Paranoia strikes Bushistan again...

Replying to Topic 'Paranoia strikes Bushistan again...'

Det er jo ikke helt uventet.... De snakket jo ikke amerikansk, og leste flymanualer.... Derfra er det jo ikke langt å konkludere at de er en sikkerhetsrisiko....:sarc

Jeg vil vel tro at noen med terrorhensikt kanskje ville forberedt seg et noe mindre offentlig sted enn ombord i et fly...?

Jeg kan ikke si annet enn at jeg hadde foelt meg uvel i samme situasjon selv ....

Originally posted by LN-MOW

Jeg kan ikke si annet enn at jeg hadde foelt meg uvel i samme situasjon selv ....

Jeg som pleier å sitte på Singapore Airlines og dille med FS2004 og PMDG sine 737'er får vel være glad jeg ikke flyr i USA; det eneste jeg har tiltrekt meg er smil og kommentarer fra mannskap om at jeg tydelig er geeknok og vet mye om disse fuglene. :)

-A

PS: Pluss en Kiwi-kaptein på en 777 som hadde masse tid fra 737 selv og var imponert over hvor god jobb PMDG hadde gjort. :)

Er du hvit og alene tiltrekker du deg heller ikke saa mye oppmerksomhet som om du er moerkhudet og reiser i gruppe ..... Selv Singapore-crewet hadde nok blitt litt betenkt i samme situasjon .. Profilering? Ja, absolutt .. men desverre menneskelig ...

et par av debatantene på a.net kommer med et ganske poengtert spørsmål - hvorfor ikke bare snakke med gutta? Da hadde c/a'ene eller air marshallen eller hvem det var som tok konktakt sikkert fått herrenes militære ID'er. Med den nye "skyt først, spør etterpå-loven" kan det bli farlig å være utlending i "the land of the free"

Tror det kan blir særdeles farlig å ferdes i "hvite" drabantbyer etter mørkets frembrudd om du er neger i alle fall!

Så innslaget om våpenloven på Dagsrevyen i går. Så noen han negeren som skulle ha en AK47 "for protection". Det er jo ingen som legger mye vekt på at oddsen for å bli skutt meg eget våpen etter at den kriminelle har tatt det fra deg, samt at ungene dine uheldigvis knerter kompisen sin med den under lek, er MYE større enn at du klarer å skyte dophuet som klatrer inn vindu ditt på natta.

Klart, nå blir det vel risiko sport å gå over gressplenen til folk uten å spørre først. Noen som tør bli med å sette penger på at en tenåring ute på "slang" får ei kule i nakken før året er omme der borte?

Obs, det heter ikke "neger" lenger, men afro-amerikaner :wow:

Så forresten ett interessant program om forskjellen mellom Canada og USA.

1) Canada har like mange, hvis ikke flere våpen pr innbygger.

2) Canada har MYE mindre drap enn USA

3) Canadiere låser ikke dørene sine engang. i USA er det utenkelig.

4) i USA er folk veldig opptatt av krim på TV, i Canada gir folk "f" i det.

5) Konklusjonen i programmet var at folk i USA er mye reddere :wow: enn folk i Canada og derfor "trenger" å forsvare seg med våpen. Våpen i Canada blir mest brukt til jakt....

Litt overforenklet kanskje, men jeg tror det er litt i det.....

Så vidt jeg husker har også Norge flere skytevåpen per capita enn USA. Noen har nevnt 4 ganger så mange faktisk. Men forskjellen er vel at de fleste ville vel reservere seg mot å heve eget våpen mot et annet menneske - mens i USA så er dette en menneskerett.

K

Den største forskjellen mellom Canada og USA er at Canada styres av voksne mennesker mens USA styres av mennesker som har stanset på en 12-årings nivå!:skep

Originally posted by FBU 4EVER

Den største forskjellen mellom Canada og USA er at Canada styres av voksne mennesker mens USA styres av mennesker som har stanset på en 12-årings nivå!:skep

Forsiktig nå, Stein, du skal vel fortsette med å fly til USA....;)

Originally posted by TOS

Får vel skaffe meg en Smith & Wesson og rydde vei i vellinga!:cool2

Originally posted by TOS

That's the American Way!:lol

Originally posted by TOS

Originally posted by TOS

Yupp! Det enkleste er pistol.

That's the American Way!:lol
:cool2

Originally posted by LN-SEK

Obs, det heter ikke "neger" lenger, men afro-amerikaner :wow:

Så forresten ett interessant program om forskjellen mellom Canada og USA.

1) Canada har like mange, hvis ikke flere våpen pr innbygger.

2) Canada har MYE mindre drap enn USA

3) Canadiere låser ikke dørene sine engang. i USA er det utenkelig.

4) i USA er folk veldig opptatt av krim på TV, i Canada gir folk "f" i det.

5) Konklusjonen i programmet var at folk i USA er mye reddere :wow: enn folk i Canada og derfor "trenger" å forsvare seg med våpen. Våpen i Canada blir mest brukt til jakt....

Litt overforenklet kanskje, men jeg tror det er litt i det.....

Det programmet du har sett er høyst sannsynlig "Bowling for Columbine" av Michael Moore, den mest ensporete journalisten siden Pravda's glansdager.

Du kan ikke generalisere og si at i Canada er det sånn og i USA er det sånn. Her i North Dakota kryr det av skytevåpen, og stort sett alle disse brukes til jakt, som er en enorm fritidsaktivitet (og business) her borte. Det er heller ikke uvanlig å ikke låse dørene her, selv om det kryr av bevæpnete rednecker. Må også si at jeg synes Winnipeg i Canada var langt mere skremmende enn Minneapolis, som er en større by, selv om ingen av dem er spesielt ille.

Her i GA er det en liten by (husker ikke navnet) hvor det er PAAKREVET aa ha vaapen i huset. Kriminaliteten er tilnaermet null, og ingen laaser doerene sine. Hvilken innbruddstyv er saa tjukk i hue at han gaar til angrep paa et hus hvor det er 100% sjanse for at innboerene haa vaapen?

Man kan foroevrig si mye om rednecks, men de er blant de aerligste folkene du finner.

I Norge er det ganske vanlig å låse dørene sine.

Husker da jeg var i USA i 1993 og på besøk hos noen slekninger i New Jersey, og fikk sjokk over at de ikke låste døren når vi dro for å handle. Det var helt rart for meg for fra "trygge" Norge. Og siden 1993 har kriminaliteten gått ned i USA mens man ikke kan si det samme om Norge

Originally posted by LN-MOW
Her i GA er det en liten by (husker ikke navnet) hvor det er PAAKREVET aa ha vaapen i huset. Kriminaliteten er tilnaermet null, og ingen laaser doerene sine. Hvilken innbruddstyv er saa tjukk i hue at han gaar til angrep paa et hus hvor det er 100% sjanse for at innboerene haa vaapen?

Man kan foroevrig si mye om rednecks, men de er blant de aerligste folkene du finner.
Og her i CA ble i går en 20 år gammel mann drept da en 4-åring kom over en pistol i leiligheten og begynte å leke med den. Man må få lov å si:
1. Det er alt for mange skytevåpen i USA
2. Det er alt for mange gærninger med skytevåpen i USA
3. Det er for mange rednecks i USA :smokin

Men, statistikken sier at et barn har en enormt mye større sjanse for å falle i svømmebassenget (som jo også mange amerikanere har) og drukne, enn å skade seg på skytevåpen i hjemmet.... NRA's slagord er vel "Guns don't kill people, people do" - men du kan ikke gjøre like stor skade om du går berserk med en kniv som om du går berserk med en semi-automatic....

Noen med en FAR for hånden som kan svare meg på hva innholdet i CFR14 §91.11

Lo litt når jeg kom over den sammenhengen:lol

Selv har jeg lest flybøker og blader mange ganger når jeg har vært ute og flydd i USA uten å få problemer ... Men så ser jeg vel ikke spesielt arabisk ut heller

Back