Polaris prøver noe helt nytt - DO228(NG) til Svea flyplass!

Re: Polaris prøver noe helt nytt - DO228(NG) til Svea flyplass!

Fantastisk! Disse trip-rapportene til spenndene steder, er en av grunnene til at jeg leser på dette forumet!

Tusen takk for at du deler dette med oss :D

Utrolig bra og spennende! Takk for at du deler dette!

ante ikke det fantes flere flyplasser på svalbard

Det er tre flyplasser på Svalbard,
Longyear, Svea og Ny-Ålesund. Lufttransport har flyvninger til begge steder med Dornier-maskinene. Store Norske chartrer flyene til Svea som er beregnet på arbeiderne i Svea Nord. De er ofte greie og lar andre sitte på om det er plass. Jeg har vært mye i Svea da en venn av meg har hytte 4 km vest for Kapp Amsterdam. Jeg fikk til og med ta med meg reinslakt tilbake til Longyear etter reinjakta.

Det er Kings Bay som chartrer turene til Ny-Ålesund, og de har etter det jeg husker ganske saftig prisede billetter.

i tillegg til en (og en halv) helikopterbase, Kapp Heer ved Barentsburg og en "helipad" i Pyramiden. Det er sistnevnte som er "halv" siden russerne har gjenopptatt litt ryddeaktivitet og dermed bruker helikopter av og til. Den havarerte MI-8 (RA-06152) 30. mars 2008 hadde vært i Pyramiden og hentet arbeidere der.

Eirik

Det er Kings Bay som chartrer turene til Ny-Ålesund, og de har etter det jeg husker ganske saftig prisede billetter.

Over 5000 spenn tur/retur Longyear-Ny Ålesund for et voksent menneske, pluss transport, husly og diverse som alt listes pent opp med priser på nettsidene deres. Tror jeg satser på å studere litt ved UNIS for å få den turen, det er tydeligvis ikke like mye penger i forskning som det er i kull :drunk:

Evt kan vi kjøre en Flyprat-happening, og chartre flyet til 48,000 NOK. Vet ikke om det gjelder en hel dag, én reise eller tur/retur.... :p

Til Ny-Ålesund drar man med skuter, selv om fly er gøy. Fortsetter isutviklingen som nå og Isfjorden fryser til, er det en tur som ikke tar mer enn et par-tre timer.

Man drar da ikke til Ny Ålesund på SCOOTER når man er medlem av FLYPRAT forum! Fysj og fy :eek: :old Jeg kunne jo like gjerne satt meg på scooteren til Svea og - tar vel en drøy time. That's not zee point, either.

U Ida u Ida.

Dette var en fryd å lese denne TR fra deg. Jeg satt med gåsehud opp etter armene når jeg leste denne fantastiske TR. Alltid en fryd å se bildene og tekstene du skriver.

Rett og slett FANTASTISK dette her.:devot::devot:

Keep up the good work. Jeg venter bare på neste TR fra deg. Er sikker på den blir like innholdsrik og spennende fra A til Å å lese.

Leste denne tripreporten i går, og den var bare helt rå! :D
Takk for en eksklusiv og velskrevet TR!

Så heldig du var som fikk være med på noe sånt, det må ha vært spennende. :)

Må være ganske kult når det bare kommer noen bort til deg å sier at du skal få sitte i cockpit!

Fine bilder og bra tekst. Ser fram til mer fra deg! ;)

Dette var rett og slett en fornøyelse å lese :up:
Ser fram til mer ;)

Fantastisk TR!!!!

Om jeg ikke har en milliard grunner til å komme meg til Svalbard fra før - så fikk jeg like mange nå........MÅ DIT - BARE MÅ!

Thank you for sharing!

Hahaaaa, jeg bøyer meg i kullstøvet for deg!

Du har en ekstrem entusiasme for det du gjør, og du suger oss som leser rett inn i stemningen. Må innrømme at jeg er bittelitt misunnelig, ja :-)

Morsomt rapport og i den eksotiske kategorien også :)

Tusen takk for at du deler dette med oss, meget bra Polaris. I tillegg underholdende. Dette må ha vært en enestående opplevelse på alle måter :D
Du verden så langt unna Svalbard er.

Fantastisk bra rapport Ida! :) -som andre seier, det akkurat som eg er med deg på turen ;)

På vei ut sitter jeg igjen med en ekstrem følelse av lykke. For en Opplevelse med stor o, hvorfor skulle man frykte dette?! Man lever bare én gang, it's worth it.
-Utvilsomt ein rå oppleving! Eg var så heldig å få samme turen som deg i 2008, og då hadde strossa kilt seg, så den stod i ro. Fekk då gått heilt innpå hydrolikken ;)

fjell, lys, Svalbard…. Det kan ikke beskrives med ord, det må oppleves.
Heilt sant. Må opplevast! Kunne ikkje sagt det bedre sjølv.

Fantastisk TR fra et himmelrike, har selv vært på Svalbard 8 ganger, ialle årstider, og jeg synes det er fantastisk. Med stillheten,været og lufta der oppe.
Har vore så heldig å få to turar dit, og ønsker meg fleire.

Jeg fikk nå bare enda mere lyst til å dra til LYR, en plass jeg aldri har vært.
eg pleier å sei til alle som ønsker seg ein flott tur, at då MÅ du virkelig ta turen til LYR ;) -her er det bare å leite etter billetter :)

Man drar da ikke til Ny Ålesund på SCOOTER når man er medlem av FLYPRAT forum! Fysj og fy :eek: :old Jeg kunne jo like gjerne satt meg på scooteren til Svea og - tar vel en drøy time. That's not zee point, either.
-uff, nei, eg skammer meg....eg tok scooter til Svea.... :eek:

Om jeg ikke har en milliard grunner til å komme meg til Svalbard fra før - så fikk jeg like mange nå........MÅ DIT - BARE MÅ!!
Ja, bare MÅ! Og det trur eg jaggu eg og MÅ snart! Eg får ringa svigerfar, og høyre om eg får låna ei seng der ;)

uff, nei, eg skammer meg....eg tok scooter til Svea.... :eek:

Fuuuuuuuuu!!!!! ;)

Du får bli med opp i slutten av Mars, da skal jeg tilbake til plassen der jeg egentlig tilhører
wub.gif
For scooterkjøring, ikke Dornierkjøring, hehe.

Takk for kommentarer, as spoken er det min største glede å høre at det gir inspirasjon og interesse.

Kanon, Polaris! Kanon! Det er det eneste jeg kan si om denne turraporten.

Sitat; "Flymiljøet er utrolig hyggelig, hands down" - Ingen tvil om det, etter å ha "hengt" rundt i ulike skips og jernbanemiljøer igjennom et tiår har jeg omsider funnet et miljø med nye positive mennesker rundt hvert hjørne som ikke gjør annet enn å spre glede. :-)

Back