Prioritert boarding hos SK - hvordan få det til?

Re: Prioritert boarding hos SK - hvordan få det til?

Verken på eller av fikk noen prioritet OSL-EWR på lørdag. Fullt kaos for å komme inn og ut først...

Samme da jeg dro til ewr. Det stod 3 stk i skranken så de kunne lett ha gjennomført prio boarding.
De ombord lot imidlertid business ppassasjerene komme ut av flyet først.

Som først ombord på OSL-BCN i dag, tør jeg påstå at priority boardingen funket fint :)

Brussels fikk det fint til med kun 1 person i skranken på flyet til OSL..

Som vanlig kom hele saueflokken stormende, til tross for høytalerannonsering om Business pax og Star Gold.

Dama i skranken gjentok budskapet klart og tydelig og pri-boarding funka som bare det.

Som det nevnes her også: Pri deboarding på long-haul burde også gjennomføres. Også her er Brussels flinke!

Kollega av meg opplevde akkuratt (igår på OSL) at folk med for lav status, eller feil seterad ble bedt om å sette seg når man skulle boarde! Det ble også gitt tydelig beskjed over speaker at det var Status og pluss som skulle boarde først.

Kan dette bety at sas har fått klare og tydelige retningslinjer, eller var det bare en flink ansatt på jobb?

Kollega av meg opplevde akkuratt (igår på OSL) at folk med for lav status, eller feil seterad ble bedt om å sette seg når man skulle boarde! Det ble også gitt tydelig beskjed over speaker at det var Status og pluss som skulle boarde først.

Kan dette bety at sas har fått klare og tydelige retningslinjer, eller var det bare en flink ansatt på jobb?

Det er den automatiske stemmen som sier dette. Har skjedd på mine siste flyvninger med SAS.
Det lyder noe sånt:
"Velkommen til SAS rute 123 til London. På dette tidspunkt kan du bare bli sittende. Vi vil nå ønske passasjerer som har et gull/diamantkort eller reiser i SAS Plus velkommen om bord."

Var prioritert boarding, med avvisninger i gaten på OSL igår. Morsomt nok ble jeg også avvist og måtte vente helt til sist ettersom jeg hadde glemt å sjekke inn... :)
Til informasjon så ikke de som ble avvist fryktelig fornøyde ut, og de kommer sikkert til å fly Norwegian neste gang de skal til London.

Var standard annonsering med priority på osl i dag men det var så dårlig lyd at man hørte det bare om man forsøkte å høre etter. Det eneste de fleste hørte var velkommen til sk 354 til Trondheim ((løpe til gate)). Hadde gull i hånda men ble ikke sluppet frem av bakkepersonalet som heller slapp inn programløse som stod å trykka fremst.

Var standard annonsering med priority på osl i dag men det var så dårlig lyd at man hørte det bare om man forsøkte å høre etter.

De som jobber på noen av butikker og serveringsstedene har klaget på for høy lyd på annonseringer, så på gatene nær noen av disse så er det mye lavere lyd...

Prioritert boarding hos SK - hvordan få det til?

De som jobber på noen av butikker og serveringsstedene har klaget på for høy lyd på annonseringer, så på gatene nær noen av disse så er det mye lavere lyd...

Synes det er merkelig at man har skrudd ned på volumet fordi de ansatte som jobber i butikkene/serveringsstedene PÅ FLYPLASSEN synes det er for mye flyplasslyd... Herlig eksempel på "kjøpesenter med flyparkering"-mentalitet/policy/styring :p

I det jeg gikk av en forsinket SK-maskin i går, overhørte jeg GA-en ved ankomstgaten (som forberedte utgående maskin) annonsere at "hvis vi skal ha noen som helst mulighet til å ta inn noe av forsinkelsen, må jeg be de som sitter fra rad 12 og bakover gå først ombord."

Ærlighet varer lengst noen ganger. Hvis noen da klager til CR for mangel på priority... :rolleyes:

Det var prioritert boarding fra Oslo til Zürich igår, men de var ikke klare nok på at noen måtte vente og de som ble avvist stilte seg demonstrativt opp bare en meter fra "slusen" slik at det var vanskelig å komme seg forbi.

Det var prioritert boarding fra Oslo til Zürich igår, men de var ikke klare nok på at noen måtte vente og de som ble avvist stilte seg demonstrativt opp bare en meter fra "slusen" slik at det var vanskelig å komme seg forbi.

Gjør så innmari vondt i stoltheten vettu;)

Den samme stoltheten som gjør at de stakkarene som reiser med barn må brøyte seg igjennom et hav av "folk" som slett ikke skal slippe noen frem uten at de ber om det først? Det er jo aldri snakk om å slippe noen frem med spedbarn på armen. En gang i blant er det kanskje én mann i dressjakke og med koffert i hånda som viker til siden (bestefedre når de ikke er på jobb/jobbreise?), men det er sjeldent.

SGH-representanten ved gate 22 på OSL i går virket som en bestemt dame. Da boarding ble annonsert til Bodø over høytalerne, så skrek hun ut: "KUN PLUS-, GULL- OG DIAMANTPASSASJERER"

Dette er veldig avhengig av front line personell.

Dårlig pri på FRA i går, først åpnet de boarding for alle, og en liten stund etterpå åpnet de for business. :rolleyes:

Elendig på trd i dag. Hverken høytalerutrop ellet noen form for prioritering ved utgangen.

OSL-TOS i kveld. Ikke et pip om noe. Blandt de siste ombord som vanlig, helt greit som vanlig, setet mitt var ledig og jeg fikk plass til veska under setet foran.

Satte opp et sånt fint skilt med pri boarding på EVE i går. La oss si at alt som minnet om pri boarding stanset der.

Fungerte utmerket SK 455 idag. Ble annonsert klart og tydelig hvilke som hadde prioritert ombordstigning og at de andreskulle vente på nærmere beskjed. Ingen kaos eller noen som prøvde uten rettighet. Flyet komplett fullt.

Back