Originally posted by ph-ndr
Et annet spørsmål fra peanøtt-galleriet her:
Hvorfor har creq ikke lov å prøve pax-sluser når man føler at det er klart mer fiendtlig innstilling i en crew-sluse?
-A
Originally posted by F35Landing
Kaffe?? På Dash8-103 finnes det ikke så mye som en dråpe sort gull![]()
Dere har jo isKAFFE ombord da
Originally posted by learjet
Etter at jeg ble kastet ut av pax sluse på OSL så sjekket jeg reglene og det er ingen problem for crew el ansatte å gå igjennom pax sluse, men man må da følge pax reglene. dvs man kan ikke ha flytende med seg etc. Noe man kan i crew sluse.
MAO de få unntakene man har i crew sluse gjelder ikke i pax sluse selv om man har ID kort og uniform.
Originally posted by TCAS
Originally posted by learjet
Etter at jeg ble kastet ut av pax sluse på OSL så sjekket jeg reglene og det er ingen problem for crew el ansatte å gå igjennom pax sluse, men man må da følge pax reglene. dvs man kan ikke ha flytende med seg etc. Noe man kan i crew sluse.
MAO de få unntakene man har i crew sluse gjelder ikke i pax sluse selv om man har ID kort og uniform.
Dette er feil. Crew kan fint gå gjennom pax-sluse med alle de unntak som gjelder! Ingen kortbaneplasser (og noen andre flyplasser) har forresten ingen crew-sluse og der har man ikke noe valg. I Bodø er man nødt til å gå gjennom pax-sluse om man skal reise "passivt" som crew. Og jeg har gått i pax-sluser både på andre flyplasser i Norge uten problemer med det.
Det er heller ikke uvanlig at piloter/kabinansatte som går gjennom crew-slusa, men som får problemer der (enten med at det piper uten grunn eller møter på en vekter som har en dårlig dag) da pakker sammen og i stedet går gjennom pax-slusa. Da uten problemer. Herlig hverdag på jobb, ikke sant?![]()
Originally posted by Cedlind
Halve poenget med kaffe er vel at den skal være varm?
Originally posted by TCAS
INGEN piloter som utdannes i dag må gjennom noen som helst samtaler med psykolog. Det var muligens tilfelle ved NAC på Bardufoss, men som du vet er den skolen nedlagt. Da sitter vi igjen med Luftfartsskolen/PEA og NEAR/NAIA, samt Rørosfly. Ingen av disse skolene krever samtaler med psykolog. Hvilke skoler snakker du egentlig om?
Originally posted by F35Landing
Storbritannia f.eks har sagt noe i retning av at "det kan EU bare glemme". Norge gir etter og skal være best igjen.
Det var et debatt-programm på P4 eller Kanal24 mens jeg satt bilen hvor NFF var representert, men Luftfartsverket hadde nektet å stille da de mente alt var fint som det var. Det ble det sagt at i Canada var det knapt sikkerhetskontroller, a la slik det var her for en del år siden. Og disse bor jo rett ved siden av USA, så kan de, hvorfor kan ikke vi?
-A
Luftfartstilsynet ville ikke møte til debatt, men mener problemene ikke er så store og at flygerne må forholde seg til regler som er kommet for å bli.
Og mer media:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2064804.ece
-A
Norwegian Pilot Quits, Citing "Security Madness"
Picture the last time you flew commercial and stood in line to remove your shoes before reporting to the gate. Now imagine being an airline pilot in uniform, and going through those same lines up to 10 times a day. In Norway, some airline pilots are running out of patience with the system. One pilot delayed a departure when he refused to take off his shoes and reportedly shouted "I am no terrorist!"
.....
Originally posted by TCASDette er feil. Crew kan fint gå gjennom pax-sluse med alle de unntak som gjelder! Ingen kortbaneplasser (og noen andre flyplasser) har forresten ingen crew-sluse og der har man ikke noe valg. I Bodø er man nødt til å gå gjennom pax-sluse om man skal reise "passivt" som crew. Og jeg har gått i pax-sluser både på andre flyplasser i Norge uten problemer med det. Det er heller ikke uvanlig at piloter/kabinansatte som går gjennom crew-slusa, men som får problemer der (enten med at det piper uten grunn eller møter på en vekter som har en dårlig dag) da pakker sammen og i stedet går gjennom pax-slusa. Da uten problemer. Herlig hverdag på jobb, ikke sant?Originally posted by learjet Etter at jeg ble kastet ut av pax sluse på OSL så sjekket jeg reglene og det er ingen problem for crew el ansatte å gå igjennom pax sluse, men man må da følge pax reglene. dvs man kan ikke ha flytende med seg etc. Noe man kan i crew sluse. MAO de få unntakene man har i crew sluse gjelder ikke i pax sluse selv om man har ID kort og uniform.![]()
Originally posted by FBU 4EVER
En annen sak, jeg får ikke linket til den: En WF-pilot måtte strippe seg nesten naken i sikkerhetskontrollen for derette å bli spurt av politifolk som skulle med flight'en hans om de kunne oppbevare 5 skarpladde pistoler i cockpit. Need I say more?
Kapteinen takket nei. "Behold dem selv!" Mitt eventuelle svar i tilsvarende situasjon: "Nei, jeg foretrekker brannøksen i cockpit, den med hakapikk, når jeg skal gå berserk!"
Originally posted by LCH78
Denne linken du tenker på? http://www.abcnyheter.no/node/54367
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.