På tide med noen nye EBG spørsmål..

Re: På tide med noen nye EBG spørsmål..

EuroBonus tillater vel heller ikke stop-overs, så poengene egner seg ikke til stort mer enn poengoppgradering på IC.

Noen fra SAS som kan svare på hvorfor de må ha så mange restriksjoner på alt mulig sammenlignet med konkurrerende bonusprogrammer?

Jeg våger meg på å dra opp denne tråden med to resirkulerte og ett nytt EBG spørsmål :

• Jeg snakket med SAS Eurobonus tidligere i dag om noen bookinger og spurte samtidig om dette med Icelandair – Vi reiser business neste uke og har dermed adgang til SAS Business lounge – jeg spurte om vi da kommer videre inn i gullstuen med EBG? Da svarte hun ja.

• Hun svarte også ja på at man kan gå på fast track med Icelandair C billett og EBG. Stemmer dette?

• Hvordan booker man hoteller med EBG fordelene? Hun sa at Radisson ikke var SAS lenger så fordelene var borte. Dette vet jeg ikke stemmer, men hun var steil. Dette gjelder Radisson USA og jeg er spesielt optatt av sen utsjekk fordelene (også litt upgrade potensialet samt to for en prisen)

Takker.

Hadde ikke satt penger på at du kom gjennom Fast Track. Sist jeg prøvde meg på Fast Track var med en AC billett på SK metall, og med EBG kort. Da ble jeg nektet, med begrunnelsen kun buisness -billetter, selv om det sto no annet 20cm ved siden av hodet hans. De driver med andre ord med sine egne definisjoner der stadig vekk.

Hadde ikke satt penger på at du kom gjennom Fast Track. Sist jeg prøvde meg på Fast Track var med en AC billett på SK metall, og med EBG kort. Da ble jeg nektet, med begrunnelsen kun buisness -billetter, selv om det sto no annet 20cm ved siden av hodet hans. De driver med andre ord med sine egne definisjoner der stadig vekk.

Reglene sier EBG med en gjest dersom begge flyr på en *A flight.
Siden Icelandair ikke er med i *A, så blir jeg ikke overrasket dersom man blir nektet.

Etter det jeg kan se på usairways.com, får man gullkort der etter å ha hanket inn 50 000 miles, og det går for med et par turer på biz med QR. Man kommer jo da helt til MNL for 18 000 kr. For samme pris med SK kommer man bare til BKK.

Tror ikke du opptjener status naar du flyr QR med Dividend Miles.

Ville ikke hatt US Airways som mitt eliteprogram. Eneste grunnen til at jeg har en Dividend Miles konto, er for aa kjoepe miles og kampanjeopptjeninger. Setter alle mine US flighter paa United Mileage Plus eller BMI (som gir deg gull paa 38K miles, 200% i biz)

LH lounger er spesielle. Jeg kom ikke inn med familien med Gull kortet i Frankfurt, kun 1 gjest. men siden vi reiste business kunne vi alle gå i businessloungen, og ikke i sen loungen.. Singapore loungen på LHR er lik, kun EN gjest kan taes med på gullkortet...

Radisson har fjernet sine fordeler ved å ha EBG ja. Som god kunde på et fast Radisson hotell har jeg allikevel noen "perks", men offisielt er alle EBG fordeler borte på radisson Blu ja...

Last edited:

LH lounger er spesielle. Jeg kom ikke inn med familien med Gull kortet i Frankfurt, kun 1 gjest. men siden vi reiste business kunne vi alle gå i businessloungen, og ikke i sen loungen.. Singapore loungen på LHR er lik, kun EN gjest kan taes med på gullkortet...

Radisson har fjernet sine fordeler ved å ha EBG ja. Som god kunde på et fast Radisson hotell har jeg allikevel noen "perks", men offisielt er alle EBG fordeler borte på radisson Blu ja...

Det er kun i SAS sine egne lounger du kan ha med familie. Ellers gjelder 1 gjest.

Jeg våger meg på å dra opp denne tråden med to resirkulerte og ett nytt EBG spørsmål :

• Jeg snakket med SAS Eurobonus tidligere i dag om noen bookinger og spurte samtidig om dette med Icelandair – Vi reiser business neste uke og har dermed adgang til SAS Business lounge – jeg spurte om vi da kommer videre inn i gullstuen med EBG? Da svarte hun ja.

• Hun svarte også ja på at man kan gå på fast track med Icelandair C billett og EBG. Stemmer dette?

Takker.

Om det stemmer i virkeligheten er jeg svært usikker på. Når det gjelder adgang til gullstua så har man vel egentlig ikke tilgang når man flyr Icelandair, uansett om de er Eurobonussamarbeidspartner eller ikke.

Ellers er erfaringen med flere selskaper at hva som sies på telefon ofte er noe annet enn hva som stemmer på flyplassen.....

Back