Denne saken har minst to sider:
På den ene siden har man et selskap som driver særdeles kostnadseffektivt, og frakter personer fra A til B rimeligere enn konkurrentene normalt klarer. Dette skaper frustrasjon hos de andre.
På den annen side snakker vi om et selskap som opererer utenfor de "normale" områder.
Dette selskapet tyner flyplassene for avgifter (bare se på Rygge) som andre selskaper ville ha betalt, de kabinansatte (ofte østeuropeere) jobber for knapper og glansbilder (dette vet vi), selskapet har en kreativ måte å dra inn penger på, gjennom å bare vise deler av billettprisen (at Norwegian også forsøker denne løsningen er en annen sak) etc etc.
Selskapet er videre kjent for å ikke ville ha handicappede ombord, og andre grupper som belaster selskapet med ekstra omkostninger.
De er ikke mulige å få tak i på telefon, dersom det oppstår problemer med reisen.
Og sist men ikke minst - så har de kreative tanker om innføring av en-pilot-konsept (!!), at folk skal stå i kabinen (på ståplasser), at dobesøk skal koste penger....etc etc.
Dette selskapet er en trussel mot de bestående kjøreregler (kanskje også på sikkerhet etter hvert), og det er å regne med at noen vil reagere på fremgangsmåten.
Men så lenge selskapet unngår havarier eller alvorlige hendelser, så vil sannsynligvis Parat og andre tale forgjeves, all den tid så mange er mest interesserte i å komme fra Torp til London (eller hvor det nå skulle være) for 100 kroner.
Andre selskaper har et annet servicekonsept, og det koster selvfølgelig.
Tally-Ho