Prioritert boarding hos SK - hvordan få det til?

Re: Prioritert boarding hos SK - hvordan få det til?

Jeg reiser med gitar eller andre litt lange strengeinstrumenter innimellom, da er det suverent å kunne benytte seg av prioritert boarding for å finne plass til disse. Vel så ofte flyr jeg kun med ryggsekk, da er det for såvidt ett fett for meg om jeg boarder først eller sist.
Men helt enig i `først til vindussete-prinsippet til Robert.

Last edited:

Dette her var litt av noen saftige argumenter, jeg skjønner veldig godt at du skal først ombord. Hva med å tenkte på noen andre enn deg selv av og til?:up:

Hva er problemet? Du kan jo komme med noe konkret i stedet for å slenge spydigheter.

Synes Robert har gode argumenter

En ting jeg ikke klarer å fatte å begripe, hvor vanskelig kan det være å ta med seg håndbagasjen sin dit man skal sitte, det ville jo gjort ting mye enklere.
Kjenner jeg blir irritert over folk som slenger fra seg baggasjen i første ledige hylle, aller helst i pluss for så å gå bakover.
Ikke at jeg sliter ut pluss setene, men dere som tross alt gjør det vil jo helst slippe å gå bakigjennom for å bli kvitt håndbagasjen..

En ting jeg ikke klarer å fatte å begripe, hvor vanskelig kan det være å ta med seg håndbagasjen sin dit man skal sitte, det ville jo gjort ting mye enklere.
Kjenner jeg blir irritert over folk som slenger fra seg baggasjen i første ledige hylle, aller helst i pluss for så å gå bakover.
Ikke at jeg sliter ut pluss setene, men dere som tross alt gjør det vil jo helst slippe å gå bakigjennom for å bli kvitt håndbagasjen..

Takk. Har lempet ut noen kofferter fra hattehyllen i Plus flere ganger. Gir den da vennlig til FA som kan sørge for ny plassering.

SK366 i går kveld Pri boarding annonseres og slusene avviser mange som forsøker seg for tidlig.

Reiste selv med familien og dattera er 3 år så da bruker vi og gå til den manuelle siden, der sto vi 3 par med små barn da en herre kom og brøytet seg forbi og ropte til gate manager at billetten ikke virket,
hun forklarte at det er kun priority nå og han må vente, da hisset han seg opp og ropte JA men vi har PRIORITY, manager spurte om og få se boarding kort, der han presterte og vise kona sitt på appen sin så manager spurte igjen på en pen måte mens han ble enda mer hissig om han kunne finne frem sitt boardingkort, med derpå beskjed om at han ikke har priority på kona sin status.
Jeg forstår jo mannen og håper selv også det kommer en løsning der alle på samme pnr
får pri boarding, men en uanstendig oppførsel av han på 7D all honnør til gate agent som taklet det suverent.

Forstår bare ikke hvordan sas klarte kløne dette til ved å ikke gi samme pnr samme sone. Mye kluss nå før jul ser jeg med status pluss familie.

Forstår bare ikke hvordan sas klarte kløne dette til ved å ikke gi samme pnr samme sone. Mye kluss nå før jul ser jeg med status pluss familie.

Helt håpløst og koko at de ikke har fått en ordning på plass for dette.

La nå alle løpe inn på flyet når de vil.
Dette er da stort sett det raskeste.
Har bårda mye hos United og AA,og inndeling i 7 soner tar en evighet.
De gjør dette for å tjene penger ved å selge prioritet boarding.
Så TAKK til SAS og NAS for forsatt å ha ingen prioritet boarding.

Takk. Har lempet ut noen kofferter fra hattehyllen i Plus flere ganger. Gir den da vennlig til FA som kan sørge for ny plassering.

Dette er etter min oppfatning ikke så mye bedre enn de som lemper inn kofferten sin i plus og går bak og setter seg. Selv om du har plass i plus, har du vel ingen rett til å flytte andres bagasje, selv om de tilfeldigvis skulle ha ta seg til rette? Og hva med den bagasjen du flytter tilhører en som sitter i plus?

Når det er sagt, synes jeg det er en skikkelig uting å slenge inn bagasjen i plus for så å gå bak å sette seg. Synes dog dette burde være noe FA skulle kunne passe på og påpeke. Å ta seg til rette, uansett grunn, er ikke bra

Skikkelig flaut å bivåne SAS sitt opplegg da jeg akkurat boardet en maskin til LHR på F16 på OSL. Om de som skal først igjennom gaten må brøyte seg frem til skranken på en klein måte, er ikke det like greit å la de som står forran komme ombord først?

Hva med å lage to avsperrede køer som alle andre flyselskap?

Bare en liten tanke..

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Enig, burde være enkelt å lage to sluser med bånd før portene med skilting, dette fungerer fint på noen utestasjoner som f.eks. DUB.

SAS sin agent på LHR har et fint opplegg, med bånd og egne køer for Pri og standard boarding. Eneste ulempen der borte er at agenten nå har begynt å ta stikkprøver på vekt av håndbagasjen ved boarding, så en lettere animert EBD i Plus få et anfall da han måtte sende trillekofferten.

SAS sin agent på LHR har et fint opplegg, med bånd og egne køer for Pri og standard boarding. Eneste ulempen der borte er at agenten nå har begynt å ta stikkprøver på vekt av håndbagasjen ved boarding, så en lettere animert EBD i Plus få et anfall da han måtte sende trillekofferten.

Ingen sjekk av vekt der i går.

Men på LHR (T2) så fungerer jo faktisk priboarding slik det bør gjøres. Men trenger ikke møte opp først eller gå ombord først selv med priboarding, men kan komme slentrende når det passer en å gå forbi hele køen og sperrebåndene. På OSL havner man jo bakerst i køen hvis man ikke er der når din boardinggruppe ropes opp.

Har fløyet LHR-OSL 8 ganger siste to årene og de har aldri sjekke håndbagasjen.

Fra april 2018 og frem til nå har jeg fløyet ca. 15 ganger fra LHR, og håndbagasjen min har blitt veid 3-4 ganger, men jeg tror ikke den ble veid da jeg var EBG.

Back