På sporet av sorte tall

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
På sporet av sorte tall

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article511872.ece

Analytiker tror på overskudd snart. Ikke bare Kjos med andre ord. Jeg krysser fingrene for at dette er riktig.
 
Re: På sporet av sorte tall

...da vil alle norske selskap (DY, WF og SASBU) gå med overskudd!!!! :up:
 
Re: På sporet av sorte tall

Originally posted by EB
...da vil alle norske selskap (DY, WF og SASBU) gå med overskudd!!!! :up:

WF GÅR allerede med overskudd
:naughty:
 
Re: På sporet av sorte tall

...og det gjør da SASBU også - så da er det DY igjen!
 
Re: På sporet av sorte tall

Hadde vært morro. Norwegian har kommet for å bli og det skal vi være veldig glade for!
 
Re: På sporet av sorte tall

Vel, WF lever av statlige overføringer og SAS Braathens av interne pengeforflyttinger. Et rent driftsoverskudd er det faktisk ingen av de 3 selskapene som har hatt hittil i år. Vi håper vel alle at dette skal komme, men i dag viser driften til de 3 selskaper rødt.
 
Re: På sporet av sorte tall

Originally posted by Klippe
Vel, WF lever av statlige overføringer og SAS Braathens av interne pengeforflyttinger. Et rent driftsoverskudd er det faktisk ingen av de 3 selskapene som har hatt hittil i år. Vi håper vel alle at dette skal komme, men i dag viser driften til de 3 selskaper rødt.
Så der er slik du ser det , look again ...
 
Re: På sporet av sorte tall

Q1 for Norwegian var bare rødt.

Følgende merknader er registrert hos SAS Braathens og WF

Capital gains 268
1) Pertains to internal capital gain from the sale of Braathens AS to the
SAS Consortium, prior to implementation of the merger.

Widerøe’s operations are divided into two parts. One part is
on the Norwegian short runway network which is procured
by the Norwegian state. These operations accounted during
the first quarter for approximately 36% of passenger
revenue. The other larger operations comprise commercial
route traffic within, to and from Norway.

Studerer man driftsresultatene vil man se at den faktiske driften gikk i rødt for alle de 3 selskapene.
 
Re: På sporet av sorte tall

som sagt tidligere, et selskap som Norwegian BØR klare overskudd i Q2. Andre kvartal er tradisjonelt det beste, og særlig i år når påsken kom i Q1, og for et flyselskap som Norwegian som satser tungt på ferie/fritid er Q2 et godt kvartal. Klarer ikke Norwegian å få overskudd i Q2 i år, nå som priskrigen har stabilistert seg og etterspørselen i markedet er opp, bør de innse sine begrensninger og enten legge ned butikken eller skifte ut HELE ledelsen.

Men, jeg er ikke overbevist.... Kostnaden per ASK var på 64 øre i Q1 (ikke 50 som har vært selskapets mål i over ett år), og yielden er SVÆRT presset (takket være DYs egne kampanjer, ikke prispress fra SK). Andre faresignaler er fremdeles høy oljepris, og stigende leasingrater på 737. Veksten i LCC'er i Asia gjør at markedet støvsuges for 737 og A320
 
Re: På sporet av sorte tall

Originally posted by Klippe
Vel, WF lever av statlige overføringer og SAS Braathens av interne pengeforflyttinger. Et rent driftsoverskudd er det faktisk ingen av de 3 selskapene som har hatt hittil i år. Vi håper vel alle at dette skal komme, men i dag viser driften til de 3 selskaper rødt.
Wake up Sleepy Jean, WF lever i høgste grad ikkje av statlege overføringar!! Dei har eit solid overskot, og det utan å vere avhengige av tilskota som staten gir for å flyge FOT-rutene. Regnar med det er det du refererer til som "statlige overføringer"? Dette var forøvrig ein anbodskonkurranse som WF vann i konkurranse med andre selskap!


:naughty: :naughty: :naughty:
 
Re: På sporet av sorte tall

Det verserte mange oppkjøpsrykter rundt påsketider. Både Fred Olsen, Finnair og islendingene som kjøpte Sterling var nevnt som mulige kjøpere av Norwegian.

Noe nytt rundt dette? Eller var det bare rykter?
 
Re: På sporet av sorte tall

Originally posted by CK
...Klarer ikke Norwegian å få overskudd i Q2 i år, nå som priskrigen har stabilistert seg og etterspørselen i markedet er opp, bør de innse sine begrensninger og enten legge ned butikken eller skifte ut HELE ledelsen.
...


He-he... noe paradoksalt, CK.
Ikke for å vri debatten over til noe annet, men da burde vel ditt selskap hatt mange flere lederbytter og antageligvis vær nedlagt for mange år siden. ;)

(takket være DYs egne kampanjer, ikke prispress fra SK).

Hallo?
Det er vel litt naivt å påstå at priskrigen mot bl.a. SAS så og si er over, avblåst?
Du behøver ikke bla i så alt for mange aviser og lese alt for mange annonser fra SAS for å skjønne at prispresset fortsatt er ganske enormt.

Men for all del; selskapet (eller skal en si selskapene) må tjene penger snart før investorene kaster inn håndkle'!
 
Re: På sporet av sorte tall

Originally posted by BEF

Ikke for å vri debatten over til noe annet, men da burde vel ditt selskap hatt mange flere lederbytter og antageligvis vær nedlagt for mange år siden. ;)

Hvis jeg ikke husker feil så jobber vel CK i Widerøe?

Som går med overskudd......
;)
 
Re: På sporet av sorte tall

det er jo nettopp det det har vært i SAS Braathens i Norge, og det kan se ut til at det hjelper... Nå er jo SAS-konsernet og NAS i to forskjellige situasjoner, SK er presset av konkurrenten og det er klart man da sliter litt når man har hett altfor høye kostnader og en noe laid-back holdning til konkurrentene i mange år. DY er den agressive utfordreren, men MÅ snart vise at de har livets rett. Nå har de holdt på i snart tre år uten å levere én krone i overskudd til sine eiere, de har tatt markedsandeler på SKs bekostning, de har fått seg et sterk brand og fått mye goodwill i markedet.
 
Re: På sporet av sorte tall

Originally posted by CK

Men, jeg er ikke overbevist.... Kostnaden per ASK var på 64 øre i Q1 (ikke 50 som har vært selskapets mål i over ett år), og yielden er SVÆRT presset (takket være DYs egne kampanjer, ikke prispress fra SK). Andre faresignaler er fremdeles høy oljepris, og stigende leasingrater på 737. Veksten i LCC'er i Asia gjør at markedet støvsuges for 737 og A320
Gjenstår enda å se at at CK synes Norwegian går i rett retning....

Men at veksten i LCC i Asia, og "støvsuging" av A320 skal bety så mye for Norwegian tror jeg ikke er avgjørende....
 
Re: På sporet av sorte tall

Det er vel vanskelig for noen å se at dette går i riktig retning vel?

Resultat for hele 2005: minus 59 mill
Resultat for hele 2004: minus 152 mill.
Første kvartal 2005: minus 47 mill.

Greitt at paxtallet øker, men selskapet ser ut til å tape mer penger jo flere de flyr.
 
Re: På sporet av sorte tall

Enten blir de kjøpt opp, eller så må de trykke opp flere aksjer hvis ikke resultatene blir bedre.....
 
Re: På sporet av sorte tall

Originally posted by LN-RKF
Enten blir de kjøpt opp, eller så må de trykke opp flere aksjer hvis ikke resultatene blir bedre.....

Eller så får Kjos og co bruke pengene de fikk fra salget av Lufttransport til Norsk Helikopter på NAS.
 
Back
Top