke SAS er enig med seg selv. Men presiseringen som ble sendt ut fra SAS ifbm. lanseringen av NCC (New Commercial Concept altså SAS Go/Plus) er ikke mulig å misforstå:
Supert at du tar deg tid til å klargjøre dette for oss, men jeg mener fortsatt at det å nekte EBG/EBP priority-tag på innenriks er brudd på Star Alliance-reglene, slik som de står beskrevet på www.staralliance.com
Heldigvis har SAS fortsatt til gode å nekte meg tag, så den ferdigformulerte klagen ligger inntil videre lagret på pc-en![]()
Ikke alt henger like godt sammen, nei. Utgangspunktet er Pri-tag på Pluss, men det gjelder altså ikke innenlands i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Så om du reiser f.eks. ARN-OSL i Pluss har du krav på Pri-tag, men ikke på TRD-OSL. De med Gull eller høyere status har selvsagt krav på Pri-tag uansett...
Og det er hele reisen som gjelder, så TOS-OSL-ARN-GOT i Pluss vil utløse "krav" om Pri-tag siden OSL-ARN er internasjonal, mens en eller annen variasjon av "Norge rundt" (eks: KKN-TOS-BOO-OSL-SVG) i Pluss ikke gir Pri-tag.
Personlig pleier jeg å være litt "raus" når det kommer til Pluss og Pri-tag, men det kommer også litt ann på hvordan spørsmålet fremmes (litt høflighet kan gå en lang vei, og det vet jeg også gjelder andre kollegaer på SVG). Andre ganger går Pri-tag litt av seg selv når jeg ser en stor, fin C i Altea...![]()
Les en gang til... De med EBG eller høyere status skal ha Pri-tag uansett, det skal gå av seg selv. Det samme gjelder de som reiser på utenriksruter i Pluss.Så man må be om pri-tag i check-in selv om man har status og egentlig skal ha det uansett? Jeg trodde jo EBG-tagen i seg selv var nok... Jaja.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.