Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Andre året må du ha fysikk for å bli pilot, og da er det en VELDIG stor fordel å ha litt mer avansert matematikk!
Det jeg skal gjøre er å ta T i år, og kjøre over på S1 og S2 de neste årene
Da får du R1 kompetanse som gjør at du kommer inn på de aller fleste skolene her i landet. Læreren vår fortalte at det var bare NTNU som krevde T > R1 > R2![]()
Som tidligere nevnt er det ikke noe krav til de fleste flyskolene i for eksempel USA, å ha matematikk eller fysikk, men det kan være en stor fordel.
Hva er alt dette T og P matte? I min tid het det 2MX og 3MX... og 2 MY osv. Og 2FY, 3FY...
Er det samme greia?
Hva er alt dette T og P matte? I min tid het det 2MX og 3MX... og 2 MY osv. Og 2FY, 3FY...
Er det samme greia?
Takker for fin forklaring, hr Polaris!
Har selv aldri hørt om Z-matte skal jeg innrømme, men gikk 2MX-3MX, 2FY-3FY og 2KJ.. men både matte og fysikk er jo artige fag, så why not![]()
Jo vær så god, men jeg er ikke noe "herr"! Hva ugifte ungjenter kalles er jeg litt usikker på - er iallefall ikke noe mann![]()
Satt på spissen trenger du ingen matte, men ta nå T matte! Du kommer IKKE til å angre, man får bruk for det *uansett* - og om pilotdrømmen går til helvete så har du noe knallsolid å falle tilbake på. Matematikk er ikke en fiende, det er en venn som hjelper deg. Ikke noe å være redd for, med andre ord![]()
Satt på spissen trenger du ingen matte, men ta nå T matte! Du kommer IKKE til å angre, man får bruk for det *uansett* - og om pilotdrømmen går til helvete så har du noe knallsolid å falle tilbake på. Matematikk er ikke en fiende, det er en venn som hjelper deg. Ikke noe å være redd for, med andre ord![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.