Posten reduserer kontrakten med West Air

Someone

Moderator
Medlem
Posten kutter kraftig i kontrakten med West Air i forbindelse med endringen med A og B post fra nyttår, dette betyr at antall fly på OSL kuttes fra 7 til 3 fly, da Sør Norge i praksis da vil gå med bil

http://www.hangar.no/na-kutter-posten-norge-antallet-postfly-pa-gardermoen/
Posten Norge har endret sin avtale med selskapet West Air og nedskalerer antallet postfly som brukes til frakt av Post i Norge. Det er overgangen fra det som i dag heter A- og B-post til én brevstrøm som fører til endringene i antallet av postfly.
 
Så vidt jeg har forstått, har West Air-flyene også fraktet en del ekspresspakker som skal være framme dagen etter. Flyttes dette til SAS og/eller Norwegian?
 
Oh herre så mange setecontainere vi lastet på de flya ... både post og aviser den gang alt ble trykket i Oslo.
 
Så da blir det bare OSL-BOO, OSL-EVE-TOS og OSL-TOS igjen av kveldsavgangene til SWN fra Gardermoen? En ATP stasjonert på Gardermoen (eller Bodø?), og to CRJ2 stasjonert i Tromsø?
 
Oh herre så mange setecontainere vi lastet på de flya ... både post og aviser den gang alt ble trykket i Oslo.
Setecontainer? Det var vel noe de hadde hos SAS��. Braathens hadde ikke slikt. Til og begynne med, på 70- og i alle fall til midten av 80-tallet, var postflyet til KRS og SVG en helt vanlig 737. Den gikk på ordinært BU-nummer, men uten Pax. Den hadde med seg all brevpost, verdi- og expresspost. Returen gikk som vanlig rutefly med pax. Posten til SVG ble alltid lastet nede, mens posten til KRS ved store postmengder ofte måtte lastes i cabinen. En stor sekk i hvert sete med nett over. Noe mer møkkete enn en postsekk skulle du lete lenge etter. Husker en gang Braathens fikk levert et nytt fly. LN-SUH (737-200) hadde vel sin første tur SVG-OSL på tidlig kveldsfly. Ut igjen kl. 23.00 som postfly med en møkkete postsekk i alle de nye fine setene��. Ellers var Busy Bee sin 737 ofte brukt på denne ruten.
 
Last edited:
Så da blir det bare OSL-BOO, OSL-EVE-TOS og OSL-TOS igjen av kveldsavgangene til SWN fra Gardermoen? En ATP stasjonert på Gardermoen (eller Bodø?), og to CRJ2 stasjonert i Tromsø?



Hva med de avgangene som f.eks går til Sverige? Eller er det en annen del av West Air?
 
Back
Top