PIA pilot stoppet på OSL

Re: PIA pilot stoppet på OSL

AP Pakistan, men det er vel tabu at muslimer tar en liten en eller to. Dysset ned der også ??

http://www.app.com.pk/ :posty:

En tørr mine d'herrer på at ingen er dømt i denne saken, og at selv om løssalgspressen og lettere elementer nok kan forventes å godte seg i andres tragedie, er det ingen grunn til at oppegående profesjonelle mennesker her på forumet trenger å menge seg med disse ulvene.

MOW kommer vel med bildet + ;
" MUSLIMS DON'T DRINK"

Ja, tragedie. Dersom blodprøven angir promille er det en personlig tragedie for vedkommede. Man vet ikke hvorfor det har skjedd, eller hvorfor den øvrige besetningen ikke reagerte slik vanlig ville vært.

Som en ser av det nedenstående er ikke blodprøven analysert, men allikevel er mannen forhåndsdømt. Undertegnede ble vist et slikt alkometer på en norsk politistasjon, og politimannen som demonstrerte den blåste gult. Apparatet, som var i daglig bruk, var ikke kalibrert... Derfor brukes blodprøve hos lege når noe skal bekreftes eller konkluderes. Den må til rettsmedisinsk institutt, eller hva det heter.

----

Det ble tatt en alkotest av mannen på stedet, og da den slo ut positivt, stoppet politiet avgangen.

Venter på blodprøver

Co-piloten, en 59 år gammel pakistaner, sitter nå i arresten.

- Han vil trolig bli avhørt i morgen, og fremstilt for varetekt på mandag. Han vil da trolig bli siktet for overtredelse av luftfartsloven, sier Grunde.

Politiet har ennå ikke fått svar på blodprøven som ble tatt av mannen, og vet derfor ikke hvilken promille mannen hadde. Grunde kan derfor ikke si noe om hvor alvorlig tiltalen vil bli, men ser likevel svært alvorlig på saken.

En engelskspråklig pakistansk avis

http://www.dawn.com/

men de pleier ikke å bli oppdatert før dagen etter, det er snart morgen i Pakistan nå.
ellers pia forumet

http://www.historyofpia.com/forums/viewtopic.php?t=6524

Passasjerene har vært på hotell og transitten er sendt med SK til CPH forøvrig.

Originally posted by SQ 777

Fyllesick....... Jeg kjenner godt til muslimske forhold, og dobbeltmoralen der ( uten å kalle meg for rasist ) er tilsvarende som religiøse folk på Voss.
:drunk:
De fulleste jeg har møtt er folk som ikke drikker ( fra Voss ) i MSP i 1990. Måtte omtrent bære dem inn på rommet på Holiday Inn MSP.... De snakket ikke engelsk og manageren ba meg om hjelp.
:drunk:

Men det er mer ille for muslimske folk omdømme enn omdømmet folk fra Voss ....

Derfor er PIA ( om dette er sant ?? ) livredd for deres omdømme. Men hvis sant, hadde det vel ikke nyttet å tipse pakistanske aviser. Det blir sikkert sensurert bort !!

Sånn er livet.......

Og "MSP" er hva for noe....??

MSP=Minneapolis/St Paul ..

Jeg har sett mer enn jeg har godt av naar det gjelder fulle crew .. det vaerste jeg har sett var en gjeng fra naa henfarne Dan-Air .. Alle fem boetta ned til fire om morran. Avgang 7.45.

Men for en utenforstående så må det jo herske en ganske usunn kultur blant personalet hvis ingen av arbeidskollegaene faktsik reagerer når en kollega kommer full på jobb..............håper det var en i crewet som varslet myndighetene.
Man tar vel felles transport til flyplassen....så dem må jo har merket noe.

Originally posted by Hurum

håper det var en i crewet som varslet myndighetene.

Det var personalet i sikkerhetskontrollen som varslet politiet...

Originally posted by KennethGS

Originally posted by Hurum

håper det var en i crewet som varslet myndighetene.

Det var personalet i sikkerhetskontrollen som varslet politiet...

Skremmende at ikke kollegaene hadde gjort noe. Hadde jeg vært pilot og en kollega av meg hadde møtt opp beruset så hadde jeg gitt han en sjanse til å ringe inn syk...for å redde seg ut av situasjonen. Istedet er dem altså villig til å fly med berusede kollegaer. Når selv sikkerhetspersonalet som kun ser piloten en kort stund reagerer...og ikek kollegaene så synes jeg det er skremmende.

Ser at PK fra Isalamabad i dag er 5 timer forsinket, inn 14.28. Undrer på om de har sendt større fly , f. eks., 743, 772 ER, for å ta med de strandede "fylla har skylda" pax'en med ev. ny pilot for A310'en.

De trenger vel den snart i produksjon igjen.

Noen som vet.:question:

Ser at PK fra Isalamabad i dag er 5 timer forsinket, inn 14.28. Undrer på om de har sendt større fly , f. eks., 743, 772 ER, for å ta med de strandede "fylla har skylda" pax'en med ev. ny pilot for A310'en.

PIA landet på CPH inatt kl. 03:24 elns, så de fikk nok tak i pilot allerede igår..

Originally posted by KennethGS

PIA landet på CPH inatt kl. 03:24 elns, så de fikk nok tak i pilot allerede igår..

Leste et sted at PIA fraktet en pilot fra London til Oslo....sikkert med siste flyet, og at denne piloten ble med flyet i natt. Mulig PIA har base, eller tilgjengenlige crew i London-området.

Så det... Har PIA stasjonert piloter på OSL til enhver tid for å redde situasjonen når en av deres blir dritings kvelden før ?? :(

Den ble utsatt for det kom en pilot inn med BA dagen før i 23 tida for å ta den (PK772/21AUG). Opprinnelig pilot reschedulert (PK740 som gikk herfra i 2 tida).

Back