På tur for å bekrefte mine fordommer....

Status
Not open for further replies.
Re: På tur for å bekrefte mine fordommer....

Naa maa man huske at det er blokktid som publiseres - ikke flytid.Selskapene staar fritt til aa legge mer 'fluff' inn i rutetida om de oensker. Da kan man fort komme frem litt tidlig...

Tjaaa... Du trenger jo ikke å ha prøvd alt i verden for å synes det er dårligere kvalitet :) Noen ganger er det så enkelt som lavere pris = lavere kvalitet. QED. I alt fra dagligvarehandel til klesprodukter, hoteller og flyselskap :) Noen ganger gjemmer den dårlige kvaliteten seg bak lukkede dører.

Ja du har helt rett. Kvalitet koster.

Litt off topic: en bekjent av meg drev en eksklusiv klesdorretning. Hun hadde et parti skjorter av et merke ingen kjente. De solgte ikke, og ble hyllevarmere i lang tid. Hun lurte på hvordan hun skulle bli kvitt de,og fant en uvanlig ide: hun doblet prisen, og de ble solgt. Kvalitet koster jo. Og sommerklær på H&M er av lavere kvalitet i august enn i mai.

Grand Hotel i Egersund er nesten like dyrt som Grand Hotel i Oslo. Jeg har bodd begge steder ;)

Tjaaa... Du trenger jo ikke å ha prøvd alt i verden for å synes det er dårligere kvalitet :) Noen ganger er det så enkelt som lavere pris = lavere kvalitet. QED. I alt fra dagligvarehandel til klesprodukter, hoteller og flyselskap :) Noen ganger gjemmer den dårlige kvaliteten seg bak lukkede dører.

Tja. Det er sikkert riktig at det av & til/ofte er en sammenheng mellom pris og kvalitet, men det er nok heller ikke så enkelt. Jeg har f.eks. bodd på hoteller til 1000kr/natt i samme by som er svært forskjellig i forhold til pris. Noen vil hevde at årsaken til at FR kan prise sine billetter lavt er at de har lavere kostnader - og noen av disse er kanskje knyttet til oppfattet kvalitet, mens andre ikke er det. Hvordan man da skal kunne skille basert på pris er meg litt usikkert.

Hm hm 189 pax i 738 burde vel gi en knyttnevetest likt for alle selskap.:headbang ?

Nei, det gjør det ikke. Plassering av toaletter/galley/skap/seter ved exit m.v. gjør at avstanden blir forskjellig. Avhengig av setetype kan også så mye som 1-1,5 tommer forsvinne mellom setene selv om pitchen er den samme. Se på LHs nye slim-line seter vs. AFs "stridsvognstoler" så ser du fort at det er forskjell på tykkelsen. Enkelte selskaper har også forskjellig avstand foran og bak i flyet så du trekker nok litt raske konklusjoner her. :old

Naa maa man huske at det er blokktid som publiseres - ikke flytid.Selskapene staar fritt til aa legge mer 'fluff' inn i rutetida om de oensker. Da kan man fort komme frem litt tidlig...

Men siden Rymle sier flight plan, der er flytiden spesifisert, TEET står der. (Total Estimated Enroute Time). Spørsmålet blir da om det er i den tiden han ser forskjell?

mvh,

Denne trip-reporten er ikke noe annet enn et surt oppgulp.

Ryanair lover ikke noe annet enn å frakte deg billigst mulig fra A til B on time. Og det har de tydeligvis gjort.

At dine forventninger ligger på et høyere nivå er faktisk ditt eget problem. Liker du ikke konseptet - fly med noen andre!

Jepp, jeg ville jo ikke overaske noen. :)

Jeg tror de aller fleste visste hva vi kom til å få servert, så jeg ser ikke at det er grunn til å debattere dette.....;) Hadde budskapet i tråden vært det motsatte så hadde det vel blitt liv i (gull-) stua...:D

Forøvrig undrer det meg at et selskap som FR ikke klarer å effektivisere ombordsalget sitt, for det må vel være mye penger å hente på dette.

Men siden Rymle sier flight plan, der er flytiden spesifisert, TEET står der. (Total Estimated Enroute Time). Spørsmålet blir da om det er i den tiden han ser forskjell?

mvh,

Affirm. Til samme flyplass, tilnærmet samme ruting, 40min forskjell.

Synes det var en utrolig bra rapport. Hadde ventet verre kritikk av Ryanair.:)

Er det billig nok må det være helt greit å bruke. Men enig at det er rart de ikke prøver å modernisere seg litt på noen rutiner, men kanskje er det en grunn...

Om fargevalg og litt treg servering er det mest negative du klarte å finne hos Ryanair kan jeg ikke se noen grunn til at noen skulle unngå dem.

Norwegian og spesielt SAS er vanligvis tomme for den maten og/eller de drikkene jeg kunne tenke når de har somlet seg til raden min med salgsvognen. Så her scorer faktisk Ryanair høyere.

Ellers vet folk som reiser litt at man skal ha litt valuta og forskjellig skillemynt tilgjengelig. Kan ikke se det skal være nødvendig å dra frem Mastercard for å kjøpe en Cola eller en pose peanøtter. Ser ellers at du ikke kommenterer på prisene på mat og drikke, sikkert fordi du ikke ville si noe positivt.

Om fargevalg og litt treg servering er det mest negative du klarte å finne hos Ryanair kan jeg ikke se noen grunn til at noen skulle unngå dem.

Ellers vet folk som reiser litt at man skal ha litt valuta og forskjellig skillemynt tilgjengelig. Kan ikke se det skal være nødvendig å dra frem Mastercard for å kjøpe en Cola eller en pose peanøtter. Ser ellers at du ikke kommenterer på prisene på mat og drikke, sikkert fordi du ikke ville si noe positivt.

Hvorfor skal det være nødvendig å ha skillemynt for flere valutaer? Det er jo tross alt innen Europa man reiser? Hva er problemet med å forvente at et flyselskap som stort sett flyr innenfor Europa aksepterer VISA/MasterCard etc.? Estland har jo også gått med i Euro-samarbeidet...

Hvorfor skal det være nødvendig å ha skillemynt for flere valutaer? Det er jo tross alt innen Europa man reiser? Hva er problemet med å forvente at et flyselskap som stort sett flyr innenfor Europa aksepterer VISA/MasterCard etc.? Estland har jo også gått med i Euro-samarbeidet...
Nå reiser jeg som oftest ikke lokalt i Europa så jeg har litt flere varianter tilgjengelig både med store og mindre valører da det ofte er praktisk og kan spare mye tid. Hos Ryanair aksepterer de uansett både Euro og pund.. både i mynter og sedler så det burde ikke være så vanskelig å ha litt med seg og de aksepterer jo også kort for de som absolutt vil betale for peanøttene med Mastercard.

Dette er forresten langt flere betalingsalternativer enn hva for eksempel SAS tilbyr.

Ryanair_Menu_front_1000.jpg

Last edited:

Jepp, jeg ville jo ikke overaske noen. :)

Og er tydeligvis en trip rapport som engasjerer.... Selv om noen ikke likte den :stir

Hehe ja det er klart det engasjerer! Når man så til de grader hater et selskap men allikevel reiser med de, ja da følger folk med.

Og så kan jo faktisk se det slik:

Ryanair leverte!
De hadde en avgangstid som passet dere godt. De hadde en god pris, de gikk på rute, og du hadde en trygg reise. Og da er jo mye av det viktige innfridd.

Og du vil reise med FR en annen gang også hvis konkurrentene har en høy pris eller rutetid som ikke passer dere. Til tross for farger ombord, treg servering ombord og at du må legge inn passnummer i bestillingen.

Ha en strålende dag.

;)

Folk som reiser litt vet vel at de fleste flyhselskap i dag "foretrekker betaling med kredittkort" samt at enkelte selskaper (ihvertfall i USA) faktisk kun aksepterer kredittkort, så denne kjøper jeg ikke. Jeg har sjeldent "diverse skillemynt" med meg...

Folk som reiser litt vet vel at de fleste flyhselskap i dag "foretrekker betaling med kredittkort" samt at enkelte selskaper (ihvertfall i USA) faktisk kun aksepterer kredittkort, så denne kjøper jeg ikke. Jeg har sjeldent "diverse skillemynt" med meg...

Folk der er rejsevante gør hvad de kan for at undgå det og bruger creditcard. I dagens samfund er det ikke for meget at forlange at man let og enkelt kan betale med kort.

Hvorfor nogle tager sådan på vej blot fordi der er andre, der ikke synes FR leverer et godt produkt forstår jeg ganske enkelt ikke. Man skal da ikke have prøvet ret meget i livet for at kunne se det er et discount-produkt og man skal da heller ikke have deltaget i mange matematiktimer for at kunne regne ud at de langt fra altid er så billige som de gerne vil udgive sig for at være.

Det kan da være en ok løsning at rejse med dem hvis man, som i Someones tilfælde, sparer en masse penge og afgangstiderne passer godt, men nogen særlig god oplevelse bliver det altså aldrig. Netop af den grund slår FR jo også selv kun på pris og ikke komfort og service når de markedsfører sig.

Selv kan jeg godt leve med lidt snavs og kedelig komfort en gang imellem, hvis prisen er lav, men jeg kommer stadig ikke til at benytte dem igen - fordi jeg synes de har en skidt forretningsmoral, men det er jo en anden snak.

Seriøst så har vel ikke det jeg kan huske FR skrytt på seg å ha verdens beste service ??
Du kommer deg fra A-B på en grei måte.

Mener jeg så sist jeg kjørte FR at de hadde en sånn kort maskin. Er ikke så mange som har mynter med seg på tur.

Intriøret i et FR fly er ikke akkurat noe å skryte av vil jeg si, men hva kan man forvente til de prisene de har?
Skal være enig i at å drive med det BP opplegget de har suger bigtime..

Må jo bli mere effektivt for FR og hvis man kunne sjekke inn med kreditkortet.
Uansett så er det ingen som tvinger noen til å fly med FR. Og tror Mr Someone fikk den debatten han ville om FR....hehe

Det var veldig OK å lese denne trip report. Er det slik at du må legge inn pass nummer ved check-in uansett hvor du skal reise med de ?

Det var veldig OK å lese denne trip report. Er det slik at du må legge inn pass nummer ved check-in uansett hvor du skal reise med de ?

Passnr må stå på boarding passet ditt uansett ja..

Intriøret i et FR fly er ikke akkurat noe å skryte av vil jeg si, men hva kan man forvente til de prisene de har?
Inntil vi får gulfselskaper som selv flyr fra Norge er det vel ingen av de som flyr fra Norge som har interiør å skryte av. Hos SAS får man for eksempel 17 år gamle fly med nedslitt interiør og askebegre i armlenene. Jeg kan virkelig ikke se at Ryanair skal utmerke seg spesielt i negativ retning når det gjelder interiør.

Status
Not open for further replies.
Back