Jeg var der også, den videon skulle gjerne ha sett. Og helt sikkert en del andre jeg kjenner! :nor
Edit: håper nesten du ikke filmet på festen etterpå!
Festen er med på samme DVD

Jeg var der også, den videon skulle gjerne ha sett. Og helt sikkert en del andre jeg kjenner! :nor
Edit: håper nesten du ikke filmet på festen etterpå!
Festen er med på samme DVDDet var en stuer som laget en minnevideo fra BU handling på OSL...
Ai.........
Hmmmm, men vet du hvordan jeg kan få tak i en kopi?
Hilsen,
Laurenz
Men hvorfor har ikke flyene en egen liten motor i hjulet så de kan rygge selv? Vekt? Manglende sladrespeil og ryggelys?
Har 737 radar? Ettersom B-17 ikke hadde det, så regnet jeg med at 737 heller ikke hadde.(ja jeg er MD-superfan jeg også)
Men hvorfor har ikke flyene en egen liten motor i hjulet så de kan rygge selv? Vekt? Manglende sladrespeil og ryggelys?
Det stemmer ikke helt, Coast Air sine ATR brukte veldig ofte powerback når de skulle forlate stand i Tromsø (sikkert andre steder også), det har jeg sett Herc'en gjøre og Lufttransport sine Beech gjør det stort sett hver dag.Proppelflyene kan rygge ..... men av p.g.a sikkerheten blir alle fly pushet...
MD-80'ene kan også rygge ut for egen motor. Mener jeg har sett det på Fornebu en gang.
Det stemmer ikke helt, Coast Air sine ATR brukte veldig ofte powerback når de skulle forlate stand i Tromsø (sikkert andre steder også), det har jeg sett Herc'en gjøre og Lufttransport sine Beech gjør det stort sett hver dag.
Javisst kan de det, det har jeg sett selv.![]()
MD-80'ene kan også rygge ut for egen motor. Mener jeg har sett det på Fornebu en gang.
Vi hadde en på fornebu som likte å drive gjøn med nyansatte.... han ba en nyansatt stuer holde flyet slik disse polakkene gjør til han fant klosser, fordi flyet ville trille hvis ikke han gjorde det.... det var på park 10 slik at han kunne løpe inn på stuer avd og vise alle han som sto og holdt flyet på plass
![]()
Det er vel opp til vært enkelt flyselskap om rutiner der... har også hørt at slitasje også er ett argument... Widerøe rygger ikke vet jeg.... kanskje speedbird vet om det er stor slitasje forbundet med rygging av proppelfly? vet også at kontrolltårnet på OSL nekter flyene å rygge...
Det er vel opp til vært enkelt flyselskap om rutiner der... har også hørt at slitasje også er ett argument... Widerøe rygger ikke vet jeg.... kanskje speedbird vet om det er stor slitasje forbundet med rygging av proppelfly? vet også at kontrolltårnet på OSL nekter flyene å rygge...
Triller fint framover, men når du trekker den bakover, vil hjulet vries, og voila vi har en ødelagt styremekanisme!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.