• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Passasjergrunnlaget fra Bergen og SVG til CPH med SAS

barca

ScanFlyer Silver
Jeg bare lurte på hvordan det generelt er med passasjergrunnlaget til CPH fra SVG og Bergen med SAS. Er alle flyene fulle eller nesten fulle eller sliter SAS med å få opp kabinfaktoren i de rutene der. Ser at det er 4 flyvninger til dagen fra SVG og 5 fra Bergen Flesland.

Mitt inntrykk har vært når jeg har flydd med SAS fra CHP til SVG eller motsatt at flyene er omtrent halvfulle eller til og med mindre enn det og. Andre som er enige i den påstanden?
Tidligere hadde man 6 daglige flyvninger til CPH fra SVG, men nå er det redusert til 4. Dessuten brukes det Canadian Regional Jet 900, altså 88 seters fly mellom de to byene der. Til Bergen brukes det MD80, rundt 145 seters fly. Hvis det er slik at det slites med å fylle opp fly fra Bergen Flesland og så må man bare lure på hvorfor CPH er lite attraktiv som connection hub.

Jeg antar at KLM og deretter Lufthansa som er de mest populære flyselskapene for folk fra de to områdene der å fly når man skal ut av Norge og Europa. Hver gang jeg har flytt med KLM fra SVG så har de så og si vært smekk fulle. Lufthansa har det variert med fra 40-80% kabinfaktor.
 
Back
Top